Mi-a căzut ochii pe ceva ştire din ZF despre clădirile de birouri din Bucureşti. Printre altele, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România se plânge că nu s-a mai construit niciun liceu nou în ultimii 15  ani şi că singurele construcţii în domeniul învăţământului au fost „o şcoală şi o grădiniţă privată”.

Înţeleg că omul vrea clădiri noi ca să meargă businessul, dar pe ce lume trăieşte? La ce ne-ar folosi licee noi când alea pe care le avem au devenit subpopulate? Şi dacă abia reuşim să-i plătim prost pe profesorii ăştia care sunt. Clădirile au nişte costuri de întreţinere importante şi oricum nu ajung banii.

Unde să facem licee? În oraşe? Populaţia României scade, oamenii nu mai fac copii. În scoala generală pe care am terminat-o eu abia dacă se mai strâng 3 clase noi în fiecare an şcolar, pe vremea mea eram 15!

Ştiu că înainte de Revoluţie se învăţa în 3 schimburi, acum suntem pe cale să ajungem la unul singur. Ce-i drept, în liceele importante o să fie mereu aglomeraţie, dar asta nu înseamnă că avem nevoie de licee noi, ci de o selecţie mai dură.

Şi când te gândeşti că preşedintele OAR ar trebui să înţeleagă nişte lucruri simple…

5 comentarii. Leave new

  • Nu știu cum e în București, dar în alte orașe se fac copii, chiar mulți. Uite, anul trecut mi-am dus copilul la creșă, și cu greu (a se citi șpagă) am găsit un loc într-o creșă de stat, și am fost la toate, nu vroiam una specială. Sunt 6 creșe în Bacău, fiecare are 3 clase cu maxim 30 de locuri, toate sunt full. Mi se pare puțin la o populație de 125-150k locuitori. Idem la grădiniță, dacă nu ai cunoștințe cu greu găsești un loc.

    Știu că sunt creșe, școli și grădinițe private, dar îmi e greu să cred că toți părinții au 5-8 milioane pe lună doar pentru a duce copilul la școală sau grădiniță. Deci zic că da, de școli, creșe și grădinițe este nevoie.

    Că statul preferă un popor prost, fără educație, care să poate fi manevrat ușor, asta e altă discuție. Mai bine dăm niște ajutoare sociale pentru ăia care votează.

    Răspunde
  • Unități de învățământ noi nu înseamnă neapărat cumul. Se presupune că după câteva secole, le dai jos pe unele și faci altele în locul lor – unele care să nu mai aibă costuri de întreținere mari. Mai mult, s-au schimbat multe când e vorba de spațiu și funcțiuni. E drept că o clădire modernă nu înseamnă învățământ modern, dar e nevoie și de asta.

    Nu știu exact cum e cu liceele, dar facultățile nu stau rău. Normal că orice clădire neîntreținută și/sau veche are cheltuieli mari că de, energia termică se pierde, țevile pușcă, tencuiala cade, spațiul nu e bine gândit.

    Cât despre fonduri, să știi că ele există. Ai fi surprins să vezi că unele sate au fost numite comune sau orașe ca să nu mai poată accesa fonduri europene (care fonduri europene nu costă pe nimeni), sau cum alte sate nu primesc aprobarea dosarelor pentru drumuri, utilaje sau rețele publice. Nu primesc ce au nevoie, dar li se sugerează să facă săli de sport sau cămin cultural. Vorba aia, buda poate fi în curte, dar cultura…

    Răspunde
  • Scoli noi pentru cine?

    Răspunde
  • @Marius Sescu habar n-am cum e pe 3-6 ani, dar stiu sigur ca in scolile generale e cam pustiu.

    @dam167 pai asta zic si eu, ca abia avem bani sa intretinem scolile care sunt. Universitatea din Bucuresti arata destul de nasol prin interior, sunt sali in care e frig, peretii arata jalnic… Nici ASEul nu sta mult mai bine, desi sunt corpuri de cladire renovate.

    @Joint: exact.

    Răspunde
  • hai sa folosaim modelul chinez,sa construim ca sa fie acolo…daca o sa renunte brusc tineretul la guta si bianca dragusanu sa aiba incotro sa se indrepte,nu?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu