Citeam zilele trecute un articol despre berea la PET (care depăşeşte 50% din preferinţele românilor) şi mi-am pus o întrebare. Dacă tot suntem o piaţă aşa atipică şi consumăm în prostie bere la PET preferând-o în mai toate situaţiile, de ce nu avem mai multe campanii online cu bere de-asta la PET?
Bucegi este cea mai vândută bere din portofoliul Heineken România şi nici Gambrinus sau Neumarkt nu stau chiar rău. Şi cu toate astea noi avem cele mai multe campanii la Heineken şi Ciuc.
Oamenii care consumă bere la PET n-au internet, sau care e logica? De ce să facem concomitent campanii la branduri cu acelaşi target când ne-am putea îndrepta atenţia şi spre alt tip de consumator? Sunt convins că îi putem găsi pe oamenii ăştia şi pe Sport.ro, şi pe anumite bloguri. Trebuie doar să înţelegem că pagini frumoase de Facebook nu merită doar brandurile de fiţi, ci şi alea mai pentru popor.
7 comentarii. Leave new
Pentru ca brandurile ieftine fac volum, dar nu prea fac profit. Alea se vand oricum. Brandurile prenium mao fac si bani.
De ce ai promova un produs care se vinde fără efort, adică berea la pet?
🙂 ca sa-l vinzi pe al tau in detrimentul concurentei?
Are dreptate Marius Sescu. Eşti tânăr şi nu ai de unde să ţii minte faptul că produsului care nu se vindea i se făcea reclamă iar celui care se vindea în cantităţi mulţumitoare pentru producător – nu! Acum treaba s-a înţeles fix invers. Deh… mulţi văd, puţini pricep.
@Serban asta e o aberatie populara. Promovezi un produs ca sa castigi cota de piata, ca sa-ti pastrezi clientii, ca sa nu te uite lumea. Nu exista „cantitati multumitoare” pentru un business. Daca ceva se vinde bine nu inseamna ca trebuie sa oprim orice activitate de marketing.
@Dan pai tocmai, ca fac volum. Marja de profit e mai mica, dar se compenseaza prin volum. Si se vand oricum, dar poate ca se compara produsul concurent si tu vrei sa-l vinzi pe al tau.
De ce ai face reclamă constantă (uneori excesivă) unui produs care se vinde bine?
Da, faci reclamă când vrei să promovezi ceva nou – o ofertă nouă, un ambalaj nou, un produs nou. Dar nu când ai aceeaşi sticlă de bere, cu acelaşi ambalaj şi acelaşi gust.
Sau poate că banii ăia trebuie să iasă din firmă băgându-i în ceva ca să se justifice intrarea lor, aşa că ies în publicitate. Zic şi eu…
Nu vad unde s-a discutat pana acum de „reclama excesiva”. Vorbeam de reclama pur si simplu. Intre „constant” si „excesiv” e o diferenta imensa.
Stai linistit, nu trebuie sa inteleaga toata lumea cum e cu campaniile de comunicare.
Problema care s-a pus era urmatoarea: daca pe TV stim sa dam banii pentru branduri ieftine, de ce nu stim sa dam si pe online? Ca public exista fara indoiala, nu toata lumea de pe internet consuma Heineken.