2Performant (ex-2Parale) a lansat recent un tool de intermediere a relaţiei dintre brand, agenţie şi influencer. Ei nu-i spun chiar aşa, îl marketează drept un serviciu care „elimină hârtiile” şi automatizează plăţile. Teoretic, influencerul semnează un singur contract, cu 2Performant, apoi îşi încasează banii imediat ce clientul aprobă publicarea contentului creat. Şi agenţia (sau clientul) semnează un singur contract, însă pentru ei sistemul funcţionează mai mult în regim pre-pay din câte am înţeles.

Încarci contul cu suma X, apoi faci campania, selectezi influencerii, iar platforma transferă banii direct. E un fel de Revolut cu influenceri, dacă vreţi. 

Ce nu ştiu eu e dacă asta e o nevoie reală în piaţă. Cât de mulţi influenceri se plâng că au de semnat acte după ce bat palma pe o campanie? Şi cum se pupă sistemul ăsta cu cele 30-60 de zile de plată pe care le au toate companiile mari şi pe care le-au preluat şi agenţiile?

Mai mult, nu pricep de ce răsar ca ciupercile după ploaie aceste tooluri. Ştiu că Florin Grozea are un astfel de tool, Global lucrează de vreun an şi ceva la altul, The Practice avea propriul tool de selectare a influencerilor, la care a prestat cu spor Mariciu înainte să devină şomer full-time vlogger.

Se pleacă de la premisa că influencer marketingul va creşte constant în următorii ani, vor apărea tot mai mulţi influenceri care vor avea nevoie de tot mai multe agenţii şi tot aşa. Însă mi se pare că nu va fi deloc aşa. Deja se taie din costuri, se fac rebrandinguri, fuziuni de agenţii. Unii influenceri renunţă să mai lucreze cu agenţia şi se întorc la munca pe cont propriu, alţii se dovedesc a fi atât de neprofesionişti încât clienţii fug de ei mâncând pământul. 

Ok, suntem în vârful aisbergului numit „influencer marketing”, însă cum se vor amortiza investiţiile astea în următorii 3 sau 4 ani? Cât de mult vor mai fi folosite aceste tooluri când lumea se va fi lămurit că se pot obţine rezultate doar cu 50-100 de astfel de vedete de internet? Un brand mare probabil că va avea o listă cu 15-20 de astfel de influenceri cu care va lucra pe termen ceva mai lung, fără să pescuiască mereu alte şi alte oferte. La ce vor mai folosi toolurile atunci?

8 comentarii. Leave new

  • mariciu nu e șomer!!!

    Răspunde
  • Oare unele branduri au habar cum aleg agentiile “influencerii”? Ma intreb cum reuseste unu cu un blog fara certificat SSL, tema de 2 lei si 100 unici pe zi sa primeasca campanii si sa fie considerat influencer.

    Răspunde
  • Răspunde
  • Super! Ce bine. Chiar nu se mai lansase o agenţie de mult.

    Răspunde
  • de ce naiba insistă agențiile să publice cearșafuri de text în era informației video?!?!?

    Răspunde
  • Mulțumim pentru interes, Alex. Interesant punctul tău de vedere.

    Eu nu cred că sunt multe tool-uri. De fapt, sunt doar câteva. Despre agenții nu mă pronunț dar la cât de tânără este industria, estimez că e loc de mult mai mulți jucători pe piață în următorii ani.

    Tool-ul lansat anul tredcut de Florin este excelent pentru research. Global au multe exclusivități în primul rând cu artiști mari, dar nu numai. Nu știu cum e platforma lor dar nu cred că va fi accesibilă pentru oricine, cum facem noi.
    Despre tool-ul dezvoltat de The Practice nu știu chiar nimic, dar o să îi intreb :).

    Nu ne considerăm competitori cu nici unul dintre ei – competențele și obiectivele noastre sunt complet diferite. Cu Florin deja colaborăm foarte bine, la fel și cu The Practice dar și cu alte agenții. Eu cred că vom colabora și cu Global.

    Noi construim un tool, o infrastructură care să îi ajute pe oamenii din industrie să colaboreze mai repede, mai bine, mai eficient dar și să descopere parteneri noi. Avem deja zeci de noi Instagrammeri sau bloggeri foarte mișto care sunt listați în platformă – și care până acum nu aveau contactele sau pur și simplu curajul de a fi vizibili și a încerca să inițieze colaborari. Acum o pot face.

    Vorbim de o piață pe care sunt active zeci de agenții, sute de clienți și mii de potențiali influenceri – doar la România mă refer aici. Deocamdată toți interacționeaza offline, preponderent – cu toate blocajele inerente acestui mindset și mod de lucru. Sunt sigur că marketingul și comunicarea vor intra și ele în sharing economy în curând, a început deja asta.

    Încercăm să fim una dintre platformele care să contribuim la această schimbare. Dacă ne iese, vom facilita creșterea jucătorilor existenți dar vom aduce și jucători noi (influenceri care ar fi descoperiți mult mai greu altfel dar și mulți clienți) – am reușit în afiliere, pe o piață mult mai mică și mai “închisă” la începuturi, ne vom strădui să o facem și aici.

    Dacă nu reușim, o vor face cu siguranță alții. Sunt destul de sigur că tendința e ireversibilă. Dar dacă ne iese …. :).

    Hai să ne punem remindere pe facebook, să vedem cum va arăta industria peste 1 an. Ne vedem atunci mai mulțti la o cafea sau o bere să analizăm cine a avut dreptate ;).

    Răspunde
  • […] ar putea fi util 2Performant. Și mai este o chestie, pe care a punctat-o Dorin în comentarii la articolul lui Alex despre 2Performant, în 2018 mare parte din interacțiunea între influenceri și agenții sau branduri încă are loc […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu