Mi-am dat seama la Webstock 2012 că toate conferinţele astea care se organizează nu mai sunt pentru noi. Că am devenit mult prea reticenţi la informaţii noi, ne-am plictisit unii de alţii şi doar persoanele din afara mediului (la ediţia asta au fost Eduard Novak şi ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti) ne mai captează atenţia.

În rest, ne rezumăm la socializare în astfel de momente. Ignorăm nişte speakeri care s-au plictisit să spună lucruri fără să fie băgaţi în seamă şi rareori ducem până la capăt discuţiile pe subiecte care ne macină.

În schimb, companiile vin şi învaţă. Află care sunt direcţiile în care ar trebui să meargă atunci când comunică online, fac cunoştinţă cu bloggerii, fac schimb de experienţă cu alte companii. Pentru noi, cei din zona de blogging, conferinţele nu mai sunt decât un prilej de socializare, în timp ce pentru ei reprezintă în continuare o sursă importantă de informare.

M-am convins de asta şi la Cluj Brands Tour, când i-am cunoscut pe oamenii de la Jolidon. Comparativ cu anul trecut au făcut progrese foarte mari în zona de online, cu siteul relansat şi prezenţă pe Facebook, Twitter şi Pinterest şi Youtube, plus un departament nou format care să se ocupe de social media.  Iar când i-am întrebat (mai mult de test) care e strategia pentru noua reţea-vedetă din social media, mi-au răspuns că momentan sunt în perioada de teste, dar că au deschis contul pe Pinterest pentru piaţa din afară. Un răspuns foarte corect!

Şi tot de la Cluj un exemplu foarte bun e Farmec, care are deja 2 oameni în departamentul de online şi care se implică tot mai mult în domeniu. Nu au făcut asta dintr-o dată şi nici pe Alina n-au angajat-o decât după ce au ajuns să cunoască piaţa şi ce nevoi au. Iar lucrurile astea nu le-au aflat din cărţi.

Cred că interesul bloggerilor pentru subiecte ce ţin de online o să tot scadă invers proporţional cu interesul pe care îl vor manifesta companiile. Asta în primul rând pentru că primii o făceau din pasiune, iar pentru cei din urmă e un business.