Se face luna de când a început nebunia asta (ţin minte că am ieşit în oraş fix înainte de meciul lui Liverpool din Champions League) şi deja am obosit cu atâtea chestii gratuite care circulă pe internet.
Teatru pentru copii, teatru pentru adulţi, două luni de cărţi gratis pe Kindle, cursuri pe Udemy, webinarii, conferinţe, colecţia Electrecord, totul e oferit moca de parcă nu mai costă nimic pe lumea asta.
E foarte drăguţ şi pentru primele 2 săptămâni, alea în care oamenii nu ştiau ce să facă şi cum să se adapteze la noua realitate, a fost o idee excelentă.
Însă deja cred că exagerăm puţin cu gratuităţile astea şi mă tem că lumea se va obişnui aşa. Cum o să le mai ceri bani unora care deja au primit for free atâtea lucruri?
Mă uit şi la mine, mi-am dat seama acum vreo 2 săptămâni că mi s-a părut aiurea când am văzut că nu-ştiu-ce joc n-are reducere. Sau nu-ştiu-ce brand. Ah, cum, fără discount? Păi e pandemie!
Pe urmă mi-am dat seama că nu e obligaţia nimănui să mă distreze pe mine. Şi că tot ce am primit în perioada asta e un bonus şi atât.
Bonus care ar trebui să se termine, dacă vrem să nu dăm în alte probleme la final.
Mai ales că toate ofertele astea gratuite se adresează tot oamenilor care plăteau bilet înainte. N-o să vină băieţii care beau bere, scuipă seminţe pe jos şi se uită la Las Fierbinţi să spună, „da, astăzi renunţ la episod, că e un spectacol tare de tot transmis de Bulandra pe Facebook„. Nu, tot publicul obişnuit cu teatrele, tot publicul care face cursuri online şi care până acum dădea bani.
Din punctul ăsta de vedere, mi s-a părut mai ok abordarea celor de la Unteatru, care au implementat o soluţie prin care plăteşti şi ai acces să vezi un spectacol online. Nu e nici aia varianta perfectă, pentru că experienţa din sală nu se compară cu cea din faţa ecranului, iar transmisiunile de la noi nu sunt la nivelul celor de la Londra, însă măcar responsabilizezi omul prin plata unui bilet. Simte că primeşte ceva valoros.
Singura chestie bună cu toate gratuităţile astea a fost că a dat acces oamenilor din diaspora la ce se întâmplă în teatrul românesc. Dar şi acolo puteau fi puse nişte mici taxe. Mai ales că altfel tratezi lucrurile când ai dat măcar 5 lei vs. când e gratuit, e mult şi e disponibil oricând.
6 comentarii. Leave new
[…] Și da, este payperview, pentru că dacă vrem să avem artiști la care să mergem în expirat, trebuie să-i sprijinim acum. Prea multe chestii gratis nu pot decât să dăuneze, la un moment dat, după cum bine zice și hoinaru. […]
Au pus gratis spectacole cu public din trecut. Deci au încasat bani pt ele. Plus că la ce calitate aveau, chiar nu meritau nici 5 lei. N-am putut urmări nimic mai mult de 5 min pt că nu se auzea absolut deloc.
Dacă te referi la Bulandra, da, nu se auzea strălucit. Clar nu e aceeaşi experienţă.
Însă au avut şi spectacole care încă se joacă. Nu doar unele vechi. Plus că dacă sunt vechi nu înseamnă că sunt „expirate”.
Joi. Megajoy e imposibil de urmărit pe YT
M-am uitat puţin la „Cei ce nu uită”, un spectacol de la Teatrul Regina Maria din Oradea. Gândit pentru video, filmat cu mai multe camere, mişto făcut. Se auzea şi bine. A fost acum vreo săptămână. Nu m-am uitat la tot, că am văzut spectacolul live, şi e destul de deprimant. Dar era mult mai bine decât alte spectacole de pe net.
Unde trebuie să plătesc pentru că ți-am citit articolul?