Ok, puteţi să râdeţi de pe acum.

S-a semnat contractul pentru podul de la intersecţia Doamna Ghica. În februarie se spunea că “s-a mai făcut un pas“, acum deja s-a semnat contractul. 3 luni ar trebui să dureze proiectarea, iar pasajul ar trebui să fie gata în 12 luni.

Zona respectivă este critică pentru tot fluxul de transport dinspre Nord spre Est. O bună parte din corporatiştii din Pipera şi oamenii veniţi de pe autostradă trec pe strada Doamna Ghica, apoi continuă drept până spre piaţa Delfinului.

Am aflat şi direcţia pe care se va face pasajul: va fi perpendicular pe Şoseaua Coletina, deşi deschiderea e mai mare acolo, ar fi fost nevoie şi de o soluţie pentru linia de tramvai (deci fie 2 poduri, fie pod cu o complexitate mai mare.

Teoretic, e nevoie ca acest pasaj să fie gata în 12 luni, practic sunt convins că va dura mult mai mult. Poate 3-4 ani? Timp în care toată zona va fi paralizată. O parte din traficul venit din Pipera se va muta pe strada Teiul Doamnei, care deja este foarte aglomerată. O soluţie de moment ar fi să se interzică parcarea pe strada respectivă şi să se folosească 2 benzi pe sens. Dar ce faci cu sutele de maşini care şi aşa n-au unde să parcheze?

E grea şi dezvoltarea asta de infrastructură când nu faci lucrurile cu cap. Aşa cum am mai spus-o, pasajul ăsta trebuia făcut înainte să fie gata autostrada, ca să nu vină un flux suplimentar de maşini. La fel cum şi Fabrica de Glucoză trebuia lărgită înainte. Dar asta e situaţia, bucureştenii l-au votat pe Oprescu de 2 ori, acum trebuie să tragă ponoasele.

Mă rog, bine că se face totuşi. Însă ar fi momentul să ne gândim ce se întâmplă în continuare. Pentru că după Doamna Ghica următorul “dop” este la piaţa Delfinului. Toată zona aia de lângă complexul comercial ar trebui reconfigurată şi lărgită astfel încât să poată trece cât mai multă lume. Asta dacă nu vorbim chiar de un pasaj şi acolo.