in Casual stuff

Două idei importante de la Ford

ford_tunel

Am promis că revin cu un post legat de noua politică de pricing a celor de la Ford. Pe lângă asta, am uitat să menţionez cea mai importantă inovaţie pe care am întâlnit-o la noul Ford Fiesta facelift.

Sistemul MyKey permite o ierarhizare a cheilor pentru autoturism. Există un Master Key şi o altă cheie ce poate reţine anumite setări. Mai exact, părinţii pot seta o viteză maximă admisă, un anumit nivel pentru volumul sistemului audio şi alte câteva restricţii menite să-i pună la adăpost pe copiii lor.

Îi dai voie puştiului să plece cu maşina, dar o setezei pe un volum decent şi 50 km/h. Mergi prin oraş, n-ai nevoie de mai mult. Nu poţi să porneşti dacă nu cuplezi centura, nu poţi dezactiva ESPul şi tot aşa. Mi se pare un sistem excelent şi sper să devină o normă de siguranţă pentru toţi producătorii, mai ales limitarea în funcţie de cheie.

În ceea ce priveşte comunicarea, cei de la Ford şi-au propus ca de acum preţul comunicat să fie acelaşi cu preţul de tranzacţie. Adică să nu mai fie atâtea steluţe în ofertele pe care le vedem pe TV.

Vor exista doar 2 variante de echipare, Trend şi Titanium, pentru că lumea în general end userul nu optează pentru maşinile total neechipate. În plus, toate preţurile sunt rotunjite, iar sistemul e uşor de reţinut.

Cel mai ieftin model de Ford Fiesta este 10.400 (cel mai mic motor, pachet de echipare Trend, 3 uşi). Vrei varianta cu 5 uşi? Adaugi 500 de euro la preţ. Vrei varianta de 80 de cai? 10.900 în 3 uşi. O vrei full option? 12.900. Nu mai sunt zeci de variante de preţ care să te deruteze, poţi chiar să-l calculezi singur.

O parte din acest preţ este alcătuit prin includerea în preţul final a unui pachet de opţiuni (fie că e vorba de Trend sau Titanium), iar cealaltă parte e numită „valoarea Ford” – un efort de 1000 de euro venit de la importator şi dealeri.

Aşa cum ne-a explicat Zoltan Brassai, CEO Ford România, compania încearcă să scoată din comunicare cuvintele „discount” şi „reducere”. Consumatorul român s-a obişnuit atât de tare cu ele încât par obligatorii într-o ofertă. Ştiu că în general clienţii cer discount încă de la primul contact. Nu e deloc în regulă şi sper să înceteze situaţia asta la un moment dat. Ce-i drept, şi acel „avantaj client” tot un discount e, dar măcar e comunicat diferit.

Vă puteţi înscrie la test drive cu noul Ford Fiesta (sau cu celelalte modele) pe siteul Ford.

2 comentarii. Leave new

  • […] celorlalți bloggeri: Alex Ciucă (1, 2), Raluca Popa, Andrei Cismaru, Cosmin Tudoran, Marian Ionescu (Mariciu), Toma Nicolau, Andreea […]

    Răspunde
  • Din ce văd eu la ei pe site, nu e chiar așa. Adică ai, ca și până cum, un configurator. Observ că full option ăla e de fapt un termen relativ: dacă vreau radio CD sony e una, dacă nu e sony e alta. Clima automată, airbag-uri și roți de 15” nu mi se par chestii nesemnificative precum ornamentele cromate și covorașe velurate. De ce să-mi calculez singur prețul dacă am un configurator? Cât desre reduceri, mi se pare normal să existe pentru unele cazuri – de exemplu achitarea integrală a sumei, garanție extinsă și alte lucruri de genul.

    Treaba aia cu cheia e ceva comercial. Adică îți trimiți copilul după pâine la Kaufland și îl limitezi la 50 km/h, că zici tu că n-are nevoie de mai mult? Dacă trebuie să schimbe banda și e unul care nu-l lasă ce face, blochează traficul? În lumea civilizată și la drumuri scurte nimerești pe tronsoane de drum cu limite de până la 70 km/h. Dacă vrea să încalce legea, o încalcă pe zonele cu 30 km/h. Toate astea pentru o mașină mică, cu un motor de 1-1.2 l.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu