IN Advertising/PR

Situaţia: un băiat are o problemă cu PC Garage. Cineva de la Adevărul e destul de tembel încât să-l lase pe băiat să-şi spună problemele pe site, de parcă ar fi blogul lui personal. Oricât de platformă de bloguri o fi aia, tot apare mare logoul Adevărul, tot pe domeniul ăla e. Deci pentru omul obişnuit e vorba de un articol scris în ediţia online Adevărul.

La vederea acestui articol total maliţios şi deloc corect, PC Garage reacţionează cum nu se putea mai prost. Sunt convins că nu s-au sfătuit cu nimeni, pentru că nu e om de PR pe lumea asta care să te lase să publici un drept la replică pe acest ton. Citeşte tot articolul

IN Casual stuff

În ultima vreme au apărut câteva proiecte de content care mi-au atras atenţia şi care sper să evolueze mişto. Două sunt pe video, că aşa e moda, sper ca asta să nu le scurteze durata de viaţă.

Începem cu Simona Stănescu, care a găsit 3 băieţi săriţi de pe fix şi s-a hotărât să plece cu ei la Mongol Rally, cu o dubă Volkswagen. De-aici şi numele, Duba Libre. Vor să facă un film cu aventura asta pe 4 roţi şi 16.000 de km. Plecarea e din Cehia, pe 22 iulie, până atunci au pregătit tot felul de episoade despre călătoria dinaintea călătoriei. Simpatic, dar abia aştept să văd cum se descurcă să transmită live aventura propriu-zisă. Mi-ar plăcea să aibă timp de montaje şi pe parcurs. Citeşte tot articolul

IN Advertising/PR

Mai ştiţi reclama de la Fairy cu localnicii din Villariba şi Villabajo?

Au trecut 22 de ani de când s-a făcut reclama asta şi vreo 10 de când s-a difuzat în România, poate chiar 12. Din păcate n-am găsit varianta cu dublaj românesc, dar mi se pare fascinant cum au luat ei un spot care avea 10 ani şi l-au folosit fără niciun stres.

IN Web

A trecut un an şi ceva de când am scris ultima oară de paywallurile româneşti, între timp situaţia a cam stagnat în .ro şi s-a dezvoltat extrem de mult în afară.

La Evenimentul Zilei s-a vorbit timid despre un paywall pe care nu-l vedem implementat nici acum.

Zoso a renunţat să mai scrie articole disponibile contra cost, ultimul fiind din noiembrie 2013. Foarte multă lume a urmărit cu atenţie acest experiment, din păcate rezultatele nu sunt prea încurajatoare. N-am date privind Dilema Veche, dar ştiu multă lume care se bucură când articolele publicate acolo n-au acel lăcăţel lângă titlu, semn că pot fi citite gratuit. Citeşte tot articolul

IN Sunday's Media Recap

Twitter a început să bage noul tip de profil pentru utilizatori. Detalii.

Premiera Game Of Thrones a doborât serverele HBO Go. Detalii.

Joi a avut loc a 7-a ediţie a Mobile Marketing Forum. Un live blogging aici.

Facebook face noi modificări în EdgeRank şi penalizează statusurile care cer Like şi Share. Detalii.

Alte ştiri pe scurt: IQads introduce paywall, HTC One M8 lansat în România, Deezer e gratuit pentru desktop şi tabletă, revista Bravo dispare, aduri noi de la Facebook,, s-a lansat DigiStorage, gaură mare de securitate la nivel mondial.

IN Casual stuff

Ştiţi cum e când te duci duminică seara la piaţă şi nu mai sunt ţărani cu legume şi zarzavaturi, iar tu ştiai că aşa o să se întâmple? Şi, deşi îi spui ăluia care te-a trimis că sigur nu mai găseşti nimic, pentru că ai mai fost de 100 de ori duminica la piaţă şi ai experienţă, persoana respectivă te roagă să încerci totuşi.

Cam aşa păţesc eu cu clienţii din când în când. Îmi dau seama ce urmează să se întâmple, îi spun clientului, el mă contrazice, la final îmi spune că a fost un caz special. Nu ştiu cum se face, dar mereu e un caz special, câte o pisică bolnavă, câte un câine care a muşcat tema de acasă, o întârziere neprevăzută. Adunate, dau naştere unor reguli, chiar dacă luate separat sunt doar nişte excepţii.

IN Casual stuff

Cred că „luatul la puricat” ar trebui să devină sport naţional, suntem de foarte mult timp extrem de buni la chestia asta.

Ori de câte ori cineva zice ceva nasol, sau publică un articol incomod, se găsesc nişte oameni care încep să-l sape. Nu e musai să-l contrazică, uneori chiar sunt de acord cu el, dar în acelaşi timp îi revoltă tupeul şi caută să-l discrediteze şi pe ăla, să-l tragă şi pe el în groapă.

„Da’ tu cum faci, bă, bani, de îţi permiţi să-l faci pe X securist?”

„Tu ce proiecte ai în online ca să vorbeşti?”

„Tu vorbeşti, care ai spart geamuri cu mingea când erai mic? Dacă ne străduim îţi găsim şi ţie ceva, să nu mai zici de altu că a luat mită”.

IN Casual stuff

sandra_afi

Din câte am înţeles, e săptămâna de activităţi extra-şcolare în învăţământul primar, motiv pentru prichindei să facă tot felul de vizite în lume. #pevremeamea n-aveam astfel de săptămâni incluse în programă, însă mai organizau doamnele învăţătoare ieşiri la Grădina Botanică, prin parcul Politehnicii sau pe la teatre, niciodată la film. Ce-i drept, atunci nici n-aveam malluri, iar sălile de cinema nu aveau o ofertă aşa bună.

Partea proastă e că am auzit o grămadă de copii care merg cu clasa la film, la mall, în loc să meargă la circ, la un teatru de păpuşi sau pe la muzee. Nu de alta, dar la mall te duc şi părinţii în weekend. Citeşte tot articolul

IN Advertising/PR

Acum un an şi ceva, odată cu cascadoria făcută de Oreo la Super Bowl, toată piaţa de marcomm a luat-o razna cu real-time marketingul. O noţiune care exista de o grămadă de timp, dar care abia acum a devenit glossy. În ceea ce priveşte exemplul Oreo pe care toată lumea îl dă când vine vorba de RTM, eu nu i-aş zice chiar aşa. SuperBowlul mobilizează o armată de creativi ca să scoată ceva, e totul planificat, oamenii au pixul în mână. Uneori vin cu o idee mişto, alteori o dau în bară. Anul ăsta au dat-o în bară.

Revenind la problema care ne priveşte pe noi, Real Time Marketingul a fost introdus pe piaţă pe la jumatea anului trecut şi e endorsat puternic de cei de la GolinHarris. Foarte frumos, s-au întâmplat nişte lucruri mişto, însă mă tem că o să se facă abuz de tehnica asta până când o să cadă în banal. Aşa cum se întâmplă mai mereu pe piaţa românească, orice noţiune nouă devine răspunsul tuturor problemelor. La fel cum erau acum câţiva ani evenimentele cu bloggeri, avem azi parte de acţiuni de Real Time Marketing. Iar în ritmul ăsta o să se fâsâie de tot înainte de finalul anului, pentru că tot mai multe agenţii se vor folosi de aşa ceva. Înţeleg şi punctul de vedere al agenţiei, care are o jucărie nouă şi vrea să o vândă tuturor clienţilor, dar hai să nu stricăm jucăria. Citeşte tot articolul

IN Advertising/PR

sustinator-728x90

La fix un an de la o ispravă foarte importantă pentru mine, mă întorc la Timişoara pentru conferinţa PRbeta 2014, care are loc pe 15 şi 16 mai. Anul trecut Oltea şi Cristina au făcut un experiment care le-a ieşit. Pe urmă l-au repetat în toamnă, cu workshopurile pentru studenţi. Experimentul eram eu, iar în momentul ăsta nu pot decât să le mulţumesc pentru că m-au împins de la spate. Am evoluat extrem de mult în anul ăsta, cel puţin eu aşa simt.

De data asta o să fie de 100 de ori mai greu. Voi susţine şi în acest an un workshop despre comunicarea online, cu accent pe Social Media. Spun că o să fie mai greu pentru că am setat un standard bun anul trecut, iar acum îmi doresc să-l depăşesc. Imediat cum s-a încheiat primul workshop ştiam ce-aş putea face mai bine, acum e momentul să aplic.

Deşi nu s-a schimbat social media extrem de mult în ultimul an, voi veni cu alte exemple interesante. Am un pitic din studenţie, când vedeam aceleaşi prezentări prin  multe conferinţe, aşa că mă voi strădui să o iau de la zero. Cu siguranţă va fi un workshop diferit, chiar dacă am abordat şi anul trecut puţin partea de Social Media.  Citeşte tot articolul

Meniu