coperta_recap_small

A venit momentul pe care îl aştept de aproape 2 luni. Lansez astăzi, alături de cei de la Golin Harris, un ebook cu cele mai importante evenimente ale anului trecut: 2012 Media Recap.

Căutam la sfârşitul anului trecut un partener alături de care să lansez ebookul, am trimis o propunere la Golin Harris (că tot se recomandă ca bloggerii să propună proiecte companiilor) şi 2 luni mai târziu ieşea ebookul. Cam asta e povestea pe scurt.

Şi mai mişto e că eu încercam să găsesc o formulă prin care să aduc un plus de conţinut ebookului, cei de la GH aveau ceva idei şi ne-am întâlnit pe la mijloc. O să vedeţi (pe lângă evenimentele lui 2012) câteva articole cu trenduri pentru 2013 şi două studii de caz din anul care a trecut. Una dintre campanii (Passion4Cooking) mi-a plăcut super mult pentru că am participat la o etapă şi aşa am descoperit cât de mult s-a legat comunitatea de cooking în prezenţa celor de la Electrolux.

Aseară a avut loc o lansare alături de clienţii Golin Harris şi am fost iarăşi impresionat. Eveniment organizat ca la carte, prezentări etc. Dar am avut 2 surprize plăcute: clienţii şi abordarea fetelor de la GH. Pe de-o parte clienţii chiar ştiau cu ce se mănâncă zona de social media şi ridicau nişte probleme actuale (nu chestii de tipul „să îmi fac pagină sau profil?”), pe de altă parte agenţia care a avut o abordare foarte realistă şi nişte recomandări pertinente (o să vedeţi şi în articolele cu trenduri – mai puţine petreceri, mai multe proiecte pe termen lung etc.).

Un mare mulţumesc Ancăi Bundaru, care a lucrat cot la cot cu mine pentru ca acest ebook să apară şi pe care am ajuns să o visez noaptea :)) #truestory

Un mare mulţumesc lui Alex, care n-a dormit până n-a fost gata şi ultimul jpeg (la propriu!).

Mulţumesc Hortensia, mulţumesc Raluca, mulţumesc tuturor fetelor de la Golin Harris care au pregătit evenimentul de ieri.

Hai, downloadaţi că devenim prea sentimentali. Aşteptăm feedback!

22 de comentarii. Leave new

  • oare ar fi trebuit să ştii că se foloseşte prezentul când faci o recapitulare din asta?
    ianuarie:
    – gigel cumpără
    – marcel vinde.

    Răspunde
  • Felicitari pentru e-book dar as avea o mica completare. Pe langa faptul ca x si-a dat demisia de la y si x s-a angajat la q, era util de mentionat si ca, in Ianuarie 2012 uCoz, cel mai mare website builder din Estul Europei a achizitionat HaiPa.ro, una dintre primele si singurele retele de bloguri romanesti.

    Răspunde
  • WOW!

    The Green TeaUnion a avut 8 milioane de „PERSOANE atinse” in mediul online cand in Romania exista 9.2 milioane de utilizatori de Internet?? Cred ca e cea mai de succes campanie din cate a vazut online-ul romanesc! Uimitor!

    Sau or fi fost atinse de gripa? De la imbatatul cu apa rece?

    Răspunde
  • Mircea, campania Lipton a durat 4 luni, timp in care activarile pe PR au fost numeroase si complexe si au atins un public foarte larg online – asa cum scrie si in studiul de caz, am avut o etapa nebranduita in care bloggerii ambasadori au vorbit despre ceaiul verde, un studiu despre ceaiul verde realizat de prof.dr. Mencinicopschi care a fost dezbatut online, apoi campania branduita, dupa care au urmat intalniri offline intre bloggerii implicati in campanie si cititorii lor, am avut ulterior preluari de pe blogurile vedetelor pe ziarele online mari. Si probabil ca da, a fost una dintre cele mai vizibile campanii romanesti, de aceea a fost si de atatea ori premiata.

    Răspunde
    • Draga Raluca,

      Simplul fapt ca o campanie a fost „de atatea ori premiata” nu justifica numerele trase de par, mai ales daca a fost premiata pe aceste considerente: numere false.

      Ceea ce de fapt voi ati vrut sa spuneti este ca aceasta campanie online a avut un reach de 8 milioane. Nu ca a atins 8 milioane de persoane, pentru ca… sa fim sinceri, asta nu se poate face cu o mana de bloggeri, in conditile in care:
      1. numarul de utilizatori de internet din Romania este de 9.2 milioane
      2. nu toti citesc blogurile selectate de voi in campanie
      3. ati avut doar 25 de postari related

      Pentru mai multe informatii (realiste), da un search dupa studiul Gfk publicat astazi in presa vizavi de utilizatorii romani de Internet.

      Prin urmare, campania voastra a avut un REACH de 8 milioane de romani, NU de persoane unice. La fel cum din aia 1.5 milioane de romani „atinsi” prin presa scrisa reprezinta de fapt numarul total de cititori al publicatiilor respective si nu cei care au citit articolele cu pricina. Dar asta e o cu totul alta poveste.

      E cam trist ca o agentie de rangul Golin Haris se murdareste cu genul asta de exprimari.

  • Raluca,

    Chiar si daca a fost de atatea ori premiata, numerele are mi se par foarte trase de par.

    Dar poate te ajut cu niste precizari despre internetul in Romania cum se masoara o campanie online:

    – in Romania sunt cam 9 milioane de utilizatori de internet
    – surprinzator, nu toti cei 9 milioane citesc cele cateva bloguri pe care s-a promovat Lipton. Majoritatea citesc Libertatea, CanCan sau se uita pe Facebook.
    – Din cititorii acelor bloguri, sa zicem 100,000 grosso modo, multi sunt aceeasi. Adica eu citesc 3 bloguri dar sunt pus la socoteala de 3 ori. Iar daca tu citesti 20 bloguri ca esti in „PR”, tu o sa fii numarata de 20 de ori.
    – Surprinzator, cu aprox. 25 postari pe cateva bloguri nu ajungi la toti romanii de pe internet.

    Ati avut un reach de 8 milioane, care nu inseamna persoana unice ci afisari. Probabil afisari ale unui blog intr-o luna. Si chiar si daca reach-ul acelor bloguri e insumat 8 milioane de vizitatori, nu toti au citit articolele. La fel cum 100,000 de cititori lunari ai unui ziar nu o sa vada un advertorial publicat pe pagina 5.

    Nu neg calitatile tale de om de PR, dar ar trebui sa mai inveti putin despre metodele de analiza ale traficului pe internet.

    Răspunde
  • Ceea ce incercam sa spun prin enumerarea de activari si materiale din campanie era si acest lucru – faptul ca am fost pe mai multe canale cu aceasta campanie. Nu vreau sa intru in detalii, dar campania nu a fost doar pe bloguri, a fost si pe Facebook prin postari si share-uri, a fost si pe Twitter si in publicatii tabloide si cotidiene generaliste ale caror stiri sunt foarte vizualizate online, pentru ca doi dintre endorserii campaniei au fost citati de astfel de publicatii, care preiau des articole de pe blogurile lor – asa s-a intamplat si in cazul nostru, cu ceaiul verde.

    Stiu si eu foarte bine diferenta dintre afisari si unici 🙂 Ce incerc sa spun este ca cifrele acelea nu sunt chiar exagerate precum spui, tocmai pentru ca aceasta campanie a avut 4 luni si multiple activari si canale unde a fost promovata.

    Răspunde
    • @Raluca – Daca tineati campania inca o luna, aveati un reach mai mare decat toata populatia online a Romaniei si asta ar fi fost intr-adevar o masurare. Dragnea ar fi fost mandru!

      Poate ar trebui sa va revizuiti putin modalitatea prin care va masurati reach-ul. Cifrele astea dau bine la client dar eu nu le-as prezenta pe la conferintele unde oamenii chiar cunosc domeniul.

  • […] Bucharest and Romanian blogger Alex Ciuca launched 2012 Media Recap, an analysis for campaigns and trends that represents a first in […]

    Răspunde
  • @Mircea: pentru ca ai folosit mailul „ilaimaisus@yahoo.com”, ai nimerit in spam 🙂 Nu era nevoie sa raspunzi de 5 ori. Fii fara grija, nu sterg comentarii decat atunci cand limbajul nu e unul decent.

    Răspunde
  • Foarte interesant ebook-ul, chiar mai mult decat ma asteptam. Felicitari, Alex.

    Ai triat un pic cam mult sau doar mi se pare, din sumarul fiecarei luni? In posturile de pe blog par mai multe informatii, ma refer la Sunday Media Recap.

    M-am uitat acum pe fuga pe niste postari din Decembrie si recunosc ca unele informatii poate nu isi gaseau rostul in ebook.

    Restul, ceea ce nu a luat nimeni in considerare, este ca majoritatea providerilor de Internet din Romania ofera conexiuni cu IP dinamic. Daca eu intru aici sa comentez de 5 ori in diverse momente ale zilei, cel mai probabil nu voi lasa laptopul deschis tot timpul, asa ca site-ul ma va vedea ca fiind unic de fiecare data. Maine iar voi fi unic si tot asa. Dar, sunt aceeasi persoana. 8 milioane este intr-adevar o cifra uriasa. Poate jumatate, hai aproape de 3 sferturi cu oarecare indulgenta, ar fi mai apropiata de ideea de vizitator unic.

    Răspunde
    • @Redgrave: Multumesc, ma bucur ca l-ai gasit util.

      Intr-adevar, am selectat informatiile care mi s-au parut mai importante. Initial am facut o lista cu 15-20 de evenimente pentru fiecare luna si mai apoi am taiat de pe lista amanunte care am considerat ca vor deveni irelevante in cativa ani.

      In timp ce rostul postarilor saptamanale e sa te tina la curent cu evenimentele ”fierbinti”, ebookul contine doar ceea ce merita arhivat din punctul meu de vedere.

    • O recapitulare de acest fel este nu doar interesanta, este si utila. Plus ca, aproape ca mai uitasem din evenimente sau ce si cand s-a intamplat, prin urmare, e de pastrat. 🙂
      Sa il faci si peste un an, este o initiativa buna si de admirat 😀

    • @Redgrave uite si pe 2011, in caz ca te intereseaza 🙂 http://editura.liternet.ro/carte/293/Alexandru-Ciuca/2011-Media-Recap.html

  • Multumesc, am descarcat-o 🙂

    Răspunde
  • Mircea, daca tot dai peste nas fetelor cu reachul, afla si matale ca reach este un procent. Poate spui de reach net, care inseamna fix numar pe vizitatori unici.

    Numarul de afisari, adica e-grp-urile, daca le pot spune asa, nu trebuie confundate cu reach-ul net, pentru ca afisarile sau vizualizarile sunt duplicate.

    Dar sunt de acord, reach de 8 milioane mai greu de facut doar prin medii digitale gen bloguri si Twitter. Vizualizari de campanie poate.

    Răspunde
  • @hoinaru, Scuze, credeam ca problema e de la mine.

    @Doru, nu dadeam nimanui peste nas. Ma deranjeaza un numar umflat nesimtit de mult, care apare in PDF-ul respectiv, la Rezultate/Reach in urmatorul fel: „Circa 8 milioane de persoane au fost atinse în mediul online”. De fapt, nu poti sa imparti reach-ul despre care vorbesc ei in reach net sau afisari, cand campania a rulat pe mai multe medii: bloguri, FB & Twitter (pe FB si Twitter nu vorbim de vizitatori, ci de reach & views).

    @Raluca: Facebook in Romania are vreo 5.000.000 de useri, in timp ce Twitter are 50.000. Si daca ar fi durat 6 luni campania, ar fi fost nevoie de un efort financiar imens sau un viral cum n-a mai vazut Miorita, ca sa ajungeti la 80-90% din useri. In cazul exceptional in care i-ati fi „atins” pe toti, ar fi fost 5,5 milioane, ceea ce inseamna ca cele 25 de postari ale voastre de pe bloguri si cateva preluari pe tabloide/ziare generaliste ar fi trebuit sa ajunga la restul de 2,5 milioane, care sa NU aiba Facebook sau Twitter, pentru ca nu numaram cele 8 milioane de persoane de tzshpe ori, nu-i asa? 🙂

    Răspunde
  • ca să citez pe cineva probabil că au fost atinși de duhul sfânt ):-

    Răspunde
  • […] analysis published within 2013 Media Recap, an e-book recently release by GolinHarris Bucharest and Alex Ciuca, Raluca Duta, community manager within the agency, says brands must learn to communicate through […]

    Răspunde
  • […] published within 2013 Media Recap, an e-book recently release by Golin Harris Bucharest and Alex Ciuca, Valeriu Ispir, Digital Manager GolinHarris Bucharest, is analyzing Facebook and its role on the […]

    Răspunde
  • […] published within 2013 Media Recap, an e-book recently release by Golin Harris Bucharest and Alex Ciuca, Anca Bundaru, Digital Manager GolinHarris Bucharest, is making an analysis on social media and how […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu