
Săptămâna trecută a avut loc lansarea Ford B-max în România. Plin de jurnalişti, o mulţime de fotografi. Toată lumea făcea poze noului model de parcă n-ar fi fost anunţat încă de acum câteva luni. Nişte fotografii şi detalii aici. Cei de la Ford vor să vândă acest automobil ca pe unul ingenios. Fără îndoială, întreaga marcă Ford ar putea să se poziţioneze astfel. Deşi nu sunt fan, mi se pare că au introdus nişte inovaţii importante.
Cred că sistemul de asistenţă activă la parcare (disponibil pe noul Ford Focus) ar trebui să devină o normă pentru toţi producătorii (ar ajuta o grămadă de gospodine prin oraş). B-Max se doreşte a fi „the modern compact car”. După ce am experimentat puţin o maşină cu 3 uşi, pot doar să spun că prefer o maşină mică dar spaţioasă, iar B-max se încadrează în descriere. Nu ştiu cât o să prindă la noi (preţul de pornire este de 13.400 de euro) însă mi-aş dori să o văd pe străzi.
Dar mult mai important mi se pare că maşina asta o să se facă în România, la Craiova. Uzina care ne-a dat Oltcit şi Cielo ne va da acum Forduri. Sper să meargă bine vânzările pentru că orice lucru produs în ţara asta însemnă bani mai mulţi care intră în buzunarele noastre. Direct sau indirect.