in Casual stuff

Conferinţele nu (mai) sunt pentru noi

Mi-am dat seama la Webstock 2012 că toate conferinţele astea care se organizează nu mai sunt pentru noi. Că am devenit mult prea reticenţi la informaţii noi, ne-am plictisit unii de alţii şi doar persoanele din afara mediului (la ediţia asta au fost Eduard Novak şi ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti) ne mai captează atenţia.

În rest, ne rezumăm la socializare în astfel de momente. Ignorăm nişte speakeri care s-au plictisit să spună lucruri fără să fie băgaţi în seamă şi rareori ducem până la capăt discuţiile pe subiecte care ne macină.

În schimb, companiile vin şi învaţă. Află care sunt direcţiile în care ar trebui să meargă atunci când comunică online, fac cunoştinţă cu bloggerii, fac schimb de experienţă cu alte companii. Pentru noi, cei din zona de blogging, conferinţele nu mai sunt decât un prilej de socializare, în timp ce pentru ei reprezintă în continuare o sursă importantă de informare.

M-am convins de asta şi la Cluj Brands Tour, când i-am cunoscut pe oamenii de la Jolidon. Comparativ cu anul trecut au făcut progrese foarte mari în zona de online, cu siteul relansat şi prezenţă pe Facebook, Twitter şi Pinterest şi Youtube, plus un departament nou format care să se ocupe de social media.  Iar când i-am întrebat (mai mult de test) care e strategia pentru noua reţea-vedetă din social media, mi-au răspuns că momentan sunt în perioada de teste, dar că au deschis contul pe Pinterest pentru piaţa din afară. Un răspuns foarte corect!

Şi tot de la Cluj un exemplu foarte bun e Farmec, care are deja 2 oameni în departamentul de online şi care se implică tot mai mult în domeniu. Nu au făcut asta dintr-o dată şi nici pe Alina n-au angajat-o decât după ce au ajuns să cunoască piaţa şi ce nevoi au. Iar lucrurile astea nu le-au aflat din cărţi.

Cred că interesul bloggerilor pentru subiecte ce ţin de online o să tot scadă invers proporţional cu interesul pe care îl vor manifesta companiile. Asta în primul rând pentru că primii o făceau din pasiune, iar pentru cei din urmă e un business.

6 comentarii. Leave new

  • De acord cu tine ai scris foarte misto.

    Răspunde
  • Unele dintre conferinte, da, poate nu sunt la nivelul asteptarilor. Pe de alta parte, foarte putini bloggeri pot face prezentari corecte. Pot vorbi OK pe subiecte altele decat blogul sau strict parerea lor. Cred ca mai este mult loc de invatat pentru toata lumea. Si mai cred ca lipsa de implicare a participantilor la evenimente este unul dintre motivele pentru care oamenii se mai incanta doar la nou. Ati observat ca la evenimentele in care se organizeaza exercitii practice, se cere interactivitate, majoritatea participantilor pleaca?

    Răspunde
    • Pai tocmai asta e problema. In materie de blogging, lucrurile stagneaza. Putini oameni fac chestii noi, iar unele povesti sunt spuse de prea multe ori.

  • În primul rând prețul e cam mare pentru un blogger. Plătești o intrare la o conferință ca să poți materializa ceva. Ei ce să materializeze? Mai mult, ce caută bloggerii într-un mediu de afaceri, unde singura lor contribuție e spațiul publicitar? Cum te poți ridica ca blogger atunci când nu poți scrie?
    Uite, ca să nu zici că generalizez, dau niște exemple. Produsele în teste nu ajută pe nimeni cu nimic. Ciubotaru conduce nu știu care BMW și îi place. OAU.

    Până una alta, mai bine ar fi toți mai atenți la furatul căciulii, mai ales atunci când vine vorba de cifre și statistici.

    Încă o dată, ca să fie clar. Nu am nimic cu bloggerii, ei fiind inofensivi în viața reală. Dar mi-ar plăcea să-și dea toți atenție atunci când SCRIU (cu majuscule) ceva de calitate.

    Răspunde
  • dam167 are dreptate, conferintele nu sunt organizate pentru ca bloggerii sa invete ceva. Bloggerii merg la conferinte pentru a interactiona cu agentiile si a se vinde. Un blogger micut care probabil ARE CEVA DE SPUS si este mai putin interesat de monetizarea (asa „glamorous”) blogului nu va cumpara bilet la asa ceva.

    Una e sa freci coatele cu „baietii mari” si sa prinzi o excursie cu decapotabila, o iesire la shopping sau un cos cu minuni si alta e sa mergi la o asemenea conferinta pentru a invata ceva util.

    Din punctul meu de vedere conferintele sunt foarte utile pentru agentii si „bloggeri de campanie”.

    Răspunde
  • […] Conferințele nu mai sunt pentru noi. Uneori simt și eu că merg la conferințe nu neapărat pentru speakeri, ci pentru networking. […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu