Zilele trecute ziceam că ar fi bine ca oamenii să-şi dea măcar zăpada din faţa casei, oferind astfel un exemplu celor din jur (ştiu, aşa e legea, dar cine o respectă?). Ionuţ Oprea a plusat şi a propus să strângem bloggerii la o deszăpezire comună în jurul unui spital. Am ales Spitalul Municipal pentru că se ajunge uşor la Eroilor cu metroul şi în cazul în care n-aveam ce să facem la Municipal, puteam să ajungem rapid la Spitalul Militar şi Spitalul CFR. Iar la Militar ştiam sigur că e plină curtea.

Până ne-am mai adunat, până ne-am făcut curaj, s-a făcut 18:30. Cei de la Urban S.A. ne-au indicat zona cea mai importantă care era plină de zăpadă şi care nu putea fi curăţată cu utilaje. Şi am început să dăm la lopată. La început am făcut cu schimbul, pentru că erau vreo 10 lopeţi şi 25 de oameni. După vreo jumătate de oră eram 40 şi au venit şi lopeţile promise de Alina Gorghiu. Am terminat cu aleea principală de acces spre spital, jumătate fiind curăţată până la asfalt şi am luat-o pe aleile laterale (prima ducea spre intersecţie şi metrou, a doua spre staţia RATB). Am curăţat şi acolo şi am trecut la trotuar. Între timp au apărut nişte ceaiuri şi cafea. La fix pentru pauză.

Am curăţat şi trotuarul cât se putea, până am ajuns la gheaţă. Şi vreo 20 de minute nu s-a putut circula, era “sticlă” pe jos. Dar au venit băieţii de la Urban cu anti-derapant şi când am plecat noi se circula decent şi pe trotuar.

A fost o atmosferă foarte mişto. Lumea vorbea şi dădea la lopată, fetele împărţeau ceaiuri şi mai dădeau şi ele din când în când la zăpadă. Iar la final a venit nişte pizza de la PHD cu contribuţia esenţială a lui Auraş.

Da, a fost un deputat care a văzut ce se pregăteşte şi s-a implicat în acţiune – Alina Gorghiu. A pus la bătaie lopeţile, a dat la lopată din greu (pe bune, nu doar pentru poze). Pe urmă a mers la B1 să vorbească despre asta. E un târg corect din punctul meu de vedere.

Au fost câteva branduri care s-au lipit şi ele. Felicitări oamenilor din agenţii care au fost pe fază şi au propus ideea mai departe. Cum ziceam, ca să faci treabă e nevoie de buget.

Chiar dacă au fost branduri şi partide implicate, nu-ţi zicea nimeni “Uite, ceaiurile astea sunt de la brandul X”, “Cafeaua asta pe care o bei să ştii că e de la BancPost“. Şi pe lopeţi să ştiţi că nu scria PNL.

A fost o chestie organizată ad-hoc, care a ieşit foarte bine. Bloggerii au venit de la muncă, înainte de teatru sau înainte de întâlnire ca să dea la lopată. N-a mai contat dacă ne iubim sau nu între noi, n-a mai contat că ne certăm noi pe net din când în când. Hateri, trolli, A-listeri, B-listeri, ZeListeri şi ce naţii mai erau pe acolo, toţi au făcut o faptă bună.

Dacă s-ar mobiliza lumea în fiecare cartier, s-ar putea circula decent peste tot. M-am bucurat totuşi că n-a venit presă. Nu voiam să se transforme într-un show mediatic toată chestia asta. Şi dacă s-au făcut poze (1, 2) şi se va scrie pe bloguri, să ştiţi că e pentru a oferi un exemplu celor din jur.

Aştept cu interes să se spună cât de vânduţi partidelor suntem. Şi cât de pişcotari am fost.