Ieri am urmărit Webinarul de Sport din cadrul seriei Ro-Win – Succes în România şi am rămas mască la câteva detalii pe care le-am aflat. Unul dintre invitaţi a fost Dan Lazăr, de la Tennis Hero. 

Formatul presupune ca fiecare antreprenor invitat să-şi spună povestea şi să împărtăşească din experienţa lui. Totul e parte dintr-un proiect mai amplu, ce oferă finanţare românilor din diaspora care vor să înceapă un business în România. Pentru a-i convinge pe cei plecaţi de mulţi ani că se poate construi ceva aici, sunt aduşi atât antreprenori cu experienţă, cât şi unii aflaţi mai la început de drum (2-3-5 ani). Despre Ro-Win o să revin într-un articol separat. Dacă vreţi să urmăriţi webinarul, e aici, sunt multe insighturi valoroase.

Povestind despre cum se face promovarea, care sunt curbele de creştere şi ce le influenţează, Dan Lazăr a explicat că businessul a explodat în momentul în care Simona Halep a început să aibă rezultate şi mai bune şi s-a apropiat de locul 1. Toate fetiţele merg la tenis dorindu-şi să fie ca Simona Halep, iar fiecare rezultat bun al ei se simte direct în vânzările de abonamente la acest sport. Pe lângă asta, inclusiv concediile clienţilor pe care îi au la Tennis Hero s-au modificat. Dacă până acum era vorba de Tenerife sau alte locuri exotice (serviciul e unul premium), acum oamenii aleg să meargă la Madrid ca să o vadă pe Simona Halep jucând.

Mi se pare fabulos că o singură sportivă poate să aibă o influenţă atât de mare cu rezultatele ei. Şi am văzut chestia asta şi la handbal. Faptul că CSM Bucureşti are rezultate bune şi e în atenţia presei face ca mulţi părinţi să-i ducă pe cei mici la meciuri. Ceea ce e excelent din punct de vedere al valorilor pe care le transmitem tinerei generaţii, dar uite că ăsta nu e singurul beneficiu. 

Tipul de Tennis Hero povestea că, datorită interesului foarte mare pentru tenis, au oprit promovarea plătită. Pur şi simplu nu se mai pot extinde pentru moment, aşa că se bazează exclusiv pe creşterea organică. Şi asta pentru că săptămână de săptămână avem o jucătoare pe locul 1 WTA, care se bate pentru cele mai mari trofee. O influenţă directă în economie. Şi sunt convins că nu e doar asta.

Investiţia în sport e una dintre cele mai smart alegeri pe care le putem face. 

Foto via