webstock_2015

N-am reuşit să stau toată ziua, n-am fost în sală la toate prezentările, dar am văzut câte puţin din toate. Cu liniuţă, câteva chestii care mi-au rămas în cap:

    • Rămâne evenimentul la care ai cele mai bune şanse să faci networking cu oameni pe care nu-i vezi la faţă în general

  • Multe feţe noi. Procentual, mai multe decât anul trecut, dar asta e bine. Prezentările au fost, în general, entry-level, ceea ce e potrivit pentru public. Ăia vechi n-au mai venit, sau cei care au venit, au făcut-o pentru networking, lumea nouă a stat în săli să afle chestii. Eu aşa mă raportez la eveniment de vreo 2-3 ani şi e ok.
  • Alex Negrea a insistat pe importanţa echipamentelor care să te ajute să produci conţinut de calitate. Fie că e video sau foto. “Nu mai merge cu poze urcate direct din telefon, fără nicio editare, când toată lumea pune doar HDR-uri.” Dragă Alex, special pentru tine am ilustrat acest articol cu o poză urcată direct din telefon, deloc editată 😀
  • Vedete sau persoane cunoscute de la TV apar tot mai mult în online. Acum câţiva ani la Webstock era doar Cabral. Acum au venit şi Tili Nicolae (una din fetele din “La Bloc”), Emma Zeicescu, Buhnici, doamna Cabral, chiar şi Andrei Vulpescu intră la categoria asta. Oameni cu ceva notorietate care au aflat că se fac bani pe net şi ar vrea să facă şi ei.
  • Buhnici a zis ceva interesant: face mai mulţi bani din blog decât din meseria de bază, de prezentator/realizator la ProTV. Deci putem spune că e primul român care şi-a luat BMW din blog? 😀 N-am apucat să-l întreb, dar era de discutat: a zis că nu amestecă TV-ul (unde brandurile au acces gratuit) cu blogul; ok, dar ce procent din branduri ajung la el pe blog datorită notorietăţii câştigate pe TV?
  • Tot Buhnici zicea că sunt vedete mai mari/cunoscute decât el care n-au avut aşa mare succes sau care nu fac aşa mulţi bani din online. Aici aş avea un comentariu de făcut: cred că Andi Moisescu sau Pavel Bartoş câştigă ceva mai bine din televiziune aşa că pot dormi noaptea în loc să scrie articole lungi despre maşini şi gadgeturi.
  • Mi-a plăcut sesiunea Working with brands, foarte abrazivă. A fost acolo un schimb de replici destul de intens între Monica Botez şi Oana Bulexa. You had to be there 🙂
  • După ce anul trecut a fost bătaie la panelul de Blogging într-o sală mai mică, anul ăsta panelul a primit sala mai mare şi lumea s-a dus la Social Media Strategy. Păţăşti.
  • Încă e de lucru la partea cu premiile. Experimentul cu Personalitatea Anului a fost bun, dar s-a transformat într-un concurs de like-uri câştigat de Zmenta, cred că pentru anul viitor ar merge un 50-50 cu un juriu.

Overall, Webstock merge înainte cu un suflu nou, cu ceva aplecare pe vloggeri şi cu nişte oameni de comunicare ceva mai obişnuiţi cu fenomenul. Cum spunea şi Oana Bulexa, treaba s-a profesionalizat, cei care au ceva atuuri au rezistat, ceilalţi s-au stins, uşor-uşor. Locul lor a fost luat de nişte tineri care vin tare din urmă. Unii pe forţe proprii, alţii mai dopaţi, mai împinşi de la spate. Se vor cerne şi ei.

LATER EDIT: Înregistrările video sunt aici.