Zilele trecute s-a stabilit că UBER e companie de transport de persoane, şi nu serviciu digital sau ce mai susţineau ei. Reprezentaţii firmei au declarat deja că urmează să se reglementeze statutul companiei în cele mai multe ţări. 

Chestia asta grăbeşte procesul de reglementare, iar cei de la UBER vor avea şi ei un interes să intre în legalitate cât mai rapid, altfel riscând să fie interzişi în tot mai multe ţări. 

Până acum a fost destul de convenabil în zona asta gri, dar cu o hotărâre de la un organism UE se pot închide multe uşi, aşa că soluţia e doar calea legală.

E clar că UBER e un serviciu total diferit de ceea ce aveam până acum pe piaţă şi că reglementări de un anumit tip sunt necesare. Dar nu neapărat ca la taxi. Principalele probleme ridicate de taximetrişti sunt ITP-ul care trebuie făcut la 6 luni de un taxi şi doar la 2 ani de un autoturism obişnuit, asigurarea RCA şi licenţa de transport. 

Primele două probleme se rezolvă cu nişte plafoane mixte. Să zicem 1 an pentru cei care mai fac din când în când şi transport de persoane şi o taxă suplimentară de 20-30% pentru RCA.

Cu licenţa de transport e mai complicat, că practic aia nu-i decât o taxă de şmecher aplicată de autorităţi.

Cert e că după toată nebunia cu reglementarea, UBER se va scumpi, ceea ce iar e un lucru bun. M-am îngrozit când am văzut câţi oameni din lista mea de Facebook au peste 300 de curse înregistrate în aplicaţie.