Anul ăsta am ajuns, în premieră, la sesiunea de dimineaţă. Incredibil de multă lume la 8 şi ceva. Apoi s-a păstrat sentimentul ăsta că e mai multă lume decât niciodată. Cu sala plină tot era full şi afară, cred că organizatrii au realizat că “dinozaurii” vor sta mai mult pe afară la networking, aşa că au suplimentat locurile. Foarte bine, a fost o idee corectă. 

Apropo de organizatori, congrats Manafu & Evensys team, acum 3-4 ani eram convins că Webstock nu mai are unde să crească. I was wrong.

Am văzut pe net, printre picături, sesiunile de după prânz din motive de birou. Iată câteva idei:

  • foarte multe bloggeriţe de parenting în sală; nu zic că e ceva rău, doar observ. Zici că eram la o conferinţă de profil, majoritatea întrebărilor adresate speakerilor au fost legate de copii. Cred că o parte dintre mămicile “de forum” s-au mutat pe bloguri în speranţa unor mici câştiguri de ordin financiar sau emoţional (apreciere, likeuri, recunoaştere etc.)
  • mi-a plăcut mult sesiunea inspiraţională de dimineaţă, voi încerca să o prind în sală şi la ediţiile următoare.
  • a avut loc cel puţin o mini-conferinţă foarte interesantă pe hol, ne-am strâns şi am abordat o grămadă de subiecte care sunt importante pentru blogosferă.
  • am vrut să punctez asta şi după Influencer Marketing Conference dar n-am apucat: stăm bine de tot la campaniile de premii, din care ies studii de caz mişto. Problema în acest moment e la munca de zi cu zi, aia mai puţin sexy, care ne face să intrăm într-o rutină obositoare şi scoate ce e mai prost din specialiştii în comunicare
  • foarte mulţi oameni care nu reuşesc să privească macro. Încă ne pierdem în nişte detalii absolut nesemnificative de parcă suntem în 2010 şi vrem să ştim care e ora mai bună de postat pe Facebook.
  • sunt prea mulţi oameni care se învârt în jurul unui anumit canal de promovare (cum e reachul, a scăzut metrica X), când scopul final ar trebui să fie cititorii. Contentul bun se duce mai departe. Dacă nu s-a dus, putem să dăm vina pe algoritmul Youtube sau cel al Facebook, dar de fapt probabil că nu e un content atât de valoros pe cât credem
  • a zis foarte bine o prietenă: distanţa faţă de tot ce înseamnă vedete scade. Cui i-ar fi trecut prin cap că ar putea să vorbească Andreea Esca acum 8-9 ani la Webstock? Ok, facem abstracţie de Cabral, care este omul-amfibie, jumătate blogger, jumătate vedetă. Sau cine s-ar fi gândit că nişte onlineri la modă ar putea ajunge pe TV în reclame (Bromania, vloggerii cu Cola etc.).
  • foarte bine punctată prezentarea lui Vali (o găsiţi aici, de la 2:15.00 aproximativ, pe scurt a zis că a fost un an excelent pentru bloggeri pentru că influencerii au dat-o în bară rău de tot şi companiile s-au întors la ce ştiau că funcţionează), însă am câteva precizări: a fost un an mai bun doar pentru câţiva bloggeri, s-a mers foarte mult pe “top of mind”. Deci vârfurile au câştigat mai bine, evenimentele cu bloggeri mici cu punguţe şi filme au rămas tot acolo, însă au mai scăzut campaniile în categoria de mijloc. 
  • de fapt, ce s-a întâmplat a fost că a scăzut numărul de campanii, iar alea care au mai rămas s-au dus la bloggerii de top. Ceea ce e perfect normal, când ai buget doar pentru 2-3 bloggeri, îi alegi pe ăia de la care te aştepţi să livreze.
  • partea bună în toată ecuaţia asta e că bloggerii au crescut preţurile. Un brand care dă 6000 de euro pentru un clip, acceptă bucuros să dea 500 sau 700 de euro pe o postare de blog. Cumpără 5 articole pe bloguri mari şi zice merci că informaţia ajunge la oameni care au deja buletin.
  • din nou, a câştigat premiul de “Personalitatea anului” o vloggeriţă. De data asta e o tipă de care aud pentru prima oară, Andreea Balaban. Felicitări, însă eu tot cred că ar ajuta să găsim o metodă prin care premiul ăsta să meargă la oameni care chiar fac ceva important, care schimbă cumva lucrurile.
  • bloggerii vechi sunt nevorbiţi şi cred că e nevoie să facem un fel de întâlniri restrânse (20-50 de oameni), poate cum era Webclubul pe vremuri. Ar ajuta să mai dezbatem anumite situaţii, mai ales că acum s-au mai aşezat lucrurile şi o parte dintre conflictele mai vechi s-au mai stins.
  • mi-au plăcut 2 moderatori: Cristina Bazavan (as usual, bine documentată şi bine conduse discuţiile) şi Sabina Cornovac (o surpriză foarte plăcută)
  • toate înregistrările sunt aici, eu cred că merită să vă faceţi timp să urmăriţi măcar câteva.