in Advertising/PR

Unii se prefac că sunt influenceri, alţii că sunt oameni de agenţie

Că tot vorbeam săptămâna trecută despre influenceri, agenţii şi reglementare a mai apărut un subiect. S-a ajuns destul de repede la „cine îi dă ăstuia campanii?” şi iar a început discuţia despre research, validarea idioţilor, responsabilitatea brandurilor. 

Moment în care a venit Raul Gheba de la Mainstage (agenţia de advertising a celor de la Global) şi a dat-o din top, într-un puseu de sinceritate.

Partea nasoală e că Raul e singurul care recunoaşte ceea ce fac multe agenţii: caută nişte oameni care să afişeze nişte cifre potrivite la un preţ care să se încadreze în buget. Atât. Ca şi cum ai vrea să-ţi iei o maşină şi te duci la unul care se presupune că ar fi expert în domeniu, dar tot ce face el este să dea o căutare pe Autovit după bugetul tău şi numărul de kilometri. Nu contează dacă sunt reali, nu contează în ce stare e maşina aia, nu contează brandul, dotările, el ţi-a livrat, se trece în excel.

De ce fac diverşi Rauli chestia asta? Pentru că ei doar se prefac că sunt oameni de agenţie. Au nimerit oarecum random în chestia asta, cineva a considerat la un moment dat că se pricep, aveau nişte creativitate la purtător şi gata. Decalajul ăsta s-a produs în momentul în care şefi de agenţii fără pic de digital skill au căutat pe cineva priceput şi au ajuns la băieţii şi fetele care ştiau bine cu meme-urile. 

Aşa s-au angajat în industrie tot felul de hipsteraşi a căror pregătire era mai mult pe Reddit şi mai puţin prin şcoli. De-asta spune Raul enormităţile alea de mai sus „sunt eu, Raul, responsabil pentru ce a zis omul ăla?”. În faţa legii nu ai cum să fii responsabil, dar în faţa brandului care te-a plătit eşti.

„Oare Colo era de căcat de dinainte sau a devenit de căcat în momentul în care a zis chestia asta?” Era. A mai dat Zoso nişte clipuri cu el, m-am uitat pe canal la vremea respectivă, mi-am dat seama că băiatul e un cretin, am stabilit că nu-l voi folosi niciodată în campanii, am mers mai departe. Ar fi fost suficient să te uiţi 10 minute la clipurile lui ca să-ţi dai seama ce fel de influencer e.

Pe lângă Rauli, problema asta mai apare şi din lipsă de timp. Oamenii care ar şti ce research au de făcut nu prea au timp de asta. De ce? Foarte pe scurt, pentru că e o haiducie maximă în agenţii, oamenii sunt încărcaţi cât de mult se poate (şi când nu se mai poate, vin alţii din urmă). Eu, unul, fac research temeinic, dar asta şi pentru că nu luăm decât câteva campanii pe an, pe lângă clienţii recurenţi. N-am resurse mai multe, nu mă bag. 

Cât despre „influenceri”, situaţii precum asta cu Colo apar pentru că avem tot felul de puşti deveniţi vedete peste noapte. La fel cum ăia îmbogăţiţi peste noapte nu ştiu exact cum să se comporte, aşa şi ăştia o dau în bară foarte des. Pentru că ei au senzaţia că treaba asta cu brandurile este floare la ureche, îţi dau unii bani ca să spui nişte chestii la tine pe social media. Care bun simţ? Care etică? Important e să vină banu’.

M-am amuzat că s-au făcut liste cu branduri care au colaborat vreodată cu Colo şi sunt justiţiari de internet care se aşteaptă ca toate brandurile alea să se dezică de el. N-o să se întâmple, n-are de ce să se întâmple. Important e ce învăţăm din asta, cum alegem colaborările de-acum încolo. Pentru Colo rămâne să vedem ce face justiţia.

7 comentarii. Leave new

  • „pentru că e o haiducie maximă în agenţii, oamenii sunt încărcaţi cât de mult se poate.” Asta se intampla peste tot in Romania. E si asta unul dintre motivele pentru care au emigrat atat de multi romani…..”se aşteaptă ca toate brandurile alea să se dezică de el. N-o să se întâmple”. Evident ca nu o sa se intample, nu s-a intamplat nimic nici cand s-a propus ca oamenii sa boicoteze brandurile care aveau reclame la anumite televiziuni ce erau in slujba unuia care cam voia sa reinstaureze dictatura pe plaiurile mioritice…Brandurile vor merge inainte cu persoane dubioase de genul Colo si vor evita cu grija „haterii” ca zoso sau oamenii cu bun simt ca tine. Si nu vreau sa va perii, tu esti singurul care m-a blocat la un moment dat, din tot internetul romanesc, [ Liverpool F.C. sucks! 🙂 ] iar zoso e foarte inversunat si chiar e hater 🙂

    Răspunde
  • […] pe aici se oprește responsabilitatea socială a agențiilor, a angajaților lor. Poate să scrie Hoinaru până face scurtă la degete, cât timp excelurile se fac pe bază de cifre x număr abonați, iar […]

    Răspunde
  • Nu are importanta, atunci cand ne-am contrat pe tema M. City vs Liverpool si mi-ai zis sa nu mai incerc sa comentez pe subiect ca nu vei m-ai lasa comentariile sa apara 🙂 Pe mine m-a amuzat teribil, pe alte bloguri/forumuri m-am contrat serios pe teme politice si nu am patit nimic si m-am trezit busit la tine pentru fotbal 🙂

    Răspunde
  • Justiția o să dispună cu privire la faptele numitului AB, zis Colo, o mare clasare, în mod normal. Bine, asta peste 7-8 luni, că e dosar simplu. Dacă era ceva mai complicat își primea Colo clasarea peste 2-3 ani.

    Răspunde
  • Foarte bine ca sunt „justitiari de internet” care vor sa boicoteze brandurile care au lucrat cu „Colo”. Daca brandurile ar simti pe pielea lor ce inseamna sa se asocieze cu un astfel de „influencer” poate data viitoare vor fi mai atente cu cine isi asociaza imaginea. Un brand serios nu se asociaza cu oricine. Tipul respectiv a avut se pare de-a lungul timpului mai multe „scapari” de genul asta. Raul ala l-a propus pe Colo pentru ca „are subscriberi si face continut pentru gameri”? Asta putea sa vada oricine avea 2-3 ore de navigat pe Youtube. Ce plus-valoare aduce agentia daca tot ce fac angajatii ei este sa se uite pe Youtube „cine are subscriberi”? Nu zice nimeni sa vezi ce posteaza ala zilnic, dar inainte sa propui pe cineva chiar trebuie sa te documentezi putin…..

    Răspunde
  • @Garm continua sa visezi frumos. Coca Cola ti se pare un brand serios? Si totusi a continuat sa se asocieze cu „influenceri” dubiosi dupa acestia au dat cu bata in balta…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu