Primăria Capitalei a decis ca pe tot bulevardul Ştefan cel Mare să se instaleze garduri care să delimiteze liniile de tramvai. Se consideră că experimentul de pe Şoseaua Colentina a fost un succes şi că în felul ăsta va fi fluidizat traficul pentru tramvaie, care vor deveni o alternativă bună pentru transportul în comun. Ceea ce e foarte corect în principiu, deşi stau cu fundul în maşină zi de zi, mi-aş dori un transport public mai bun în Bucureşti.

Problema e că pe Ştefan cel Mare sistemul ăsta cu garduri a fost implementat extrem de prost şi până acum ştiu cel puţin 5 acccidente. Două le-am văzut eu când treceam pe acolo, restul au fost semnalate pe grupul Info Trafic Bucureşti. Şi nu e nicio surpriză că se întâmplă astfel de accidente, treaba n-a fost făcută deloc cu cap. Pur şi simplu s-a instalat un gard dincolo de linia continuă care marca tramvaiul şi s-au „furat” cam 15 centimetri din banda a 3-a. Ceea ce înseamnă că şoferii trebuie să meargă mult mai spre dreapta, aproape de banda a doua. Şi când zic „aproape”, vreau să spun că te urci bine de tot pe linia care desparte cele două benzi, chiar dacă ai o maşină mică. Nici nu vreau să-mi imaginez cum e într-o dubă sau într-un camion. Efectiv simţi că te urci peste maşina de lângă tine ca să nu dai în gardul pus de duamna Firea.

În mod normal ar fi trebuit retrasate benzile acolo, nu poţi lăsa una dintre benzi la 75% din cât era până acum. Pe lângă asta, e nevoie ca poliţia să patruleze non-stop şi să nu mai permită gigeilor nesimţiţi să staţioneze pe prima bandă (ştiu, sunt ocupaţi să confişte abuziv plăcuţe de înmnatriculare). Până acum traficul nu era aşa afectat pentru că toate maşinile trăgeau puţin stânga, iar cei de pe banda a 3-a ajungeau cu jumătate de maşină pe linia de tramvai. Nu e o situaţie ideală, dar măcar nu se bloca traficul şi nimeni nu era afectat. Acum chestia asta nu se mai poate face, aşa că în momentul în care dai de un nesimţit care „are şi el o treabă de 5 minute acolo”, pur şi simplu te opreşti. Banda a 2-a devine singura pe care se poate circula, ceea ce e inadmisibil pentru unul dintre cele mai importante bulevarde din Bucureşti.

Ca să nu mai spun că pe Şoseaua Colentina sunt parcări în spic şi e mult mai mult spaţiu pentru benzile 1, 2 şi 3. Teoretic aşa trebuia început şi în cazul ăsta, dar duamna Firea vrea să demonstreze că a făcut şi ea ceva, chiar dacă au trecut „decât 2 ani”.

Până una-alta, mare atenţie cum circulaţi pe acolo, şi eu era să ating un semn care marchează acele garduri (semn care mai ocupă încă 15 centimetri din bandă, de parcă nu era suficient.

Foto via

5 comentarii. Leave new

  • „…treaba n-a fost făcută deloc cu cap. Pur şi simplu s-a instalat un gard dincolo de linia continuă care marca tramvaiul şi s-au “furat” cam 15 centimetri din banda a 3-a. Ceea ce înseamnă că şoferii trebuie să meargă mult mai spre dreapta, aproape de banda a doua. Şi când zic “aproape”, vreau să spun că te urci bine de tot pe linia care desparte cele două benzi, chiar dacă ai o maşină mică…”

    Ar fi cam vreo 20cm, dupa estimarea mea, dar orice centimetru este mult, la cat volum de trafic este acolo si cum se circula.
    Asta am observat si eu, cand am trecut pe acolo: pe Colentina este treaba facuta cu cap, pe Stefan e facuta cu curu’ 🙁 Accidentele erau doar bomboana si erau de asteptat, pentru ca… fii rea… firea.

    Cat despre stationarea pe prima banda, muistii [sensul din DEX spune ca nu este jignire] din politie ar trebui sa patruleze seara [what??!? dupa ora 20? no way!] pe toate stradutele dintre blocuri si pe arterele principale si sa lase amenzi. Zi de zi, in fiecare zi. Si apoi mai vedem…
    Da, stiu, nu sunt suficiente locuri de parcare, dar soferii care tot vor incasa amenzi – s-or satura la un moment dat – pot sa futa primaria la icre pana rezolva ceva; iar daca nu, sa faca ei o actiune comuna, sa dea in judecata primaria si apoi se schimba lucrurile. Nu imediat, dar se vor. Ca toti vor sa parcheze in buza blocului, daca se poate, sa nu-si deplaseze fizicu’ prea mult.

    Da, stiu, la noi… greu spre imposibil, dar in alte tari e chiar parfum. In fine.

    De ce si pe stradute? Pai, pe alei si pe stradutele mici, unde si-asa abia incape o masina de aprovizionare, care-i mai mica decat o masina de gunoi, de exemplu, sau una de pompieri, parcheaza toti in asa fel incat trebuie sa ai vreo zece masterate, sau sa fii Titi Aur ca sa poti sofa pe-acolo. Cu masina mica, zic, ca de ambulanta sau pompieri, nici o sansa, mori de infarct sau ars, depinde de caz.
    Si sunt locuri unde s-ar putea face parcari supra-etajate, dar cine sa plateasca investitia si cine s-o faca?

    Altfel, incheiem cu traditionalul MU13 P5D 😀

    Răspunde
    • Am citit pe undeva că ar fi chiar 30 de cm. Azi am trecut pe bucata aia de la Grigore Alexandrescu spre Obor şi banda a 3-a e la 60% din lăţime. Pur şi simplu e incredibil. Am văzut că a apărut o nouă linie continuă, abia aştept să văd cum se continuă comedia asta.

  • Si, apropo, pe linia lui 21 am vazut de multe ori masini de politie si ambulante – just, nu cred ca am vazut pompierii – deci da, mergand pe linia de tramvai, deci asta este o problema falsa. Sigur ar incapea si o autoutilitara de pompieri mai mare, de cele mici nu mai incape vorba, ca am vazut si de-astea, care-s cam ca un autobuz de mari, deci… motive false primaria da si are.

    Acum imi este si frica sa mai merg pe Stefan, din motive evidente. Retraseaza benzile, bine, dar nu au cum sa lateasca, fizic, drumul, decat daca taie din trotuare… acolo unde sunt si se poate. In fine!
    Si sa nu zica careva ca Stefan e artera principala si Colentina nu-i, ca sunt chiar magari – si cu aceasta afirmatie, imi cer scuze neamului magaresc, daca l-am jignit cu ceva… 🙁

    Răspunde
  • Eu nu inteleg o treaba – ok, au pus acele garduri, dar de ce nu le-au pus mai in stanga, ca sa nu ocupe atat amar de B3? Distanta dintre garduri si linia de tramvai e uriasa, nu cred ca gardurile alea nu mergeau apropiate mai tare de sine.

    Dar oricum problema nu stiu daca e la duamna Firea, ca nu ea a stat sa faca proiectul, problema e ca aceasta solutie a fost adusa de o firma de ingineri (sper) care ar trebui sa fie oameni normali care judeca, nu? Ca duamna Firea sau cine stie cine a aprobat asta era de inteles, n-am asteptari de la ei, dar oamenii aia care au facut proiectul ce mazare au in cap?

    Răspunde
  • Am lovit si eu un gad din ala, la viteza mica din fericire pentru mine, nu si pentru masina. Stiu ce veti spune, ca doar traim in Romania, da am fost prost, stiu, intai de toate e vina mea ca nu l-am vazut, ma uitam in alta parte si am lasat masina sa “curga” spre el, dar cu coada ochiului tot trebuia sa il vad, asta daca era semnalizat cum trebuie. Dar e vopsit in culoarea asfaltului, ambele gri si in conjunctura in care am fost eu, l-am lovit ziua in amiaza mare.

    Ce mi s-a zis de politie: sunt niste prostii gardurile alea, ii incurca si pe ei la interventii, nu sunt semnalizate conform legii ( cred ). Apoi cei de la tractari mi-au spus acelasi lucru, au transportat zeci de masini facute praf care s-au infipt in ele, in special noaptea.

    Asa ca aveti grija, nu sunt numai pe Colentina, ci peste tot in Bucuresti.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu