În ultimele săptămâni mi s-a întâmplat de mai multe ori să primesc ceva feedback/modificări pentru un site şi să-mi pice următoarea fisă fix în mijlocul conversaţiei: “staţi aşa, voi vă uitaţi pe desktop şi daţi feedbackul ăsta?”.

Evident, răspunsul a fost “da” de fiecare dată. Moment în care am oprit tot ce făceam şi am intrat pe Analytics să văd statistici. Şi am dat peste siteuri cu 65% trafic de pe mobil, siteuri cu 75% trafic de pe mobil şi altele cu peste 80%. 

Şi de obicei oamenii înţeleg, iau telefonul în mână şi încep să dea feedback aşa, însă mai dai şi de capsomani care vor ei să aibă alinierile perfecte pe laptopul lor. Pe urmă te uiţi pe Analytics şi vezi că în ultimul an doar 0,5% din oameni au intrat de pe rezoluţia aia, deci nu e relevant să-l faci să se vadă bine dacă asta înseamnă să strici imaginea de ansamblu. Aşa că până la urmă te conformezi, iei banul şi ridici din umeri când ţi se spune că vânzările au scăzut.

Era şi cazul ăla celebru cu CEO-ul companiei care era supărat că nu prea vede reclame outdoor cu campania pe care o aveau în derulare până când s-au enervat oamenii de la marketing, au aflat care era traseul zilnic al şefului şi au pus bannere pe toate panourile disponibile şi în felul ăsta au rezolvat problema.

Cred că e momentul să realizăm că mobilul nu e doar o prioritate, e singura prioritate. Până şi eMAG a sărit de 70% (cu tot cu aplicaţiile). În ritmul ăsta de cel puţin 10% pe an creştere probabil că în câţiva ani o să ne amintim foarte vag de perioada în care foloseam laptopuri şi desktopuri în afara programului.