IN Sunday's Media Recap

Ana-Maria Bogdan trece de la Grapefruit la cârma R/GA România Detalii.

Mona Segall şi-a dat demisia de la ProTV şi a semnat un acord cu Antena Group. Detalii.

Facebook a anunţat FB Newswire, o pagină care va aduna cele mai importante ştiri ale momentului. Detalii.

Alex Negrea şi Costin Cocioabă au lansat ebookul „Tendinţe în publishing online in 2014-2015”. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: s-a lansat Flipster.ro, rebranding pentru farmaciile Dona, Facebook a cumpărat aplicaţia Moves, noul profil de Twitter e disponibil tuturor, şeful proiectului Google+ a plecat din companie.

DreamHack 2014

question_answer0
IN Casual stuff

dreamhack

Weekendul ăsta are loc la Sala Polivalentă din Bucureşti o nouă ediţie de DreamHack. Îl ştiţi, e evenimentul ăla dedicat gamerilor din România şi nu numai, care strânge o mulţime de geekşi şi le arată cum se joacă profesioniştii.

Numai în campionatul de StarCraft 2 sunt premii de 25.000 de dolari, plus ceva puncte în circuit. Pe lângă asta vor fi turnee de Dota 2, League of Legends, Fifa 14 şi alte câteva jocuri pe care eu nu le-am încercat. Am fost anul trecut la ediţia de toamnă şi am rămas fascinat de modul în care privesc puştii astfel de competiţii. Nu mi-a plăcut niciodată să ma uit la alţii cum se joacă, dar se pare că lumea e înnebunită după aşa ceva.

Iar evenimentul are o asemenea amploare încât e transmis live pe Dolce Sport 2 şi pe www.dolcesport.ro, pentru cei care sunt pasionaţi dar n-au avut norocul să ajungă la Bucureşti.

Bilete încă găsiţi aici, merită să mergeţi dacă vă pasionează domeniul şi dacă vreţi să mai căscaţi gura pe la diferitele standuri ale companiilor care sponsorizează totul, printre care şi Romtelecom.

IN Advertising/PR

Da, e o campanie la un produs românesc. Şi cu toate astea a ieşit ceva foarte mişto, cum n-am văzut pe la noi de mult timp.

Nici nu mai ţin minte de când n-a mai comunicat ceva interesant Dacia în România, altceva decât promoţii la maşini. Asta înseamnă, oare, că problema e la agenţiile româneşti? Refuz să cred!

Găsiţi detalii extra pe siteul Sponsor Day.

LE: Şi uite ce de material au creat pentru pagina de Facebook. Plus că e o campanie super bine dusă şi în offline, cu activări care anunţau campania la stadionul lui Udinese şi asocierea cu un concert mare pentru a creşte awarenessul.

Şi un amănunt interesant: Dacia a vândut 1 milion de Dustere în ultimii 4 ani, în Italia.

IN Web

tendinte-publishing-online-2014-2015

Din păcate, publishingul online din România nu trece printr-o perioadă foarte bună. Grupurile mari trăiesc din senzaţional, contentul de calitate e independent şi trăieşte cum poate. Partea bună e că avem o mulţime de iniţiative ale unor jurnalişti freelanceri sau a unor oameni foarte ambiţioşi.

În contextul ăsta, Costin şi Alex au lansat astăzi un ebook gratuit cu Tendinţe în publishing online pentru 2014-2015. Materialul conţine interviuri cu nişte oameni importanţi din zona de publishing şi o mână de bloggeri, printre care şi eu. Citeşte tot articolul

IN Teatru

ideo_inscrieri

Anul trecut juriul de la Ideo Ideis anunţa că se doreşte desfiinţarea competiţiei propriu-zise, a concursului de teatru. Nu pentru că ar funcţiona ceva greşit acolo, nu pentru că s-ar fi născut discuţii, ci pentru că toată lumea prezentă la Alexandria ştie că sistemul de premiere era o convenţie deloc necesară. Vorba aia, nu e despre destinaţie, e despre călătoria în sine.

Tinerii care merg la festivalul ăla de teatru nu se înscriu pe o listă ca să vâneze o diplomă, toţi vor să înveţe cum e cu actoria. Şi repetă luni întregi înainte să ajungă la festival, îşi perfecţionează aptitudinile, fură meserie de la traineri. Iar spre final, când începe competiţia, dau tot ce au mai bun pentru că alea sunt „meciurile lor oficiale”. Dar n-o fac pentru premii, ci pentru că vor să exerseze în condiţii cât mai reale, în faţa unui public critic, de multe ori format tot din participanţi la festival.

Dacă până anul trecut exista o competiţie în care se dădeau nişte premii, ediţia a IX-a de Ideo Ideis aduce o „secţiune de teatru tânăr”, în cadrul căreia 9 trupe selectate de mentori (Cătălin Ştefănescu, Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole și Vlad Zamfirescu) îşi vor putea prezenta spectacolele.

Anul acesta Ideo Ideis are loc între 18 şi 26 august, iar înscrierile trupelor de teatru se fac până pe 7 iunie. Alte detalii despre festival găsiţi pe site, eu abia aştept să vină luna august. La ediţia precedentă am ajuns în două reprize la Ideo, sper să se alinieze planetele şi să pot sta cât mai mult şi de data asta.

Încă două seriale

question_answer0
IN Filme

black-sails-1

Dacă tot s-au terminat Suits, True Detective şi The Musketeers, am pornit în căutare de noi seriale. Am dat peste două chestii simpatice.

Black Sails, pe care mi l-a recomandat multă lume şi pe care l-am sărit la început pentru că nu m-a dat pe spate trailerul. Costume, decoruri, zona în care se filmează, totul arată excelent. E cam tras de păr pe alocuri şi mor multe personaje principale, dar merge. Momentan s-a difuzat doar primul sezon, 8 episoade de vreo ora.

Da Vinci’s Demons – un serial ajuns la sezonul al doilea, cu un Leonardo Da Vinci foarte şugubăţ, un fel de idolul femeilor din Florenţa, care produce o mulţime de gadgeturi, pictează, bea, vrăjeşte femei şi se implică în tot felul de intrigi politice. Am trecut de primele episoade, merge urmărit dacă vă plictisiţi. Sezonul 2 se termină prin mai.

IN Filme

Îmi place să cred că sunt un perfecţionist. De cele mai multe ori încerc să fac lucrurile cât mai bine, însă sunt şi momente în care aleg soluţiile ceva mai eficiente. Şi-atunci puriştii din jurul meu sar să-mi spună că lucrurile nu sunt făcute perfect, că am putea să mai petrecem nişte timp îmbunătăţind una-alta. Câteodată avem timpul ăla, de cele mai multe ori nu-l avem. Însă un produs care nu e perfect nu înseamnă că nu e foarte bun chiar şi aşa.

Am revăzut zilele astea The Godfather şi am dat întâmplător peste versiunea comentată de Francisc Ford Coppola. Dacă aveţi răbdare să ascultaţi aici (şi aici, şi aici) o să descoperiţi un film plin de greşeli. O mulţime de mici erori, improvizaţii, soluţii de moment. Şi cu toate astea e un film clasic. Fără să fie perfect.

IN Sunday's Media Recap

Mercador, liderul pe piaţa anunţurilor online din România şi-au schimbat numele în OLX. Detalii.

Twitter introduce notificări în timp real. Detalii.

Tocmai.ro introduce livrarea gratuită şi verificarea coletului. Detalii.

Facebook lansează funcţia Nearby Friends. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: Okazii.ro a împlinit 14 ani, SocialMedia4Students la Craiova, s-au dat premiile Superbrands, parteneriate strategice pentru Ilyan.com, Google a cumpărat Titan Aerospace.

IN Advertising/PR

Da, numele ăla nou e oribil. În ziua în care au primit vestea, probabil că tot biroul de la Bucureşti a fost bosumflat. N-o să zică nimeni, niciodată: „Ce tare! Schimbăm numele ăsta sonor pe care făceam deja reclame cu unul pe care nimeni n-o să nimerească să-l scrie!”.

Dacă nu era toată povestea cu acţiunile la bursă şi aducerea sub acelaşi brand a tuturor ţărilor în care e prezentă platforma, n-ar fi schimbat nici în 100 de ani numele ăsta. Dar asta e situaţia şi trebuie să o acceptăm, chiar dacă nimănui nu-i place. Sunt curios care va fi impactul la cota de piaţă, feelingul meu îmi spune că vor fi oameni care vor fi foarte dezorientaţi de chestia asta şi vor alege Tocmai.ro. Chiar am auzit pe cineva care spunea că „pe ăia de la Mercador i-a cumpărat cineva”.

IN Web

Yahoo a angajat-o la finalul anului trecut pe Katie Couric şi toată lumea vorbea de un fel de buletin de ştiri care urma să atragă foarte mult trafic. Pentru cine nu ştie, Katie Couric e în SUA un fel de Andreea Esca de la noi.

A trecut ceva timp şi putem observa că Yahoo a făcut ceva şi mai interesant, investind foarte mult în platforma de ştiri. Katie Couric ia diverse interviuri cu oameni importanţi, Michael Bloomberg de exemplu. Plus că i-au făcut blogul ăsta mişto pe Tumblr, să mai promoveze puţin platforma. Şi Yahoo s-a apropiat încă puţin de noţiunea de „content company”. Iar asta mă bucură foarte mult, deoarece confirmă direcţia bună în care se îndreaptă compania cu Marissa Mayer la cârmă.

Meniu