Am nimerit dimineaţă pe un articol din Capital în care e dezbătută problema Tarom. În continuare compania aeriană e pe pierdere, vor să vândă nişte avioane, au renunţat la altele etc. Same old story. Doar că abordarea s-a făcut dintr-un unghi total dubios, care pare mai degrabă comandat.

Iată cum începe articolul: 

Compania Tarom a avut manageri plătiţi regeşte timp de mai bine de patru ani, dar modul de cheltuire a banilor din visterie îndreaptă compania spre faliment. Niciun manager nu au reuşit să conceapă o strategie viabilă, o grilă de salarizare, să oprească migraţia specialiştilor şi să implementeze un program de schimbare a flotei.

Deci au fost unii plătiţi regeşte PATRU ani, de ce nu e Tarom pe profit? Ne răspunde tot Capital, cu cifrele. În 2012 erau pierderi de 230 de milioane de lei, pe 2016 au scăzut aproape de 25 de milioane de lei. Aproape de zece ori. Tot în perioada asta personalul s-a redus cu 300 de oameni. 

AnCifră de afaceri(lei) Pierdere(lei)Număr angajaţi
20151.136.739.19327.426.9801.880
20141.138.713.562110.161.0041.969
20131.085.210.203130.167.730 2.005
20121.048.339.557 230.617.5202.173
2011946.315.772 262.224.4902.286
2010918.649.548332.530.6542.368

E ca şi cum ai spune că ai găsit un pacient cu 10 gloanţe, doctorul i-a scos 9 din ele, dar omul n-a devenit încă numărul 1 mondial la tenis, deci medicul e un amator. Păi cum, că l-am plătit regeşte?

Asta în condiţiile în care sunt de notorietate scandalurile din Tarom, managerii privaţi care au încercat să dea afară armatele de nepoţi angajaţi pe pile au fost loviţi cu direct în freză de sistem.

Evident, dacă te uiţi strict pe obiectivele pe care şi le-au asumat oamenii ăia, lucrurile nu s-au îndreptat total. Dar în codul muncii nu scrie nicăieri că poţi da afară pe cineva pe motiv că a fost angajat aiurea sau pe pile. Aşa că lucrurile nu se pot schimba în 2-3 ani după ce au mers prost 20 de ani la rând.