Pe bune că mă apuc să fac un serial.
La o întâlnire pe care am avut-o acum ceva timp, s-a pus următoarea problemă: cum le aratam companiilor care sunt impostorii în Social Media şi care sunt oamenii care au ceva habar în domeniul ăsta? Una dintre soluţii e să aştepţi să se cearnă lucrurile. Soluţia mai rapidă şi mai urâtă e să arăţi cu degetul direct personajele în cauză sperând că o să audă destui oameni. E mai urâtă varianta „b” pentru că atragi antipatii şi lumea te ia drept scandalagiu.
Despre specialişti şi nespecialişti am mai vorbit, din fericire unii s-au lăsat de traininguri între timp (semn că n-am vorbit chiar degeaba). În episodul de astăzi vă prezentăm site-ul Social Media Coach. Întreţinătoarea acestui site este Delia Constantinescu, o fată care la un moment dat a avut un blog de muzică pe care l-a băgat în reţeaua Republika, pe urmă s-a angajat la Groupon şi în cele din urmă a ajuns la Happy Digital (o agenţie care face aplicaţii pentru .ro şi .com).
Despre Delia am mai vorbit şi acum vreo 2 ani jumate, când susţinea prezentări despre PR. A trecut timpul, lumea a uitat, Delia a revenit cu un nume de domeniu bun şi mult tupeu. În mai puţin de un an a contribuit decisiv la dezvoltarea a 25 de aplicaţii de Facebook la firma la care lucrează. Zic „decisiv” pentru că altfel n-ar fi îndrăznit să le pună la portofoliu, nu? Ce-i drept, ştim şi cazuri mai grave de-atât.
Printre serviciile pe care le oferă Delia se numără: consultanţă pentru paginile de Facebook, creare de strategie online, prezentări, workshopuri şi seminarii. Un adevărat coach! Oare la workshopuri tot fără prezentare vine?
Mai mult, luna asta se lansează ghidul „50 de lucruri CONCRETE ca să ajungi cu pagina de Facebook de la 0 la 500 Like-uri”. Îl aştept cu interes! Simt că o să râdem.
Din păcate aşa se erodează încrederea în online. Apar oameni care cu greu leagă 2 cuvinte, care nu au cunoştinţele necesare şi care se dau drept experţi în domeniu. Lumea îi ia de buni, lucrează cu ei şi cei mai mulţi rămân dezamăgiţi.
Pentru traininguri cu adevărat utile în domeniul ăsta vi-i recomand, din nou, pe Doru, Alex şi Vali.
19 comentarii. Leave new
Ce rău sunteţi, domnu ciucă…
@vali am vazut ca toti sunt buni si am zis sa ma sacrific.
e ca în viaţă, românia e atât de plină de experţi încât e mirabil cum de o ducem atât de prost.
tipa nu avea la un moment dat siteul care se batea cu monden.info?
ba da. divercitycafe.ro, vândut republika, acolo unde a lucrat la paginile alea de spune că le-a făcut ea. apropo, alex, de amicul titus nu zici nimic, că şi el a făcut 200 campanii singur 😀
Nu stiu la ce te referi 😀
@Makavelis: Daiversiti Cafe 🙂 da, ea e.
Ce e mai rău e că aceștia strică piața, afectând întreaga nișă al marketingului pe Social Media. Companiile încep să devină sceptice când aud de Social Media.
In Romania nimic nu se cerne, totul se dizolva!
Vis-a-vis de experti, n-avem filtre pentru ei. N-am avut niciodata iar tupeul face regula.
Si treaba asta cu tupeul, bagatu-n s(z)eama si flirtatul sunt chestiuni recomandate chiar (si) de cei avizati, culmea!?
daca ei lanseaza ghidul de 500 de like-uri, pagina lor de fb nu ar trebui sa aiba MINIM 500? acum are numai 88 🙂
@Vlad buna observatie :))
Asa cum discutam si cu Alex, si noi am crezut ca se vor cerne oamenii care chiar muncesc, insa nu se intampla, mai ales pentru ca nu exista o abordare strategica si dorinta de rezultate pe termen lung. Toti clientii vor multe proiecte cu rezultate rapide. E o un cerc vicios, dar cu cat ne asumam curajul sa mai demascam astfel de „experti” (cu argumente valide, desigur), cu atat putem macar sa contribuim la izolarea lor.
Alex, pentru comentariul lui Vlad ar merita sa ai like/dislike la comentarii. I-as da si eu like.
In rest, Andra, eu zic ca pana la urma oamenii se cern. 🙂
@Elena: sorry, nu mai cred in selectia asta naturala. O tot astept si nu vine.
Cata rautate, colegu’.
Ai dreptate, din pacate! Cu un domeniu bun si ceva tupeu – cat sa promiti 500 de laicuri pe secunda cu strategia lui Peste ajung unii sa dezamageasca si asa „onlainu’-i de cacao”
[…] edit: cred că articolul lui Hoinaru m-a […]
[…] Alex si Matei au scris azi, fiecare, cate un articol despre expertii in Social Media. Ambele sunt articole foarte bune, doar ca eu as fi inceput cu ceva mult mai light ca si cerinta obligatorie pentru a lucra in domeniu: citeste si aplica Facebook Pages Terms. E o lectura usoara, iti va lua aproximativ 15 minute, dar te poate salva de la pierderea a doua milioane de euro investiti in Ads (ratecard). 🙂 […]
[…] Nu de alta, dar dacă omul care ia mașina spune enormitățile astea înseamnă că nu i-ai explicat destul de bine ce fel de mașină îi dai pe mână. Plus, 500 afișări în 4 luni arată un reach de 1,1 milioane români. Hoinaru, ai legătura. […]
[…] acest lucru pare să fie, din nou, bunul simț. Ca urmare a libertății, avem specialiști și falși specialiști. Oricum ar fi, amalgamul ăsta duce […]