În prima zi de Timişoara Brands Tour ne-am plimbat foarte mult prin complexul studențesc. Și asta pentru că sportul este strâns legat de centrul universitar din oraș. Sala Olimpia – unde se antrenează echipele de baschet, stadionul Dan Păltinișanu – unde Politehnica Timișoara strângea zeci de mii de oameni la fiecare meci și terenul de antrenament al echipei de rugby campioană en-titre în România, toate au sau au avut legătură cu lumea studențească.
Cred că cele 3 mari calități pe care le-am întâlnit ieri la echipele de rugby, baschet și fotbal sunt împrumutate într-o oarecare măsură de la spiritul orașului.
BC Timba Timișoara este demonstrația vie că lucrurile făcute cu pasiune pot avea rezultate excelente. Deși e finanțată în mare parte din fonduri private, deși e a doua echipă de baschet din oraș, BC Timba a ajuns în liga națională de baschet și își propune să lupte pentru play-off în anii următori. E, fără îndoială, o poveste despre pasiune.
Campioana en-titre la rugby, RCM Timișioara, se antrenează pe un teren sintetic din complexul Dan Păltinișanu. Terenul oficial al echipei e un soi de mlaștină, iar amenajările nu se pot face pentru că situația e ceva mai complicată. Chiar și așa, băieții au reușit să obțină o performanță extraordinară.
Până acum câțiva ani performanțele majore se obțineau la fotbal, Poli fiind sufletul acestui oraș în zilele de meci. Însă o serie de întâmplări nefericite au dus la desființarea echipei care activa în Liga I. ACS Poli Timișoara se luptă acum pentru promovarea înapoi în liga națională, după ce a luat-o de la zero cu o echipă formată în august 2012. Sunt pe locul 2 în clasament și au șanse mari să revină acolo unde le e locul. O poveste despre perseverență.
Cât despre Timișoara culturală, am avut ocazia să aflăm despre eforturile cumulate ale autorităților împreună cu diferite asociații pentru a obține titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Procesul de selecție este extrem de amplu, iar pe termen lung Timișoara oricum va câștiga enorm prin proiectele cât mai diverse ce vor fi inițiate pentru a susține această candidatură. Mai multe despre asta la momentul potrivit.
Acest proiect este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.
Branduri participante: Timișoreana, Cramele Recaș, Arsenal Park, BC Timba Timișoara, REC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara.
Parteneri de mobilitate: Peugeot România.
Parteneri: PRbeta, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, Porsche Timișoara, Amvest, Restaurant Belvedere.
1 comentariu. Leave new
[…] mai scris: Denisuca, Oana, Anca, Andrei, Andrei, Sebi, Dragoş, Iulian, Arhi, Alex, tvdece.ro, […]