Pe vremuri, Calea Victoriei era principala arteră comercială a oraşului. Acum, lucrurile nu mai stau aşa, chiar dacă unele branduri aleg să plătească în continuare chirii de mii de euro lunar. Ţine mai mult de imagine decât de vânzări în condiţiile în care traficul pietonal e foarte scăzut, iar locurile de parcare sunt fie la Piaţa Victoriei (mai mult în weekend), fie lângă Ateneu. Doar că între cele două zone de parcare nu prea există trotuare.
Pentru a rezolva problema, Primăria a hotărât ca începând cu anul viitor Calea Victoriei să piardă o bandă de circulaţie în favoarea trotuarelor. Pentru turişti, pentru brandurile alea care dau o grămadă de bani pe chirii, pentru un oraş mai puţin poluat. Foarte frumos, sunt zone în care e foarte necesar un trotuar mai larg. În dreptul Casino Palace trotuarul lipsea cu desăvârşire, iar pe lângă Academia Română sunt porţiuni pe care se merge în şir indian. Dar cu maşinile ce facem?
Calea Victoriei se blochează şi acum, fără să cedeze una dintre benzi pietonilor. Dimineaţa şi seara sunt cozi imense între Bulevardul Dacia şi Bulevardul Regina Elisabeta, ce se va întâmpla când vom rămâne fără o bandă de circulaţie? Maşini mai puţine nu vor fi, deci gradul de poluare nu se poate diminua, ba chiar va creşte în zona respectivă pentru că maşinile vor aştepta mai mult.
Bulevardul Uranus, aşteptat de toată lumea mai ceva ca venirea U2 în România, nu poate să rezolve problema pentru că duce în altă direcţie. Aglomeraţia cea mare de pe Calea Victoriei se termină după ce majoritatea maşinilor ies spre Magheru prin străzile C.A. Rosetti, Dobrescu Demetru şi Regina Elisabeta (adică la Scala, Galeriile Orizont şi Universitate). Şi-atunci ce facem? Rezolvăm o problemă pentru a da naştere alteia.
Lectură suplimentară pentru pasionaţi – o istorie a Căii Victoriei.
1 comentariu. Leave new
Soluţia? Oameni buni, la ce vă trebuie maşină într-un oraş în care se circulă aşa de bine cu bicicleta?