Ok, puteţi să râdeţi de pe acum.
S-a semnat contractul pentru podul de la intersecţia Doamna Ghica. În februarie se spunea că „s-a mai făcut un pas„, acum deja s-a semnat contractul. 3 luni ar trebui să dureze proiectarea, iar pasajul ar trebui să fie gata în 12 luni.
Zona respectivă este critică pentru tot fluxul de transport dinspre Nord spre Est. O bună parte din corporatiştii din Pipera şi oamenii veniţi de pe autostradă trec pe strada Doamna Ghica, apoi continuă drept până spre piaţa Delfinului.
Am aflat şi direcţia pe care se va face pasajul: va fi perpendicular pe Şoseaua Coletina, deşi deschiderea e mai mare acolo, ar fi fost nevoie şi de o soluţie pentru linia de tramvai (deci fie 2 poduri, fie pod cu o complexitate mai mare.
Teoretic, e nevoie ca acest pasaj să fie gata în 12 luni, practic sunt convins că va dura mult mai mult. Poate 3-4 ani? Timp în care toată zona va fi paralizată. O parte din traficul venit din Pipera se va muta pe strada Teiul Doamnei, care deja este foarte aglomerată. O soluţie de moment ar fi să se interzică parcarea pe strada respectivă şi să se folosească 2 benzi pe sens. Dar ce faci cu sutele de maşini care şi aşa n-au unde să parcheze?
E grea şi dezvoltarea asta de infrastructură când nu faci lucrurile cu cap. Aşa cum am mai spus-o, pasajul ăsta trebuia făcut înainte să fie gata autostrada, ca să nu vină un flux suplimentar de maşini. La fel cum şi Fabrica de Glucoză trebuia lărgită înainte. Dar asta e situaţia, bucureştenii l-au votat pe Oprescu de 2 ori, acum trebuie să tragă ponoasele.
Mă rog, bine că se face totuşi. Însă ar fi momentul să ne gândim ce se întâmplă în continuare. Pentru că după Doamna Ghica următorul „dop” este la piaţa Delfinului. Toată zona aia de lângă complexul comercial ar trebui reconfigurată şi lărgită astfel încât să poată trece cât mai multă lume. Asta dacă nu vorbim chiar de un pasaj şi acolo.
6 comentarii. Leave new
[…] Pasaj la Doamna Ghica cu Colentina. Hai că vom avea cel puțin 2 ani de haos amplificat în zonă; […]
Se face pasaj sau pod? Tinand cont de poza pusă de tine.
Înţeleg unde baţi, dar nu ai dreptate.
Pasajul poate fi subteran sau suprateran.
PASÁJ, pasaje, s. n. 1. Spațiu amenajat între două rânduri de clădiri sau coridor al unei clădiri așezat la nivelul străzii, pe care trec pietoni sau, rar, vehicule dintr-o stradă în alta; p. gener. loc de trecere. ♦ Porțiune de stradă cu marcaje speciale, folosită ca loc de traversare pentru pietoni. ♦ Încrucișare la niveluri diferite între două sau mai multe căi de circulație rutieră sau între un drum rutier și o cale ferată
Astazi au aparut echipele de lucru pe strada doamna ghica. Au pus containere pentru muncitori, garduri si scaneaza terenul.
Am venit aici de pe google incercand sa gasesc planurile pentru ca stau exact acolo. Sper ca acel model 3D naiv nu este planul real pentru ca nu se potriveste deloc cu realitatea.
Atat timp cat se face infrastructura pentru masini in oras, mereu o sa fie un dop si inca un dop si tot asa. Solutii pentru un oras mai putin aglomerat nu se fac fluidizand traficul, ci incercand sa il reduci.
N-ar fi rau deloc. Am inteles ca va costa aproximativ 133 de milioane de lei … sa speram totusi ca vor face treaba buna.