Primăria Capitalei a decis ca pe tot bulevardul Ştefan cel Mare să se instaleze garduri care să delimiteze liniile de tramvai. Se consideră că experimentul de pe Şoseaua Colentina a fost un succes şi că în felul ăsta va fi fluidizat traficul pentru tramvaie, care vor deveni o alternativă bună pentru transportul în comun. Ceea ce e foarte corect în principiu, deşi stau cu fundul în maşină zi de zi, mi-aş dori un transport public mai bun în Bucureşti.

Problema e că pe Ştefan cel Mare sistemul ăsta cu garduri a fost implementat extrem de prost şi până acum ştiu cel puţin 5 acccidente. Două le-am văzut eu când treceam pe acolo, restul au fost semnalate pe grupul Info Trafic Bucureşti. Şi nu e nicio surpriză că se întâmplă astfel de accidente, treaba n-a fost făcută deloc cu cap. Pur şi simplu s-a instalat un gard dincolo de linia continuă care marca tramvaiul şi s-au “furat” cam 15 centimetri din banda a 3-a. Ceea ce înseamnă că şoferii trebuie să meargă mult mai spre dreapta, aproape de banda a doua. Şi când zic “aproape”, vreau să spun că te urci bine de tot pe linia care desparte cele două benzi, chiar dacă ai o maşină mică. Nici nu vreau să-mi imaginez cum e într-o dubă sau într-un camion. Efectiv simţi că te urci peste maşina de lângă tine ca să nu dai în gardul pus de duamna Firea.

În mod normal ar fi trebuit retrasate benzile acolo, nu poţi lăsa una dintre benzi la 75% din cât era până acum. Pe lângă asta, e nevoie ca poliţia să patruleze non-stop şi să nu mai permită gigeilor nesimţiţi să staţioneze pe prima bandă (ştiu, sunt ocupaţi să confişte abuziv plăcuţe de înmnatriculare). Până acum traficul nu era aşa afectat pentru că toate maşinile trăgeau puţin stânga, iar cei de pe banda a 3-a ajungeau cu jumătate de maşină pe linia de tramvai. Nu e o situaţie ideală, dar măcar nu se bloca traficul şi nimeni nu era afectat. Acum chestia asta nu se mai poate face, aşa că în momentul în care dai de un nesimţit care “are şi el o treabă de 5 minute acolo”, pur şi simplu te opreşti. Banda a 2-a devine singura pe care se poate circula, ceea ce e inadmisibil pentru unul dintre cele mai importante bulevarde din Bucureşti.

Ca să nu mai spun că pe Şoseaua Colentina sunt parcări în spic şi e mult mai mult spaţiu pentru benzile 1, 2 şi 3. Teoretic aşa trebuia început şi în cazul ăsta, dar duamna Firea vrea să demonstreze că a făcut şi ea ceva, chiar dacă au trecut “decât 2 ani”.

Până una-alta, mare atenţie cum circulaţi pe acolo, şi eu era să ating un semn care marchează acele garduri (semn care mai ocupă încă 15 centimetri din bandă, de parcă nu era suficient.

Foto via