Recent, epicentrul mondial al hipsterimii româneşti, clubul Eden, a găzduit concertul cantautorului Romeo Fantastik, primul solist de manele porno. Caterincă maximă pe hipsterii care au cântat şi au dansat pe manele, dezgust în rândul anti-hipsterilor.

Şi-acum să explicăm puţin existenţa acestui concert. Pe la sfârşitul anilor 2000 ăsta era test de intrare în Leo Burnett, pe care mai apoi ni l-a dat Naumovici şi la Şcoala ADC*RO,  la brieful de campanie neconvenţională, în 2008. 

Dacă testul ăsta s-a dat câţiva ani la rând în Leo, vă daţi seama ce de nostalgici publicitari sunt acum prin agenţii. E fix ca şi cum s-ar duce părinţii voştri la un concert Smokie :D

Am găsit folderele de acum 6 ani şi am făcut un rezumat:

BACKGROUND

Romeo, desi nu face parte din primul esalon al manelistilor, precum Adi Minune, Vali Vijelie sau Nicolae Guta, s-a impus pe piata autohtona ca fiind inventatorul manelelor porno. Primul single a aparut anul trecut, iar piesele s-au succedat intr-un ritm ametitor. Succesul nu s-a lasat mult asteptat…

Hit-uri precum “Pe la spate”, “Benzinarita” si “Hoti la pasarici” au ajuns in top-urile de profil inca din prima saptamana de la lansarea pe piata. Romeo nu s-a lasat imbatat de succes si, ajutat de staff-ul din spatele sau, si-a urmat ascensiunea. Stilul sau este catalogat rapid ca fiind “manea porno”, chiar daca versurile in sine nu sunt toate explicite. Numele de scena devine “Romeo Fantastick” iar el se autoproclama “Regele sexului

TASK: Campanie de lansare a noului album al lui Romeo Fantastik. Unde si cum il putem ajuta pe Romeo? Avem libertate de a interveni in toate elementele pe care le consideram esentiale unei lansari de succes (de la titlurile melodiilor, pana la utilizari neconventionale ale mediilor clasice de comunicare).

MANDATORY: Campanie de promovare neconventionala, dat fiind ca particularitatile “produsului” nu pot fi aratate in mediile de comunicare in masa, fiind usor sanctionabile de catre CNA si alte entitati de monitorizare si control.

DELIVERABLES: Campanie de lansare, la fel de neconventionala ca Romeo insusi

BUGET: Banii… banii sunt fara numar (evident).

Iar rezolvarea mea de mare angajament:

Romeo lanseaza albumul “Te dau la schimb” printr-un concert extraordinar.

Romeo se plimba prin oras in ziua concertului de lansare impreuna cu mai multi prieteni la bordul unor decapotabile cu muzica data la maxim.

Pe bancheta din spate a fiecarei decapotabile sunt mai multe femei gonflabile.

Pe strada sunt abordate cupluri interesate de muzica lui.

Doamnele sunt invitate sa mearga la concert in decapotabilele lui Romeo, barbatii primind cate o femeie gonflabila in schimb.

La concert Romeo canta pe scena plina de femei.