A trecut şi Black Friday 2021, mie mi-au ajuns de luni la prânz toate produsele, ceea ce este un record absolut în toţi anii de Black Friday. Multe comenzi au ajuns încă de sâmbătă la eaysbox, unele duminică, o singură comandă era cu livrare, Robotul Roborock S6 MaxV, pe care l-am prins la 1800 de lei. N-aş fi selectat nici aici cu livrare, dar n-aveam opţiune de easybox (nu-mi dau seama dacă dimensiunea sau valoarea produsului e de vină).

E primul an în care reuşesc să prind 2 produse vedetă de la eMAG, am dat o comandă la 7:26 (campania a început la 7:24), a doua comandă la 7:29. Noroc cu Genius şi notificarea venită pe aplicaţie. Interesant e că duminică seara mi-a ajuns o comandă făcută vineri la 23:00, vândută şi livrată de Libris.

Ce nu mi-a plăcut anul ăsta e că ofertele au devenit atât de complexe încât cu greu te descurci de pe telefon dacă nu ai totul la favorite. Am ratat nişte produse de care pur şi simplu uitasem pentru că n-am ajuns în zona respectivă, erau prea multe taburi şi butoane.

Alt fun fact a fost că sâmbătă dimineaţă mi-au venit 3 comenzi la easybox, plecasem deja din zona biroului, aşa că le-am ridicat duminică la prânz. Luni am ridicat alte 2 comenzi din aceleaşi sloturi pe care le eliberasem duminică.

Am cheltuit mult mai mult decât în alţi ani, însă erau lucruri pe care le pândeam de mult timp şi de care aveam nevoie. Singurele achiziţii impulsive au fost un set de prize TP-Link Tapo P100 luate la 80 de lei şi o carte – Psihologia poporului român. Prizele sunt mereu bune la casa omului, am deja două pe care le folosesc la diferite automatizări prin casă, nu mă deranjează să cresc nivelul de automatizare.

Am luat şi un SSD Samsung 870 EVO, dar nu era la vreun super preţ, ba chiar am dat cu 20 de lei mai mult decât la evoMag doar ca să-l iau de la eMAG.
M-am amuzat când am văzut că ANPC a dat şi eMAGului o amendă de 50.000 de lei pentru:

Pe pagina de prezentarea a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul:
“Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

Un fel de „hai să vă dăm totuşi o amendă, chiar dacă nu e foarte justificată”. 
Mai jos nişte cifre importante şi alte idei:

  • 609 milioane de lei, în creştere cu 24 de milioane faţă de anul trecut. Doar 4% în plus, vs. 17% creştere în 2020.
  • A scăzut şi numărul de automobile, de la 15 la 11. Au scăzut şi pe ceasuri şi bijuterii, şi pe aur mult. Am aici un screenshot de la 23:29 în 2020, e aproape la jumate aurul. S-a dublat, în schimb, carburantul, aproape dublu. Oare are legătură cu preţurile razna din ultima vreme?
  • easybox a crescut de la 20 la 38% (la nivel naţional) şi ar mai fi crescut dar nu prea mai erau sloturi libere când am dat eu ultima comandă, la 23:00. Cu greu am prins un easybox în zona biroului. Dacă luăm strict localităţile în care există easybox, au ajuns la 54.2%, creştere de la 39%.
  • Plata cu cardul a crescut mai puţin decât mă aşteptam, doar vreo 2 puncte procentuale (era 54.58% în 2020). Pe parcursul zilei era peste 60%, credeam că va ţine pasul.
  • E interesant de văzut câtă lume a ales să plătească cu cardul la easybox. Acele comenzi nu intră în calculul afişat în acest dashboard. Poate că au fost oameni care au preferat să plătească atunci când vine efectiv comanda, am făcut şi eu asta cu SSD-ul, mai mult de test.

14 comentarii. Leave new

  • Nu are treabă valoarea cu livratul la easybox. Și nu exista grad de ocupare la easybox. Am o comanda care are termen de livrare 26 noiembrie. Încă e în stadiul de comandă plasată.

    Răspunde
  • Eu cred ca e justificata amenda, aveau o descriere de genul: cel mai ieftin pret din ultimele 30 de zile si nu era trecut de cand e valabila oferta si cand se termina. A crescut livrare prin easybox pentru ca au marit foarte mult capacitatea in ultima vreme.

    Răspunde
  • ”ba chiar am dat cu 20 de lei mai mult decât la evoMag doar ca să-l iau de la eMAG”.
    priceless….

    Răspunde
  • Ce norocos, eu am primit doar 3 produse din 10, restul sunt inca in asteptare.
    Toate la acealasi easybox

    Răspunde
    • În alți ani am așteptat câte o săptămână după diferite produse. Depinde și de „colegii” de easybox mult.

    • Nu are treaba cu colegii de easybox. In acestea se pastreaza si locuri goale pentru parteneri si alte comenzi date. https://prnt.sc/1zrppsc comanda data ieri, a venit azi. Mai astept 5 comenzi, date vineri

    • Ha! Deci așa se poate explica faptul că am luat din aceleași sloturi duminică și luni! Nu mă gândisem la asta, deși e destul de logic. Poșta Panduri știu că mai face așa cu boxurile lor, sunt împărțite pe clienți, în frunte cu Farmacia Tei.

  • Decat sa iau de la jegosii de la evomag, care au gaselnita cu „stoc exclusiv online” sau alt cacat – pentru ca asta este – dar de fapt este STOC FURNIZOR, mai bine dau +20 lei cu emagu’ si easybox si suport mai bun. Si stoc furnizor, poti astepta si o luna dupa produs…

    Desi in perioada asta EMAG au foarte aglomerat, ar putea sa faca mici imbunatatiri, gen sa CONSOLIDEZE comenzile etc. – ei le trimit una cate una – da, chipurile mai rapid, doar ca nu.
    Comenzi de dinainte de BF au ajuns, cele facute dupa BF – da, au ajuns si ele. Cele de BF – pauza… 🙂
    Ambalaj prea mult sau prea putin – dau feedback, ii doare la basca, doar cand i-am muit – literalmente – vreo 2 ani s-au deranjat sa ma sune – dupa 2 ani, imagine that! – sa ma intrebe de ce-i muiesc… Concluzia este ca, la astia mari, cel putin, cineva se uita pe feedback-uri, doar ca nu-i intereseaza, esti prea mic, trebuie sa ii prea enervant si insistent sa-i… ceva 🙂
    A, bineinteles, placa clasica cu bla-bla, nu s-a rezolvat nimic, dar ce sistem minunat avem, gen… 😛

    Oricum sunt eu carcotas, asta-i clar!

    Răspunde
    • Asta cu consolidarea comenzii e subiect vechi la ei. Acum că am început să înțeleg puțină logistică, îmi dau seama că este un potențial „blind spot”. Dincolo de timpul pierdut de oameni să trimită consolidat, e posibil să se „piardă” și colete. Pentru că acum ai omul de la raionul telefoane care primește listă: Telefonul A lui Niros, telefonul B lui Hoinaru, telefonul C lui Zoso. Le face, are cutie pentru fiecare, are AWB pentru fiecare. Dacă le dăm consolidat, se pun într-o cutie și pornesc prin depozit. 100 de cutii, să zicem, care trebuie să primească și o priză smart, și 2 becuri, și o carte. Faci coletul și ajunge doar că lipsesc telefonul și becurile. Cine le-a luat? Că ai avut 7-8 contacți direcți. Iar asta la milioane de comenzi devine greu de gestionat.

    • Am avut o comanda plasata miercuri pentru un produs vandut de un partener emag. Vineri am dat doua comenzi de BF. Toate 3 au ajuns sambata in easybox, in acelasi locker.
      Este un pas inainte versus 3 lockere cate as fi ocupat in anii trecuti.

  • A vîndut de 590 mil. sau 609 mil.?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu