Ieri am fost la evenimentul de prezentare a FIFA 18, noul joc ce se va lansa pe 29 septembrie. Noutatea principală pentru România e că s-a semnat un parteneriat cu FRF aşa că vom auzi imnul ţării noastre de fiecare dată când jucăm un meci cu naţionala. Echipamentele sunt mai bine redate în joc, însă pentru jucători mai avem puţin de aşteptat. Momentan sunt reproduceri fidele ale lui Chiricheş şi Pantilimon, singurii jucători care evoluează la nişte echipe care contează (Watford şi Napoli). Explicaţia e că există doar 2 dispozitive care iau „mulajul” jucătorilor prin o mulţime de fotografii din mai multe unghiuri. 

Am văzut asta acum câţiva ani la Liverpool, presupun că procedura e similară şi acum (link la un video pentru FIFA 17). Aşa cum e şi normal, dispozitivele se plimbă pe la echipele de club, începând cu cele mai importante. Watford e în lista aia pentru că EA Games are un parteneriat cu Premier League. Toate stadioanele şi toate echipele din Premier League sunt în joc. De ce? E simplu: jucătorii din toată lumea preferă să se joace în campionatul Angliei sau cu echipe de acolo (dincolo de clasicele Barcelona şi Real Madrid). 

Revenind la parteneriatul cu FRF, acesta s-a semnat destul de târziu (în urmă cu câteva luni) aşa că nu s-a găsit timp pentru a aduce aparatura la Bucureşti fix într-un international break. E singura variantă să-i prinzi pe toţi, altfel ar trebui să alerge după ei prin toată Europa, ceea ce nu e fezabil. Nu ştiu dacă sunteţi la curent, dar naţionala noastră de fotbal nu e tocmai Brazilia sau Spania.

Demo-ul e deja disponibil în Origin Store, eu n-am apucat să-l descarc, dar am urmărit câteva clipuri pe net făcute de Ovvy Pătraşcu (campion mondial şi european la FIFA) şi m-am jucat puţin ieri. Feelingul destul de bun, am observat şi eu e că ceva mai uşor să dai goluri cu Finesse Shot dacă dozezi cum trebuie puterea, încă n-am reuşit să testez noul mod de executare a penalty-urilor.

Altă noutate a jocului din acest an e sistemul de transferuri din Career Mode care a fost complet regândit. Acum există secvenţe video între momentele de negociere, totul pare mai real. Poţi să oferi la schimb un jucător, sau un jucător + o sumă de bani, poţi negocia cu jucătorul anumite clauze, poţi oferi procent dintr-un viitor transfer. E o schimbare binevenită, cred că au trecut vreo 10 ani de când nu s-a mai schimbat mare lucru acolo.

Pe lângă asta, s-a lucrat mult la zona de public. Pe de-o parte arată super real oamenii din tribune, pe de altă parte s-a făcut şi un soi de localizare. Pe stadionul lui River Plate atmosfera şi coregrafiile sunt specifice fotbalului sud-american, în Anglia o să vedeţi oamenii care stau cuminţi pe scaune, în Germania o să vedeţi acel standing tribune.

Jocul e făcut în proporţie de 50% în România, la birourile EA Games din AFI Cotroceni, cealaltă jumătate fiind lucrată din Vancouver. Despre cum e la sediul EA Games am scris anul trecut aici.

O chestie care m-a surprins e că povestea lui Alex Hunter din modul The Journey continuă, nu o ia de la capăt. Practic, cei care n-au jucat anul trecut ar trebui s-o ia de la ediţia 17, să îl crească pe Alex Hunter, apoi să meargă spre Real Madrid şi ce alte echipe are el programate. Am înţeles că pentru anul ăsta e gândită o întreagă călătorie prin toată lumea, o să fie împrumutat şi prin America de Sud, astfel încât să atragă cât mai mulţi jucători. Oricum, deja 50% din oamenii care au instalat Fifa s-au jucat The Journey, ceea ce mi se pare foarte mult (ţinând cont câtă lume preferă să se joace exclusiv online – Seasons şi Ultimate Team). 

Probabil că în următorii ani ne putem aştepta la continuarea acestei poveşti, practic EA Games şi-a asigurat vreo 10-12 ediţii cu acelaşi personaj principal. Ar fi interesant să-l duci până aproape de retragere pe Alex Hunter, să-l trimiţi să joace prin MLS şi uşor-uşor să faci trecerea spre alt personaj.

În Fifa 18 vor exista şi câteva arhetipuri de jucători, adică mişcări specifice 100%, de la alergat la mimica feţei în funcţie de ce se întâmplă, până la şuturi şi celebrări. Sterling şi Griezman sunt exemplele care ni s-au dat, dar sunt mai mulţi.

Nu în ultimul rând, anul ăsta sunt introduse şi Fifa Icons în Ultimate Team, pentru că ăsta e cel mai jucat mod. Fiecare icon va avea 3 versiuni. De exemplu Ronaldo cel tânăr, Ronaldo cel gras (de la Inter) şi Ronaldo cel bun (de la Real). Nu ni s-a spus asta, dar din ceea ce am discutat înţeleg că urmează să apară şi 3 variante de Hagi în viitorul apropiat. Probabil Steaua, Real Madrid şi Galatasaray.

Ah, şi încă o informaţie foarte interesantă pe care am aflat-o, echipa care stabileşte ratingurile e formată din 50 de specialişti care au avut treabă cu fotbalul de-a lungul carierei. Pe lângă ei mai sunt în jur de 450 de colaboratori care au desemnată câte o echipă pe care o urmăresc meci de meci. Nu ştiu dacă merg pe stadion în fiecare etapă sau fac asta de la televizor, dar mi se pare super mişto. Ei sunt cei care notează evoluţia fiecărui jucător şi în funcţie de asta cresc sau scad ratingurile de la o săptămână la alta.

8 comentarii. Leave new

  • In primul rand Pantilimon acum este la Deportivo in Spania :D.
    In al doilea rand, mi se pare ciudat ca doar Pantilimon si Chiriches sa aiba maparea facuta. Ii mai avem pe Tatarusanu, Stefan Radu, Andone, Maxim, Tosca, Gardos, toti jucand in aceleasi campionate insa lor nu li s-a facut maparea.

    Răspunde
    • True, dar chestiile astea se fac mult înainte de perioada de transferuri. Uitasem că a plecat Pantilimon.

      Fiorentina, Lazio şi celelalte echipe nu joacă prin Champions League, deci nu contează. Gardoş ar trebui să fie, ai dreptate. O să mă uit diseară dacă e în Fifa 17.

    • Da, cred ca in principal maparea este facuta pe baza echipelor. Premier League e Premier League, atrage cele mai mari venituri si mi se pare normal sa ofere clientilor o experienta cat mai apropiata, in rest depinde de cat de cunoscute sunt echipele, ca de ex Milanu, 2 ani nu a mai jucat in Europa, acum joaca doar in EL dar jucatorii in mare parte erau mapati in Fifa 17, ca nu aveai cum sa nu incluzi Milanul in joc.

      Legat de gameplay, lucrurile mentionate de Ovvy mi se par adevarate dupa ce am incercat demoul.

  • Dacă tot e făcut în România, are meniu în limba română (nu mai întreb de comentariu…)?

    Răspunde
    • 🙂

      Engleza: 950 de milioane de vorbitori la nivel global.
      Spaniola: 500 de milioane de vorbitori la nivel global.
      Romana: 20 de milioane de vorbitori.

      Câţi crezi că îşi cumpără jocul?

      Cred că am răspuns la toate întrebările.

    • 😅
      Există în schimb meniu în daneza (5 milioane), norvegiana (5 milioane), suedeza (9 milioane) sau portugheză (10 milioane)….
      Iar de când jocul e orientat pe multiplayer, nu cred ca piratarea este asa de mare în România.
      De aia eu imi cam infrang mândria asta ca e făcut jocul și în România. …

    • Stai aşa că amesteci mere cu pere. Portugheza o fi vorbită de 10 milioane de portughezi, dar cu cei 200 de milioane de brazilieni ce facem? 😀

      Cât despre nordici, pun pariu că vând de 4 ori mai mult decât în România, deşi sunt de 4 ori mai puţini (respectiv de 2 ori mai puţini pentru suedezi 😛 ).

  • […] și părerea lui Alex, prezent la evenimentul de anunșare a FIFA 18 în […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu