În caz că nu ştiaţi, la momentul actual se află pe piaţă 3 emisiuni ale monedei de 50 de bani: cea clasică, pe care o ştiu majoritatea românilor, ediţia cu Aurel Vlaicu pe spate (emisă într-un milion de exemplare în 2010 cu ocazia a 100 de ani de la primul zbor) şi ediţia cu Mircea cel Bătrân pe spate (emisă la sfârşitul lui 2011 cu ocazia a 625 de ani de la urcarea domnitorului pe tronul Ţării Româneşti).

Aş fi curios să aflu cât a cheltuit BNR pentru comunicarea celor două emisiuni. Monedele aniversare nu seamănă deloc cu cea clasică şi pot fi confundate foarte uşor cu valute străine. Eu unul n-am văzut nici măcar un afiş, niciun pliant, nici măcar la televizor n-am prins când s-a anunţat. Oricum, lucrurile de genul ăsta ar trebui să fie comunicate într-o campanie de informare a populaţiei care să ţină măcar câteva săptămâni.

Nu poţi să anunţi în ZF, Capital şi în 2 grupaje de ştiri că monedele arată total diferit. Noi mai dăm de un blog, de un site, dar bunicii noştri? Chiar mi-ar plăcea să ştiu cum s-au cheltuit banii din  bugetul de comunicare al BNR. Au existat materiale de comunicare? Şi dacă da, ce agenţie le-a făcut? Teoretic, e o informaţie de interes public, deci se poate afla. Are cineva idee cum putem afla lucrurile astea?

Mai sus aveţi o bancnotă de 1 leu din 1920, iar mai jos e cealaltă faţă.

9 comentarii. Leave new

  • Alex, in primul rand, modul cum pui tu problema suna ca si cum ai vrea sa vina BNR-ul cu un raport, sa-l iei la puricat si intrebari. Ori, BNR sau SRI pot sa vina cu rapoarte in care sa spuna cum au cheltuit banii in cadrul operatiunii X doar in fata unei comisii parlamentare. Nici macar curtea de conturi (care poate sa controleze ministere, primarii si alte institutii ale statului) nu poate controla BNR.A, ca este departamentul de comunicare de gasca, asta e altceva.

    In al doilea rand, vii cu materiale informative (afise la metrou, primarii, posta, fiecare piata din oras si sat) cand pui in circulatie o noua bancnota, de 500 de lei, de exemplu. Si trebuie sa anunti toata populatia cum arata, care sunt elementele de siguranta, sa nu se intepe omul cu ban fals.
    Moneda cu Mircea cel Batran a fost pusa in circulatie in 5 milioane de exemplare (scrie in link-ul tau), deci 1 moneda la 4 locuitori ai Romaniei, iar moneda cu Aurel Vlaicu 1 milion de exemplare (scrie in ZF). Adica mizilic.
    Nu faci pitch si nu arunci cu banii in materiale informative pentru astfel de nimicuri. Nu este denominare, este un rest pe care-l arunci unui cersetor

    Răspunde
  • @Ovidiu 6 milioane de monede inseamna aproape 700.000 de euro. Consideri ca ne prisosesc acesti bani? Sigur, pentru economia din Romania e maruntis, dar nu e normal sa nu stiu cum arata banii tarii al carei cetatean sunt.

    BNR este Banca Centrala, un organism al Romaniei. In calitate de cetatean pot afla informatii de interes public. Cum e comunicata moneda nationala e o informatie de interes public. Daca noi nu stim cum arata banii romanesti, ce pretentii sa avem de la straini? Mie mi se pare o problema foarte grava, care poate afecta nu doar comertul, ci si turismul.

    Si nu vorbesc de 6 milioane de monede, ci de un precedent periculos. In curand o sa ne trezim ca ne-au schimbat si toate bancnotele fara sa ne zica.

    Răspunde
  • Alex, serios, exagerezi cumplit. Adica pentru punerea in circulatie a 1 milion de monede cu Aurel Vlaicu, in noiembrie 2010, in valoare de 120 000 euro, tu vrei sa se cheltuie 500 000 euro pentru comunicare? Si alti 500 000 euro pentru comunicarea celei cu Mircea, in septembrie 2011? In cazul asta, nu ma mai mir ca bugetele importante de marketing se misca doar cu semnatura de la CFO, iar un marketing manager n-are drept de semnatura peste 20 000.

    „Precedent periculos; problema foarte grava; afecteaza comertul si turismul” sunt cuvinte grele aruncate cu prea mare lejeritate.

    P.S. Vrei campanie de comunicare pentru fiecare moneda aniversara lansata in circuitul numismtic? Alea din argint sau aur. editie limitata de 1 000 exemplare? Pentru ca, dupa lege, si alea au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei

    Răspunde
  • Explica-mi, te rog, de unde ai scos tu cei 500.000 de euro necesari unei campanii de comunicare.

    Eu tin minte ca la denominare erau puse afise A4 in autobuze, institutiile de stat si pe la comecianti. 2 milioane de afise costa 500.000 de euro?

    Răspunde
  • Maine intreb la productie cat ar costa 2 milioane de afise A4. Am zis 500 000 orientativ si ochiometric, am inclus in propunerea de media si niste TV. Pentru bunica mea, care de 1 an n-a mai iesit din curte, ca n-o mai ajuta picioarele.

    Răspunde
  • Ovidiu, stii si tu ca pentru genul asta de campanii CNA iti impune sa difuzezi gratuit spoturi pe TV. Deci sa zicem ca ar costa un spot de 10 secunde doar grafica un 10.000 de euro (desi e enorm). Va informam ca s-au lansat noile monede de 50 de bani. Packshot. Sunt bune si nu sunt falsuri. Packshot iar. The End.

    Răspunde
  • 2 milioane de afise, tiparite pe coli A4 obisnuite, costa pana in 20 000 euro. Doar productie, fara fee-uri. Daca punem hartie mai lucioasa, un pic mai groasa, costurile sar. So, m-am hazardat cu cele 500 000 euro, chiar uitasem ca spoturile tv se pot difuza pe moka. Probabil ca se poate face ceva cu 50 000 de euro, nu ma mai bag sa aproximez costuri logistice

    Răspunde
    • pai si ajungi la mai putin de 10% din suma introdusa pe piata. poate chiar 5%. sa investesti banii astia in comunicare nu cred ca ar fi un capat de tara.

  • Mie mi-au dat o data rest la Mec un 50 de bani cu Aurel Vlaicu si a fost o surpriza foarte placuta 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu