Am citit articolul lui Vali despre munca la birou şi angajaţii care n-ar prea vrea să renunţe la Work from home. E parţial corect ce zice el acolo, dar nu se aplică pentru toată lumea.

Cum ziceam în trecut, destul de mulți manageri sunt disperați că nu mai pot face ședințe și nu-și mai pot justifica orele și salariul. Iar ședințele alea oribile s-au scurtat mult, și toată lumea e atentă la ce spune și ce face, că nu se știe cine înregistrează.

Teoretic, oamenii sunt mult mai productivi. Practic, oamenii responsabili sunt productivi, doar că ăştia sunt destul de puţini. Restul o freacă mai mult decât o făceau înainte. 

Iar din ce-am observat la mai multe tipuri de business, munca a fost îngreunată. Cel puţin în agenţii e jale. Pentru orice modificare mică nu poţi să te duci la biroul designerului şi să rezolvi pe loc, trebuie să stabileşti un call. Care nu poate începe imediat, că omul fix atunci „e într-un call”, sau „e în pauza de masă”, sau „nu a văzut mailul/mesajul”.

Brainstormingurile nu se pot face „în 10 minute”, trebuie să se alinieze toată lumea, inclusiv cu oamenii care au programare la medic. Apropo de asta, am observat că a explodat dorinţa oamenilor de a-şi face toate analizele posibile, de a merge la medic, non-stop auzi de asta. Ori s-a trezit românul să facă prevenţie, ori…

Dar nu e comunicarea singurul domeniu, sunt şi altele. Work from home-ul a scos în evidenţă şi mai mult stilul de lucru al fiecăruia. Cei care erau productivi au devenit şi mai productivi, ăia care trăgeau chiulul o fac cu mai mult stil.

Altfel, e amuzant că vorbeam despre asta în ianuarie şi mă lua lumea la mişto, uite că acum se întâmplă.

2 comentarii. Leave new

  • Ai dreptate. Si „lenesii” sunt fix aia care sustin din toate fortele ideea de wfh exclusiv. Faza e ca dupa ce trece pandemia managerii „care nu isi mai pot justifica orele” s-ar putea sa se uite cine/cat/ce face… si dupa aia sa vezi „drame”… 🙂

    Răspunde
  • Eu n-aș mai renunța la work from home, deși cred că mi s-ar potrivi mai bine un stil de lucru hibrid, în care anumite mtgs de status, de exemplu, să se întâmple fizic cu toată lumea implicată.

    Acasă sunt mult mai productiv, nu sunt derajat de diferite taskuri inutile, iar tehnologia pe care ți-o poți asigura acasă bate orice îți poate oferi un angajator (nu cred că se aplică totuși oricui, ori în prea multe domenii de activitate).

    Cred că ce zici tu apropo de neputința de a intra intr-un call in 10 minute pentru un brainstorming este un alint, dar aici depinde foarte mult și de mediul de lucru, colegi, presiunea din partea managementulu etc.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu