La finalul anului trecut, Volkswagen a prezentat modelul ID.3 1st în premieră în România. Sunt deja oameni care au făcut pre-comandă, au existat mai multe oferte speciale de-a lungul lui 2019, la un preţ bun.

Noul ID.3 1ST va fi disponibil pe piața din România începând cu vara anului viitor, în trei pachete de echipare – 1ST, Plus și Max. Prețurile de pornire pentru piața locală pornesc de la 36.072 de euro pentru varianta Standard, 41.786 de euro pentru Plus și 47.505 de euro pentru varianta Max, fără subvenții.

Dacă mai scazi şi cei 10.000 de euro pe care îi dă (sau dădea) statul român, porneşti de la 26.000 de euro pentru o maşină full electric. Ceea ce e foarte bine, dacă te gândeşti că un Golf VII pe benzină, cu transmisie automată, porneşte de pe la 23.000 de euro (am plecat eu de la dealer cu o ofertă similară în toamnă).

Ce mi se pare mişto la ID.3 e că arată destul de mult ca o maşină obişnuită. Cred că una dintre greşelile producătorilor auto în legătură cu maşinile electrice a fost că le-au tratat ca pe nişte ciudăţenii. Cred că proiectele cu electrice au fost lăsate pe mâna celor mai creativi designeri şi au ieşit tot felul de modele dubioase. Cred că singurul care mi se pare reuşit este BMW i3, dar şi acolo a fost mult experiment la mijloc.

ID.3 nu-i aşa. Exceptând bordul, care e futurist, restul interiorului arată ca o maşină absolut normală. Iar exteriorul e un fel de Golf mai bombat, un fel de combinaţie între un Golf Plus şi ceea ce ar trebui să fie un mini-SUV. De-aia mi se pare că are potenţial mare de răspândire pe şoselele din România şi nu numai. Cred că şi-ar dori şi nemţii să aibă un succes similar cu cel pe care l-au avut cu Golf-ul. Sau măcar pe jumătate.

În schimb, mi se pare dubios numele. ID.3 1ST? Really? How about Volkswagen Moon? Sau Volkswagen Green? Sau ceva de genul.

Probabil că lucrurile vor intra în normal şi pe partea de naming odată ce o să se obişnuiască lumea cu electricele. Şi-atunci o să putem avea VW Marcel pe benzină şi VW Dorel pe curent electric 🙂