O vorbă din advertising zice că “orice idee mişto s-a mai făcut”.

Citeam azi explicaţiile celor de la Propaganda privind acuzaţiile de plagiat aduse spotului (devenit viral deja) la covrigii Boromir.

Nu e prima şi nici ultima oară cand o reclamă românească seamănă cu ceva din afară. Se întâmplă. Asta cu covrigii şi delfinii nici nu e vreo idee genială pe care n-o poate avea nimeni din lume. La Scoala ADC*RO era o tipă care venise cu o idee foarte mişto care s-a dovedit a fi o campanie super premiată cu vreo 2 ani în urmă. Doar că n-o furase, întâmplător eram de faţă când i-a venit ideea şi ştiam cum a ajuns acolo. Nimeni nu e tâmpit să fure idei premiate acum 2-3-5 ani pentru un concurs de creativitate.

Când te apuci să furi, furi de la o campanie obscură, pe care ai văzut-o undeva în America de Sud, nu de la Cannes Lions.

Şi mai e o variantă: toată lumea se uită pe câte un Luerzer din când în când. Îţi rămâne în cap o idee. După 10 zile primeşti un brief şi subconştientul tău vine cu o idee asemănătoare. Nasol.

Pe de altă parte, nici să explici prea mult n-are sens. Sigur, dacă ne străduim puţin, putem explica şi cum ne-a venit nouă ideea cu “laser, frate”. Dar n-o să ne creadă nimeni. Oricum în memoria colectivă o să rămână că Propaganda a furat o idee pentru Boromir.