Pentru că mă lovesc destul de des de întrebarea asta, m-am gândit că ar fi util să notez câteva idei legate de starea la zi a procesatorilor de plăţi online din România. Ştiu, nu prea plăteşte lumea cu cardul, dar pentru un magazin online e importantă opţiunea asta, dă o notă de seriozitate afacerii.
Probabil că am asistat câteva zeci de implementări a serviciilor de procesare pentru shopuri pe diverse platforme, de la Opencart la WooCommerce sau magazine pe Joomla, OsCommerce şi scripturi custom. Majoritatea oamenilor aleg PayU, MobilPay sau LibraPay, însă vine puternic din urmă şi EuPlătesc.ro.
Dintre toate, PayU era cel mai mare nume, cu nişte clienţi foarte importanţi (eMag, Telekom, BlueAir) şi o soluţie tehnică excelentă. Zic „era” pentru că anul trecut au decis să renunţe la business-ul de IMMuri şi au vândut pachetul de portofoliu către Banca Transilvania. Cum Banca Transilvania n-are propriul serviciu dedicat, clienţilor li se prezintă alternativa EuPlătesc, iar cei mai mulţi acceptă doar ca să iasă din încurcătură. Sincer să fiu, ieşirea PayU de pe piaţa de IMMuri nu e nicio pierdere, se purtau mizerabil cu clienţii mici. Lumea accepta comisoane mai mari doar pentru că erau atraşi de nume, dar problema era la concurenţă, care n-avea suficientă notorietate. Norocul lor a fost că exista o comunitate de developeri formată, care crease câteva pluginuri extrem de utile prin care implementai sistemul extrem de simplu.
LibraPay a avut acum 2-3 ani un program agresiv de creştere a cotei de piaţă. Comisioane mici, taxe la fel de mici pentru înrolare şi, bonus, banii în contul LibraBank chiar a doua zi. Partea proastă în sistemul lor e la nivel de conectare. Da, au o grămadă de module, dar pentru anumite platforme e nevoie să mai faci modificări în câteva fişiere. Iar aceste modificări se fac la fiecare update, ceea ce era drăguţ în 2010, dar suntem în 2016 şi CMSurile fac updateuri mai des decât scoate Delia videoclip. Supportul e decent, iar multă lume vrea banii cât mai repede în cont, astea ar fi avantajele. Dar dacă nu fac ceva cu integrarea aia degeaba.
MobilPay au pornit cu microplăţi prin SMS, ţin minte că am implementat cu ei în 2008 lansarea primului album Vama (care a fost şi primul album cu download contra cost în România, btw). Ulterior au introdus şi opţiunea de plată cu cardul, iar în momentul de faţă mi se par cea mai bună soluţie de pe piaţă. Mai au şi Bitcoin şi alte bălării, dar cel mai mult se folosesc cardul şi SMSul. Flexibili, comisioane ok (depinde cum negociezi, deci nu vă pot spune cifre), o serie de pluginuri disponibile pentru platformele importante. Ştiu că plătesc la 2 săptămâni pentru card şi la vreo 45 de zile pentru SMSuri (ceea ce e destul de naşpa, ce-i drept).
Dacă până acum câteva luni era destul de greu să alegi un procesator, în momentul de faţă mi se pare destul de simplu: până nu înţeleg cei de la Libra că fiecare update de platformă n-ar trebui să pună la lucru programatorii, voi recomanda MobilPay, iar ca soluţie de backup EuPlătesc (deşi mai am nevoie de ceva timp ca să-mi fac o idee clară despre ei, plus că trebuie văzut cum vor gestiona fluxul mare de clienţi veniţi de la PayU).
Foto: Online payment via shutterstock
16 comentarii. Leave new
Experienta mea de pana acum:
PayU a mers tot timpul senzational, cel putin pana la cesionarea contractelor. Am intrerupt totul de atunci. Am lucrat cu ei din 2007 (parca) pana prin 2014 si urma sa revenim la ei din 2016 insa au schimbat businessul. In cei 6-7 ani de lucru cu ei nu am avut nici un fel de problema sau daca a existat vreuna s-a rezolvat instant. 10/10 comision sub 2.5% cu livrare in 3 zile a banilor. Integrare usoara, suport pe toata durata.
Mobilpay – lucram cu ei din 2013. Am pornit un nou proiect si aveam nevoie de cash mai rapid (mobilpay ne-a oferit a doua zi, payu ne oferea banii in 3 zile). Backendul e din anii 2000, problemele cu terminalul sunt dese. Din noiembrie 2015 si pana acum au fost cazute platile total random, fara sa ii faca nimeni nimic, de 3 ori, de fiecare data cate 3-4 zile, de fiecare data „datorita unei probleme de la Garanti, nu de la noi”. Niciodata nu m-au anuntat cand si-a revenit, faceam noi comenzi de test de 3 ori pe zi. Asta pt magazin online ce vinde exclusiv produse online (software), iar platile prin card reprezinta 95% din venit. Pluginul pt magento facut in 2010, merge cu greu in 2016, cel putin pt noi cu automatizare flux comenzi. Au prins 2 comenzi de frauda pe care noi nu le-am fi observat. Comision sub 2%, livrare a doua zi a banilor. 7/10
Prioripay – astia sunt mai noi. Am zis „hai sa incercam”. A durat aprox o luna pana cand am semnat contractul. Necesare zeci de acte, vizite, intalniri. Ei sunt defapt un serviciu de moneda electronica, similar cu paypal, insa ofera si incasarea de plati online. Backendul e complicat si nu e friendly deloc. Plugin pt magento are bube mari. Primul bug a fost ca nu trimitea mail de confirmare – l-am rezolvat noi, pt ca ei nu ne-au oferit suport. Al doilea a fost ca uneori pur si simplu le refuza clientilor plata cu eroarea „campul business_email nu este completat corect”, desi campul nu exista. Le-am sesizat, ne-au spus ca noi suntem de vina, binenteles, le-am spus sa ne puna in contact cu cei care au dezvoltat pluginul sa ii putem face debug impreuna, a ramas ca ne tine la curent. Asta pe 18.12.2015. Am trecut inapoi la mobilpay momentan. Comision sub 2.5% parca, plata in 7 zile. Echipa mica romaneasca, recomand doar pentru aventurieri. 5/10
Urmeaza euplatesc, sa vedem ce stiu (au plugin pt cmsuri? in special magento m-ar interesa), librapay a sarit din schema ca te obliga sa-ti faci cont la ei, plus ca mi-au cerut sa vada contractele cu toti furnizorii. Intrucat furnizorii sunt din US, ei nu concept sa faca contract pt asa ceva, deci nu-mi bat capul. Braitree pare interesant, desi comisionul mare (2.9%+0.3 eur), insa au 0 taxa pt primii 50.000 eur incasati. Buni pt startup. Apartin de Paypal
Uite și aici o discuție relevantă: https://devforum.ro/t/procesatori-de-payment-in-romania/127
Merci pentru link. Din păcate, 90% din discuţie e foarte veche, lucrurile s-au schimbat mult, mi se pare că Libra și-a schimbat atitudinea de când nu mai e PayU pe piaţă, iar Mobilpay a îmbunătăţit mult platforma.
Buna asta cu ‘mobilpay a îmbunătățit platforma’. E la fel de cand o stiu eu. Cu aceleasi buguri si neajunsuri.
Cum se poate asa ceva, chiar nu exista acolo optinui mai bune cu oameni dedicati care sa poata rezolva orice problema si sa ofere un serviciu optim ?
Mi se pare mie sau PayPal dispare din ce in ce mai mult din optiunile de plata online in Ro (si nu numai) ?
De ce sa ai tu ca magazin online in RO optiunea de plata prin moneda electronica (ex Bitcoin) si sa nu accepti plati prin paypal ?
Ma intreb cu ce sunt mai deosebiti cei de la https://stripe.com fata de altii ?!?
Te salut, Alex!
Iata o ocazie buna sa ne cunoastem, asa ca oricand doresti sa stam de vorba in detaliu despre PayU si despre piata te asteptam in vizita. Pana atunci, lamuresc aici pentru tine si pentru cititorii tai ca PayU este in continuare lider in platile online si ne pastram in portofoliu cei mai mari jucatori din eCommerce (as lista doar cativa dintre ei, printre care eMag, Altex, PC garage, Paravion,elefant.ro, f64.ro, Carrefour Online, Telekom, Blue Air etc.). Deci nu am iesit de pe piata, doar am schimbat strategia prin care ne raportam la piata de plati online din Romania, astfel incat sa sustinem cresterea acesteia.
Ca urmare a acestei strategii, la finalul anului trecut am lucrat in parteneriat cu Banca Transilvania si cu partenerii BT pentru a le oferi magazinelor de tip IMM din portofoliul nostru un pachet mai atractiv de servicii. Le-am pus la dispozitie magazinelor implicate in aceasta migrare posibilitatea de a trece cat mai usor catre o alta platforma de procesare a tranzactiilor cu cardul (asigurandu-le un plug-in) si le-am oferit asistenta juridica si tehnica. Dupa aceasta experienta nu pot spune decat ca ma bucur ca toti actorii din piata ne dorim sa dezvoltam sistemul de plati online local si, iata, reusim sa colaboram constructiv astfel incat sa raspundem tuturor nevoilor de business si sa dezvoltam solutii tehnice care sa rezolve cat mai multe dintre limitarile din domeniu existente in prezent – asta apropo de seriozitatea afacerii de care vorbeai, extinsa la nivel de piata. In final, alegerea procesatorului de plati este a fiecarui magazin online, sfatul meu fiind sa aleaga in principal calitatatea modului in care acesta le raspunde nevoilor de business.
Marius Costin, CEO PayU Romania
Păi ai reluat într-un mod mai drăguţ tot ce-am zis şi eu 🙂 Da, aveaţi nişte comisioane mai mari decât concurenţa, aţi renunţat la business pentru că nu era suficient de profitabil probabil, iar lumea s-a simţit vândută la kilogram către BT.
Mă bucur că sunteţi lideri, dar informaţia nu mă ajută cu nimic atâta vreme cât nu am un business la nivelul F64/Elefant/Emag.
Salut
Aveti idee care din ei suporta plati cu card v-pay?
Absolut terifiat de mobilPay, un cosmar! Pe scurt, cei de la mobilPay m-au usurat la buzunar de peste 15 mii de Euro in ultimele doua luni. Cum? E simplu, majoritatea tranzactiilor de pe magazinul nostru online care se incearca a fi procesate prin ei esuaza la checkout fara motiv sau sunt „fraudulente”. Suportul e inexistent, banii sunt pierduti. „Sunt dezgustat” e putin spus. NU RECOMAND.
Buna ziua! In cazul in care sunteti in cautarea unui partener va propun sa urmariti informatiile despre compania pe care o reprezint pe website-ul nostru, http://www.twispay.com iar ulterior sa putem lua legatura in cazul in care v-ar interesa o oferta comerciala!
Va ajut eu. office@fiduciara.com
Salut,
as avea si eu o intrebare pentru voi. Reprezint o firma din Germania, care are magazine online in toata Europa(Anglia, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Finalanda, Ungaria etc.) dar si in Romania. Avem un magazin online si intampinam dificultati atunci cand vine vorba de Transferul Bancar. Firma este inregistrata in Germania, contul bancar este de asemenea in Germania, am intrat in tratative cu cateva banci din Romania pentru a deschide un cont aici, astfel incat clientilor sa le fie mai usor sa achite produsele insa va imaginati cat de complicat a devenit totul. Am luat legatura si cu Libra si cu euplatesc.ro insa raspunsurile lor au fost negative, deoarece nu suntem inregistrati in Romania ca si firma. Singuri care au raspuns pozitiv sunt cei de la PayU. In Polonia am integrat un nou procesator de plati https://www.przelewy24.pl/ ei oferind o solutie ingenioasa spun eu atunci cand vine vorba de Trasnfer Bancar in afara tarii. Cu alte cuvinte din platforma lor, clientul intra direct in aplicatia de Internet banking a bancii, unde il asteapta un ordin de plata deja pregatit, cu suma ce trebuie sa o achite, banca de destinatie si toate informatiile necesare si in plus tranzactia il costa pe client undeva la 2 €, ceea ce este un pret infim fata de taxele bancare pentru transferuri in afara tarii pe care bancile de la noi il practica. EI sunt in parteneriat cu bancile din Polonia. Pe noi ne-ar fi interesat foarte mult daca stie cineva sa existe asa ceva si in Romania. Cei de la PayU au un sistem asemenator insa lucreaza doar cu 2 banci din Romania, sistemul se numeste iTrasnfer si lucreaza cu BT si inca o banca. Consider acest sistem inovativ pentru piata din Romania si foarte folositor. Poate este chiar o idee pentru procesatorii de plati din ROmania. Poate aveti vreo idee/solutie. O zi faina.
Dragă Cristian,
Twispay este un procesator de plăți online din România, ce oferă servicii de acceptare la plată în întreaga Europă. Pe http://www.twispay.com/ro/ puteți găsi atât o descriere a serviciilor pe care noi le punem la dispoziție comercianților din România și nu numai, precum și taxele și comisioanele practicate pentru serviciile de procesare de plată. Dumneavoastră aveți nevoie de acceptare la plată în lei și decontare în lei către un cont deschis tot în lei, probabil la o bancă din România. Noi vă putem ajuta cu serviciile de acquiring și settlement întrucât suntem și o bancă acceptatoare la plată, însă pentru contul curent în lei va trebui să apelați la o altă bancă care vă poate furniza un IBAN.
O zi frumoasă!
Twispay — fara cuvinte. Cea mai oribila experienta cu un procesator de plati. Suport inexistent. Tranzactii taguite ca frauda doar pentru ca.
Mai bine nu 🙂
Dragă Alex,
Apreciem părerea ta – și bănuiesc că ai fost afectat de această experiență din perspectiva unui client final.
Ce îți putem spune este că Twispay oferă monitorizarea fraudei 24/7 pentru tranzacții atât prin intermediul unor sisteme inteligente cât și manual – lucru foarte apreciat de comercianți pentu că astfel îi ajutăm să își reducă riscul operațional de a fi expuși unor tipuri variate de fraudă privind plățile pe internet. De asemenea, suntem bucuroși că spre deosebire de alți furnizori de astfel de servicii o putem face fără absolut niciun alt cost suplimentar. Totodată ne mândrim cu o rată de false-positive superioară mediei pieței, întrucât utilizăm în algoritmii de detecție peste 50 de elemente distincte care conduc la aprecierea corectă a legitimității unei tranzacții.
Toate aceste lucruri fac din Twispay un serviciu extrem de sigur și deopotrivă apreciat de către comercianții noștri, în special într-o eră în care securitatea și protecția datelor în mediile digitale sunt de o importanță crucială.
Hello. Eu va recomand un procesator de plata din Danemarca, nou pe piata din Romania, cu care colaborez in prezent.
Oferim si suport in limba romana. Momentan activam in toate tarile din UE.
Tarifele pentru afaceri cu risc scazut sunt fixe: RON 0,5 + 1,35 % per tranzactie (+ 1,15 % ÎN CAZUL CARD-URILOR NON-EUROPENE).
Aprobarea contului este simpla si se efectueaza in maximum 3 zile: https://paylike.ro/account/approval.
Avem plugin-uri simplu de implementat pentru cele mai populare platforme de eCommerce: WooCommerce, PrestaShop, UNAS, Magento, OpenCart, etc – https://paylike.ro/plugins.
Pentru detalii: https://paylike.ro/contact.
O zi faina!