in Casual stuff

Grevă la Dacia. Pe principiul „să ni se dea„, angajaţii cer bani mai mulţi, eliminarea controalelor cu alcooltestul, ritm de lucru mai scăzut.

După zeci de ani de lucrat la Stat, angajaţii de la Dacia sunt deranjaţi de condiţii. Vor să lucreze mai încet.

Am fost în fabrica de la Mioveni şi am văzut cam cum merge treaba. Se munceşte, dar oamenii nu păreau extenuaţi. Exact ca alţi angajaţi care încă sunt plătiţi de la buget, oamenii ăştia trăiesc într-o bulă. Au senzaţia că în Africa sunt salarii mai mari şi consideră că sunt indispensabili. Industria auto abia mai respiră şi angajatul de la Dacia cere patronului s-o lase mai uşor. Se ţine constant de greve fără să se gândească că francezii au început să mute producţia în ţări mai convenabile şi s-ar putea să rămână fără joburi.

Cel mai mult mi-a plăcut aia cu eliminarea controalelor. Oare de ce s-au introdus testele alea? Dacă n-ai niciun stres, care e problema să sufli în fiolă la începutul programului de lucru?

4 comentarii. Leave new

  • Eu in locul francezilor as incepe sa ma gandesc serios la inchis fabrica dupa faza cu eliminarea alcooltestului.Ce incredere sa mai am in angajatii respectivi ?!?

    Răspunde
  • Articolul tau legat de Dacia nu are nicio legatura cu realitatea iar cel din 2011 e doar partial corect. Nu ai inteles nimic din ce s-a scris prin presa, desi nu articolele nu sunt departe de adevar.
    Doar ca sa intelegi ce inseamna sa lucrezi in productie, intr-un timp de ciclu, ti-as recomanda sa stai 3 ore pe banda de asamblare sau 1 ora la cleste de sudura. Pentru ambele cazuri, iti garantez ca vei zace cel putin 2 zile dupa, ca sa-ti revii.
    Stiai ca regimul lor de masa e hipercaloric ? 2000 de calorii la o masa cum iti suna ? Am vazut persoane la fel de slabe ca tine, care dupa un an de munca acolo, luasera 15kg.
    Poate nu par extenuati ca si-au intrat in ritm si intr-o rutina. Unii dintre ei, baga 4-5 cafele pe zii plus litri de cola ca sa reziste. Tu ai reusi sa faci asta ?
    Cat de sanatos este un asemenea regim de viata ?
    Cunosti cumva Tangerul sau cum se lucreaza acolo ? Eu da, francezii si-au marit capacitatea de productie, NU si-au mutat nimic acolo, NU inca. Iar cat despre salarii, un muncitor marocan castiga mai putin decat un roman dar un inginer mai mult, cu mult mai mult.

    Răspunde
  • @Adrian, dar cine-l tine pe muncitor legat de fabrica, daca sunt asa conditii de rahat? Daca tot este atat de bun si de tare, incat merita salarii marite in fiecare an si conditii tot mai bune, de ce nu PLEACA la alta fabrica sau eventual sa-si deschida o firma, daca tot stie mai bine decat angajatorul lui care-s conditiile OK de munca?

    Ah, este pielea a saptea in fabrica aia? Ghinion. Sunt si alti angajati care trag mai mult chiar, pe bani mai putini. E plina tara de tineri care termina o facultate de medicina si sunt pielea a saptea in spitale, pe un sfert de salariu, fata de muncitorii astia. Si ala nu mai roteste o cheie, ci decide pe viata si sanatatea ta.

    Romania a pierdut deja o groaza de investitori si unul dintre motive a fost chiar romanul cel mereu cu coada pe sus. Cuget ca fostii angajati de la Nokia sau alte companii care si-au gasit locuri mai prielnice ar accepta acum si un sfert de salariu, doar sa nu fie pe drumuri. La cat de in rahat este Romania in acest moment, Dacia chiar este un ‘stalp’ in economie. daca si asta se duce naibii, nu vad bine situatia.

    Răspunde
  • @Adrian: bunicul meu a muncit în construcţii, ştiu cât se munceşte în acel domeniu. Not the same thing. Să învârţi repede chestii pe o bandă de producţie e dificil, dar nu se compară cu munca în construcţii. Sau în mină. Dar e mai greu decât să vinzi medicamente, de exemplu. Concluzia? Fiecare munceşte ce poate şi ştie să facă.

    @dojo: huăăăăă! păi cum? ne dai tu afară din fabrică? păi Statul trebuie să ne asigure un loc de muncă! dacă ne lasă pe drumuri nu-i mai votăm. Şi ieşim în stradă!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu