Cea mai mişto provocare pentru un marketer este să ia de la zero un brand şi să-l construiască aşa cum îşi doreşte. Nu vorbim aici de afaceri mici, care nu au bugete, ci de companii mari care lansează branduri noi pe piaţă. Chestia asta se întâmplă destul de rar, cel puţin în România. La noi se întâmplă mai des să vină un brief de adaptare a unei campanii din afară, cu manualul de brand foarte stufos şi foarte precis, aşa că nu-i mare loc de manevră.

De-aia e o mare sărbătoare atunci când o companie importantă de pe piaţă decide să lanseze un brand nou-nouţ, aşa cum e cazul berii Bucur, prezentată recent de URBB (Tuborg, Carlsberg, Guinness, Skol). Apropo, dacă vreţi să vedeţi care sunt brandurile fiecărui producător din România, le găsiţi aici.

Bucur e poziţionată ca “bere de bulevard” şi e disponibilă doar în Horeca (am înţeles că se găseşte deja prin anumite restaurante şi baruri). Povestea e legată de Bucureştiul de altădată, de aici şi jobenul din logo şi toate elementele de epoc din designul materialelor de promovare. Brandul “Bucur” a fost creat de Bogdan Naumovici (şi echipa de la “23”), care zicea că şi-ar dori ca berea asta să aibă parte şi de un buget pentru campanii pe TV pentru că potenţial există. Mi-e greu să cred că o bere la draft, disponibilă doar în Horeca, o să aibă vreodată campanie pe TV, dar cine ştie.

Am gustat Bucur şi mi-a plăcut, e o bere lejeră, de vară. Nu-i foarte acidulată, nici nu mi s-a părut că ar avea foarte mult alcool, spuma e la fix (nu două degete, ca în reclamele cu Hopfen Konig, mult mai puţin). 

Cred că Bucur e o bere foarte bună pentru o seară cu prietenii, la “bulevard”, când mănânci un mic şi te bucuri de zilele de vară.