IN Muzici

fericirea_de_luni_lansare

Am fost în seara asta la prima lansare oficială a noului album Alina ManoleFericirea de Luni. Zic că e prima lansare, pentru că mâine seară va avea loc un nou spectacol. Din păcate pentru voi, cei care citiţi rândurile astea acum, şi spectacolul de marţi e sold-out. Dar staţi liniştiţi, sunt convins că vor mai fi o mulţime de concerte fericite.

Pentru că am avut timp să rumeg o săptămână noul album (am fost lunea trecută la o audiţie în premieră şi de atunci e pe repeat), astă-seară am fost atent la o mulţime de alte detalii.

Alina cântă altfel. Ea oricum e un artist aparte pe scena românească, dar acum muzica ei chiar sună altfel faţă de precedentele albume. E mai bine şi cumva asta e ciudat, pentru că oricum suna foarte bine şi până acum. Nu-mi dau seama ce s-a schimbat, poate ăsta e rodul colaborării cu Raul Kuşak. Singurul lucru de care mă „tem” în momentul ăsta e că o să devină mainstream. Sau că o să devină cool să asculţi Alina Manole. Ceea ce pentru ea nu poate să fie decât bine şi e 100% meritat.

Dacă încă nu ştiţi prea multe despre Alina Manole, găsiţi detalii pe siteul ei oficial pe care mă bucur că s-a mobilizat să-l facă 😀

Erată: Mai sunt fix 2 bilete în acest moment. Dacă nu le luaţi acum sigur o să vă pară rău. Concertul e la 19:30 la Teatrul Excelsior.

IN Televiziune

Tom Hanks şi Gary Goetzman, colegul lui de la Playtone, sunt producători executivi pentru acest serial documentar care a început să fie difuzat pe CNN săptămâna trecută.

The Sixties vorbeşte despre modul în care lumea s-a schimbat pe parcursul anilor ’60, o schimbare făcută (şi) cu ajutorul televiziunii, pe care americanii au urmărit-o din sufragerie.

Sunt 10 episoade a câte 45 de minute, pline de footage din perioada respectivă şi interviuri cu oameni care au trăit această metamorfoză a culturii şi a gândirii la nivel mondial. Extrem de interesant fie că sunteţi pasionaţi de perioadă sau nu. Mai că m-aş apuca să revăd primele sezoane din Mad Men după ce se termină documentarul ăsta, ca să pun mai bine lucrurile în context. Citeşte tot articolul

IN Sunday's Media Recap

Microsoft a anunţat Skype Translator, o aplicaţie care face traduceri în timp real. Detalii.

Google a anunţat maşina care se conduce singură. Detalii.

Initiative a lansat la începutul săptămânii a 18-a ediţie a Media Fact Book. Detalii.

Apple a anunţat că va cumpăra Beats, tranzacţia fiind evaluată la 3 miliarde de dolari. Detalii.

Săptămâna asta a avut loc GPeC Summit 2014. Un live-blogging aici.

Alex Negrea şi Costin Cocioabă au lansat un nou ebook, intitulat „PR în România în 2014”. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: Koyos devine SensoDays, Paramount Channel în România, Diana Zamfirescu trece de la Pro la Antenă, Libertatea se relansează la toamnă, Radu Georgescu în afaceri cu Bitcoin, Cristi Burci cumpără Playtech.ro, oficial avem rebranding Cosmote şi Romtelecom, buton de Like în aplicaţii, Harley Davidson la The Practice.

IN Advertising/PR

media_fact_book

Săptămâna asta cei de la Initiative au lansat Media FactBook 2014, a 18 ediţie a raportului anual privind piaţa de media din România.

Îl puteţi descărca de pe linkul de mai sus, cele mai importante idei sunt:

– panica generală de anul trecut cu Ordonanţa lui Voiculescu n-a distrus totul.
– bugetul total cheltuit in 2013 este 306 milioane de euro pentru întreaga piaţă, cu printul care tot scade şi online-ul care tot creşte. TV, Radio şi OOH au rămas cam pe la acelaşi nivel
demisia lui Sârbu a zdruncinat puţin piaţa, efectele se vor vedea mai ales în 2014 (modul în care PRO negociază, politica de tăiere a costurilor care se va simţi în audienţe ceva mai scăzute pentru posturi gen Sport.ro sau Acasă)
– ProTV a introdus anul trecut noţiunea Super Prime Time, între orele 19:00 şi 21:00.
– Talent Showurile au fost în continuare la putere, cu cele mai mari audienţe şi cei mai mulţi bani investiţi.
– spaţiul media a fost acoperit în proporţie de 66%, calupurile publicitare sunt mai aerisite
– cei mai mari spenderi au fost în 2013: cosmeticele şi produsele de hair care (38 de milioane de euro), telecomul (36 de milioane de euro), serviciile medicale (31 de milioane de euro). Abia pe locul 4 sunt berile, cu 14 milioane de euro estimaţi. Asta m-a mirat puţin, aveam senzaţia că berile sunt lejer în top 3. Citeşte tot articolul

IN Casual stuff

we_go_again

E clar că vorbim de un viitor în care imaginile mari fac legea, iar layoutul responsive este obligatoriu. Din punct de vedere al organizării conţinutului, genul ăsta de abordare complexă va câştiga tot mai mult teren. Adică fix ce-a făcut Treizecizero.ro cu proiectele speciale pe care le-a lansat în ultima vreme.

În contextul ăsta e interesant de urmărit cum vor evolua tooluri precum Shorthand, care produc astfel de layouturi pentru proiecte speciale de content fără prea mari bătăi de cap.

De văzut şi ghidul făcut de FourFourTwo pentru Cupa Mondială din acest an.

Maestros Academy

question_answer0
IN Advertising/PR

Mi se pare mie sau italienii au evoluat extrem de mult în ultimii ani la capitolul advertising?

Foarte interesant cum e abordată problema şomajului în contextul în care trebuie să promovezi nişte dispozitive scumpe şi care sunt opţionale.

Asta apropo de ideea conform căreia poţi promova un device în absolut orice mod îţi trece prin cap.

IN Casual stuff

Când au venit în România, toată lumea le zicea grecilor de la Koyos că numele magazinului lor e total nepotrivit, că sună cum n-ar trebui. Grecii s-au întors cu spatele şi-au zis cu tupeu (adicătelea au fost coioşi): „Ntz, se pronunţă co-ioş”. Coios sau co-ioş, brandul dispare după doar 4 ani de la lansare, urmând ca magazinul să fie integrat în platforma SensoDays.

Pe lângă povestea cu numele, decizia asta mai are o cauză. Când liderul de piaţă are un singur brand pe care vinde de toate, nu prea mai are sens să ţii 3-4 magazine mici pentru fiecare nişă. Asta au vrut să facă şi cei de la IT&S SA cu integrarea Koyos în SensoDays. Bine, nici numele ăsta nu-i cel mai fericit, ba chiar mi se pare că e mult mai puţin memorabil decât Koyos.

Revenind la naming, cred că povestea cu Koyos trebuie să se întipărească bine de tot în mintea tuturor străinezilor care vin pe piaţa din România fie direct cu nume proaste, fie le schimbă pe alea vechi, pe care le ştia toată lumea, cu unele proaste.

De urmărit cum va evolua Mercador după trecerea la numele OLX. Şi cred că în contextul ăsta va fi mult mai interesant de văzut cum va decurge campania de rebranding a celor de la Romtelecom şi Cosmote în T şi  T-Mobile. În continuare cred că alegerea înţeleaptă pentru piaţa românească ar fi fost (măcar) păstrarea brandului Romtelecom. Treaba asta cu unificarea brandului în mai multe ţări din raţiuni de business e bună, da’ nu mereu.

IN Casual stuff

superscrierea_cititorilor

Anul trecut, prima ediţie „Superscrierea Cititorilor” m-a ajutat să descopăr nişte texte extrem de bune. Iată că a venit din nou momentul ăla din an în care puteţi să-i răsplătiţi pe autorii voştri preferaţi. Fie că scriu pe un blog sau la revistă, fie că sunt mari sau mici, Superscrierea Cititorilor exact asta face, premiază non-ficţiuni pe care publicul le consideră valoroase.

Chiar poţi schimba lumea prin ceea ce citeşti, fie că vorbim de lumea ta sau a celui pe care îl propui în concurs. Dacă ai citit un text extrem de interesant sau emoţionant sau pur şi simplu mişto, înscrie-l aici. Alţi cititori îl vor vota, iar primele 10 articole după numărul de voturi vor fi jurizate de un Juriu al Cititorilor, juriu din care mă bucur să fac parte şi în acest an.

Găsiţi aici regulamentul, după cum vedeţi sunt premii consistente şi pentru cititorul care propune Superscrierea câştigătoare. Până pe 8 iunie aveţi timp să propuneţi. Eu n-am voie să propun articole, dar dacă stau să caut texte bune sigur aş găsi câteva cu adevărat excepţionale scrise din octombrie 2013 până acum. Dacă n-aveţi niciun articol în minte, intraţi să vedeţi ce s-a propus până acum şi votaţi.

IN Casual stuff

ideo_echipa

Nico a întrebat dacă n-aş vrea, eu am zis „DAAAAAAAAA!” şi gata, am intrat în echipa Ideo Ideis. Pe urmă am trecut la treabă. Cam asta e povestea pe scurt.

Poveştile pe lung sper să le scriem de acum încolo. Până atunci vă aşteptăm pe Facebook, TwitterInstagram şi la Alexandria, între 18 şi 26 august. Despre Ideo Ideis am tot scris de-a lungul timpului şi o să mai scriu.

Dacă sunteţi din Alexandria vă aşteptăm să vă înscrieţi pe listele de voluntari.

Dacă nu sunteţi din Alexandria, puteţi să susţineţi festivalul cu o donaţie pe platforma Creştem Idei.

Like, Share, RT, Double Tap, etc.

IN Politics

În România PSD, oamenii visează să strângă bani pentru şcoala de şoferi, să-şi ia permisul şi să avanseze de la postul de paznic, la cel de şofer.

România PSD a terminat cu greu liceul, poate chiar la seral.

România PSD trăieşte din ajutor de şomaj în case cu 12 camere.

În România PSD dosarele de pensionare anticipată se depun toate la acelaşi baiat de încredere, împreună cu o anumită sumă de bani.

România PSD regretă vremurile „bune” în care statul avea grija de toţi oamenii.

România PSD a ieşit la pensie cu decretul dat de Ion Iliescu în 1990.

În România PSD uleiul şi făina nu sunt nişte şpăgi electorale, ci siguranţa unei burţi mai pline vreme de câteva zile.

România PSD a votat şi probabil că i-am putea găsi o scuză pentru ceea ce a ales, în timp ce România de dreapta n-are nicio scuză pentru că a stat în casă.

Meniu