Mai știți când vă povesteam cum a făcut Antonia școala de șoferi și a fost totul ok? A fost un episod în care am zis ”hop” înainte să sar. Luase sala, conducea foarte bine (am fost și eu cu ea în poligon să văd cum se descurcă), erau șanse foarte mari să ia traseul din prima. Știam că sunt mici șanse să prindă o zi nașpa și să nu ia examenul, dar nu mă gândeam că fix școala de șoferi o să ne saboteze. Mai ales că am fost la o școală cunoscută, mult mai scumpă decât altele, ca să aibă parte de cea mai bună experiență posibilă. Și n-a avut.
Pe 25 august a susținut examenul auto și atunci a început tragi-comedia. Înainte de asta luase 3 ore suplimentare de condus pentru că între momentul în care te programezi și momentul în care dai efectiv examenul durează cam o lună. Dacă nu mai conduci o lună e complicat să intri direct în examen și să te descurci bine. Mi-e mie ciudat să conduc după 2-3 săptămâni de pauză și am carnet de 14 ani.
Deci era total pregătită de examen, n-avea emoții, totul mergea conform planului. Până când a pornit mașina, a dat să plece și i s-a oprit motorul. De 3 ori. Eram lângă mașina de examen și mi s-a părut un pic ciudat, nu i se oprise niciodată motorul în poligon, n-am văzut-o nici pe traseu să i se oprească.
Până la urmă a plecat de pe loc, era deja mult mai crispată, a mai mers câteva sute de metri, a intrat pe o străduță și n-am mai văzut-o. 5 minute mai târziu îmi scrie mesaj că a picat. N-am înțeles nimic. Examenul auto durează 30 de minute în mod normal, cum poți după 7-8 minute să oprești un examen?
Ce se întâmplase
După ce a intrat pe străduță, mașina s-a mai oprit o dată și a murit acolo, în mijlocul străzii, chiar dacă a încercat și polițistul să o pornească. Până la urmă i-a zis Antoniei că nu mai are rost să continue, că oricum a stricat mașina, apoi a întrebat-o ”Deci renunțați, da? Nu mai are rost…”, a pus-o să semneze și a declarat-o respinsă.
La câteva minute a venit și instructorul cu o altă mașină, iar polițistul i-a zis că eleva lui a renunțat și că a stricat mașina.
Ulterior am aflat că mașina avea alternatorul stricat, iar bateria cedase fix în acea dimineață. De altfel, în seara precedentă Antonia a avut oră de conducere și mașina era ok, deci peste noapte s-a întâmplat ceva cu ea.
În viteza cu care s-au întâmplat lucrurile nici n-a mai apucat să se consulte cu instructorul, altfel ar fi aflat că putea solicita o altă mașină. Dar polițistul examinator deja nu mai avea chef de examene, l-a picat rapid și pe următorul candidat, la care Antonia a fost martor, și s-a dus la treburile lui.
Școala TEO face mizerii
După ce ne-am dezmeticit, am început să ne gândim care e următorul pas. Instructorul deja sunase și ne-a zis că ”în astfel de situații poate obținem acoperirea taxei de examen din partea școlii”. Rețineți amănuntul ăsta că e important.
Pentru ca Antonia să susțină următorul examen trebuia să așteptăm 16 zile și să plătim 250 de lei taxă de examen și 450 de lei pentru cele 3 ore obligatorii. Apoi să facem programarea și să mai așteptăm aproximativ o lună până la examen în sine.
Ne-am dus la Școala TEO și am depus o plângere prin care am solicitat să acopere ei taxa de examen și cele 3 ore suplimentare, din moment ce mașina lor se stricase în timpul examenului. Deja pierdeam mai bine de o lună și jumătate, n-aveam de gând să mai plătim extra pentru eroarea lor.
N-au dat niciun răspuns câteva zile, noi am plecat în concediu, ne-am întors și am reluat telefoanele. Până la urmă ne-a chemat cineva la sediul din Câmpia Libertății. Ne-am dus la ora stabilită și am așteptat vreo 30 de minute pe la uși, doamna director era ocupată cu un amic, nu putea să se ocupe de problemele școlii.
Directoarea habarnistă
După ce ne-a primit, a urmat o discuție halucinantă, în care doamna respectivă ne-a explicat că școala nu poate acoperi decât taxa de examen, că au verificat toate actele mașinii și că totul era în regulă, doar o întâmplare nefericită a făcut să moară bateria în timpul examenului.
Păi dacă era totul în regulă, cum a murit bateria? Doamna ne-a fluturat și un dosar prin fața ochilor, ca să vedem că are actele pregătite. Totul era reparat în atelierul lor intern, deci actele alea puteau fi făcute cu orice date. Părea că au mai trecut prin situaţia asta şi că e procedura standard.
Cel mai aiurea a fost că doamna ne-a ascultat, a zis o poveste învățată dinainte, iar când am intrat puțin în detalii a zis că ea nu se pricepe, că nu e de specialitate. Păi dacă nu sunteți de specialitate, de ce vorbim cu dumneavoastră? ”Pentru că sunt directorul acestei școli!” ne-a zis, ușor înțepată.
Aici a fost și greșeala mea, că n-am înregistrat conversația. Eram chiar relaxat, am zis că e o școală mare, nu se împiedică ei de 700 de lei.
Am încercat să-i explic doamnei că nu numai că vrem să ne acopere toate cheltuielile, dar așteptăm și scuzele oficiale din partea școlii pentru că situația asta ne încurcă foarte mult planurile. Doamna (care nu s-a recomandat, nici până azi nu știu cum o cheamă) ne-a zis că ea ne poate oferi scuzele, dar nu ne folosesc la nimic. Și că asta e propunerea pe care a aprobat-o domnul Teodorescu (patronul școlii Teo). Mai mult nu ne poate oferi decât să împărțim paguba acestui eveniment nefericit.
Că așa împarți o pagubă provocată de un furnizor, clientul plătește mai mult de 66%, iar furnizorul acoperă doar o treime. Mizerii.
Eu înțeleg că e viața grea și că veniturile Școlii TEO au scăzut de 4 ori anul trecut, dar nu e ok să-ți scoți pierderile pe spatele unui client care a picat un examen din vina ta.
Am încheiat discuția absurdă cu doamna și i-am cerut să ne dea în scris propunerea cu cei 250 de lei acoperiți de școală și că o să-i reclamăm și la ANPC oricum, dar să avem o hârtie în baza căreia să facem asta.
În mod normal ANPC te trimite să rezolvi amiabil un conflict cu o firmă, nu se implică direct. Dacă ăia nu vor amiabil, abia apoi poți reclama la ANPC.
Au trecut vreo 2 săptămâni și a venit o foaie de la o casă de avocatură care ne anunța că mașina s-a stricat în timpul examenului dar că nu e vina lor, că poate fi chiar vina Antoniei și oricum nu e nicio dovadă că ea ar fi luat examenul dacă nu se strica mașina. Așa că nu ne oferă nimic. Normal, dacă dădeau scris că ne oferă 250 de lei, admiteau vina și atunci era discuția de ce nu acoperă toată suma.
Intră în scenă ANPC
Am făcut plângerea la ANPC pe 22 septembrie. Trecuse aproape o lună de la examenul picat și noi eram blocați de o școală foarte bine văzută în piață care a ales să-și facă un ciubuc de 700 de lei. Ca să nu mai spun că mai era nevoie și de alte ședințe înainte de examenul efectiv, deci am fi urcat spre 1000 de lei. Bani pe care îi plăteam pentru că li s-a stricat lor mașina în examen.
De la ANPC am aflat pe surse neoficiale că există niște cumetrii între angajații lor și oamenii de la TEO, așa că șansele să ne rezolve cazul sunt minime. De altfel, au trecut mai bine de 2 luni și n-a venit nicio rezolvare. În schimb au avut timp să bubuie magazinele mari de Black Friday. Și un prieten s-a trezit chemat la ANPC cu o plângere aiurea făcută pe 5 noiembrie, deci iată că în unele cazuri se pot rezolva în timp problemele. Depinde cine are firma reclamată. Și ce prietenii are cu oamenii de la ANPC.
Finalul și ce am învățat
Când ne-am dat seama că lucrurile nu se vor rezolva prea curând, am înscris-o pe Antonia la Școala Auto Best Drive, a făcut orele alea obligatorii, s-a programat la examen și l-a luat.
A dat de un instructor super amabil, domnul Alexandru Ceauşu, care i-a zis că știe foarte bine să conducă, au mai lucrat doar la niște chestii de finețe, a încurajat-o să nu renunțe chiar dacă nu ia carnetul nici de data asta. N-a fost cazul, mașina a mers bine, s-a terminat cu happy end.
Dar și cu un gust amar de la experiența precedentă.
Ce-am învățat e că Școala de șoferi TEO are mașini care se strică în timpul examenului așa că aveți mare grijă ce alegeți. Chiar dacă au proceduri bune și cursurile în sine au ajutat-o, Antonia a trecut printr-o experienţă foarte proastă care a făcut-o să se îndoiască de skillurile ei şi a fost nevoie de mult timp şi de ore petrecute la volan (care s-au tradus prin bani) ca să îşi recapete încrederea.
S-au zgârcit la 700 de lei şi acum o să le iasă pe nas cât o mai exista Şcoala TEO pentru că o să povestim tuturor oamenilor cu care intrăm în contact ce ţeapă ne-au dat.
Aştept cu interes să revină şi ANPC cu o rezolvare, vă ţin la curent.
22 de comentarii. Leave new
Cel mai probabil, ANPC-ul va răspunde pe anul viitor, când îmi va expira școala, ca să nu mai aibă nicio altă rezolvare. Nepotisme, românisme și alte d-astea.
E o expresie, la pomul laudat sa nu te duci cu sacul. Imi pare rau de experienta neplacuta a Antoniei. Bine ca intr-un final s-a terminat cu bine.
Salut! Am făcut acum câțiva ani școala tot la Teo, sediul din Berceni.
Când se anula ședința pentru că era nevoie de mașină la examenul de traseu, pur și simplu uitau să mă anunțe și așteptam la 7 dimineața instructorul la Eroii Revoluției; apoi îl sunam când nu apărea la ora stabilită ca să-mi spună că el e la examen și că secretara trebuia să mă fi anunțat, dar o fi uitat.
Niște neserioși, nu știu pe ce și-au construit reputația.
Unde nu ar face ANPC controale la ei, să le aducă aminte că sunt prestatori de servicii și au niște obligații.
Că școala de șoferi Teo este de căcat să știe de cel puțin 17 ani de când mi-am luat eu permisul, instructori super mofturoși, unul dintre ei mi-a spus că nu o să iau examenul niciodată dar l-am luat din prima, bineînțeles, după ce am luat ore la altă școală de șoferi Petre Ispirescu parcă undeva prin sectorul 5. Școala de șoferi Teo este de evitat
Vezi ca la ANPC trebuie sa insisti. Am avut si eu o reclamatie acum ceva vreme (in alt domeniu), au trecut 1-2 luni si nimic. Am sunat de vreo doua ori dupa, am mentionat numarul de inregistrare de fiecare data si am cerut detalii (pana la urma ei sunt obligati sa iti dea un raspuns la reclamatie).
Ma rog, la primul telefon m-au pus sa retrimit toate actele dar astea sunt detalii deja 🙂
Intr-un final (dupa aprox trei luni) s-a rezolvat si mi-am primit banii inapoi.
Cine-i Antonia?
Viitoarea mea soţie.
Cum ? Scoala TEO e o mare teapa si are masini care se strica in timpul examenului ?
Da, chiar aşa, Şcoala TEO are maşini care se strică în timpul examenului, motiv pentru care ar trebui evitată de oameni.
Deci sa recapitulam: Scoala de soferi TEO e de cacat si isi trateaza cursantii cu dezinteres?
Si eu am facut scoala la teo acum 10 ani
nu m-am dus la examen, instructorul meu a fost un cacanar care nu voia sa conusme bezina si imi explica mai mult in teorie cum sa conduc.
o mentiune: de acord cu tine ca v-au tratat de cacat si ca din intamplarea voastra asta e chestia negativa – cum at fost tratati cand masina a dat chix
pe de alta parte, expresia „au masini care se strica in timpul examenului” nu e corecta – nu au timer si nici vointa aleage cand se strica
si „masini” implica mai mult de una
smart cars that decide when to stop working!
In rest stiu ca ce am scris mai sus, e irelevant. Sper totus sa fie somati sa va plateasca daune si sa va prezine scuze.
Înţeleg ce zici, faza e că păreau să fie foarte obişnuiţi cu situaţia asta. Ciudat e că pe Facebook mi-au mai scris oameni care au păţit asta, deci e ceva dubios în povestea asta. Şi să ai o maşină care nu dă niciun semn azi, iar mâine să moară de tot bateria mi se pare chiar suspect.
Un astfel de examen ratat înseamnă încă 1000 de lei pentru ei (cu tot cu orele suplimentare înainte de examen).
Sunt niște triști. Prețurile pentru a face școala au crescut în permanență, acum au ajuns aproape de jumătate a unui salariu minim pe economie la noi. Dacă aș fi fost în locul ei acum mulți ani probabil că aș fi procedat la fel. Îmi aduc aminte că pe când făceam eu școala nu prea se auzea de astfel de probleme (am făcut în provincie). E păcat că nu i-ai înregistrat. Ar fi bine să afle cât mai mulți de probleme și să îi ocolească. Faptul că a luat examenul cu o mașină bună ar fi o probă la răspunsul lor oficial. Insistă la ANPC, dacă tot ai pornit pe calea asta.
Pentru ANPC iți recomand sa suni pana ii înnebunești, am avut câteva cazuri și doar așa am rezolvat.
Puneam telefonul pe redial și sunam până răspundea cineva care mă putea ajuta.
Cel puțin la un caz cu CEL, cred că mă cunoștea tot biroul, am dat cel putin 50 de telefoane în câteva zile.
Altfel, ei așteaptă să treacă timpul în care trebuie să-ți dea un răspuns conform legii și îți închid dosarul pe o chestie procedurala (n-ai avut șapcă, fișier neclar, prostii astea)
MUIE Școala de șoferi TEO CARE are mașini care se strică în timpul examenului!
Asta ca sa rezumam si poate asa ar fi trebuit sa incepi, sa indexeze Google mai calumea.
Asta ca sa ne descarcam.
Acum, la modul real, ANPC nu face nimic, este in sine o mare muie, astepti cu lunile, nu te contacteaza nimeni etc. – am avut cateva probleme reclamate la ei, care, dupa mult timp s-au rezolvat, multe defavorabil mie desi am prezentat dovezi suficiente si am zis ca mai am – dar nu i-a interesat, timpu’ trece, leafa merge, deci MUIE ANPC!
Acum, va rog sa ma scuzati pentru buruienoasele cuvinte TEO si ANPC, nu au fost cu intentie, doar la nervi, orice situatie descrisa aici este un pamflet, poate avea leagatura cu faptele reale sau nu 🙂 – disclaimeru’ standard, sa nu ma dea vreunu’ in judecata 😉
Cam asta fu cu ironia.
A, si ca PS: cand sotia a facut scoala prima oara, multi ani acum, a facut cu un instructor recomandat, a picat pentru ca nu s-au inteles, ultima oara, anu’ trecut, a facut cu o instructoare, recomandata, s-au inteles bine si a luat din prima examenul, deci conteaza si omul, nu doar masina. Bine, degeaba omul e OK daca masina pica…
Important este ca a trecut acum si are carnet 😀
Articol denigrator?
Nesincronizarea comenzilor(oprirea motorului,accelerarea excesivă, folosirea incorectă a treptele de viteză) se sancționează cu 5 puncte ( la fiecare oprire) așa ca este cusută cu ață albă stricarea mașini în timpul examenului și polițistul era plictisit. Din ce ai povestit doar de 3 ori a oprit la plecarea de pe loc (15 puncte) așa ca până la 21 nu mai sunt multe. Cred că este un articol denigrator.Daca se strică alternatorul nu se mai încarcă bateria și nici mașină nu mai porneste că sa o poți opri de 3,4,5,6 etc.ori.
Maşina era pe GPL, nu mai intra gazul, se comporta diferit ambreiajul.
Dacă maşina a fost tractată de acolo se pune că era stricată?
Eu am dat o categorie acum zece ani cu scoala TEO si cu mine au fost ok; la acea vreme erau singurii cu care puteai sa dai BE, masina era un SantaFe bej cu scaune din piele, si sclipea de cat de curat il tineau tot timpul.
Și prietena mea a avut experienta urata cu școala TEO. Instructorul făcea apropouri nepotrivite, scurta orele după bunul plac și în final nu a învățat mare lucru. A trebuit sa refacă ședințele în alta parte.
Evitați școala auto TEO!
Mai bine să nu vorbim despre mecanica, din contră când merge pe benzină masina merge mai bine iar ambreiajul se comportă la fel doar picioarele în timpul examenului altfel.
Bine bine, și când nu mai merge deloc? Cum e? Că acolo nu mai contează că e pe benzină, pe GPL, diesel, electric.