in Advertising/PR

E un trend care văd că tot creşte în piaţa de marcomm şi care mă cam irită. Sunt tot mai mulţi oameni din industrie care îşi plimbă prietenii de la un brand la altul sau de la o agenţie la alta, cu implicaţii pe tot portofoliul de clienţi aferent. Ştiţi deja că mă apucă spumele când văd endorsement la două branduri din aceeaşi categorie pe un blog, nici povestea asta cu implicarea în campanii&evenimente nu e mai puţin sensibilă.

Înţeleg că specialistul de relaţii publice face media şi new media relations, dar abordarea bloggerului n-ar trebui să fie: „mă duc la evenimentul X pentru că m-a invitat prietenul meu bun”, ci „mă duc la evenimentul X pentru că îmi place brandul şi omul de PR, care întâmplător e prieten cu mine, m-a considerat relevant pentru subiect”.

De obicei se practică prima variantă în 90% din cazuri, iar urmările se văd după ce tovarăşul nostru se cară de acolo. A plecat X din companie? La revedere! Nu ne mai interesează brandul. Mie chestia asta nu-mi place deloc.

Oare ar trebui să nu mai merg niciodată la FITS dacă nu mai e Ruxandra in charge acolo? No way! Ce-a făcut ea a fost să-mi ofere o experienţă care m-a apropiat ireversibil de festivalul ăla, motiv pentru care am şi fost anul trecut #pebaniimei şi probabil că voi ajunge şi anul acesta.

La fel şi cu Kaspersky, chiar dacă nu mai lucrează Carmen acolo, le folosesc în continuare produsele, n-o să mă dau pe Bitdefender doar pentru că mă ştiu cu toată echipa de comunicare de la ei. Sorry, guys 😛

La Ideo Ideis o să merg până la adânci bătrâneţi, chiar dacă n-o să se mai ocupe Nicoleta Gavrilă de promovarea festivalului, la fel cum mi-a rămas în suflet şi SoNoRo, chiar dacă Nico nu mai e acolo.

Până la urmă e vorba de branduri care îmi plac, cu care mă identific, şi care n-au nicio legătură cu oamenii de comunicare din spate. Oamenii ăia mijlocesc doar interacţiunea iniţială.

12 comentarii. Leave new

  • dar ți se pare că sunt prea multe branduri care își cultivă relații pe termen lung?

    Răspunde
  • Nu, dar mi-ar placea tare mult sa se intample asta.

    Răspunde
  • dar vine intrebarea De unde stiu eu ca nu imi place de un brand, daca nu ma duc/nu il folosesc? Daca nu te invita ruxa, prietena, la FITS, nu ai fi aflat de el si nu ti-ar fi placut, prin urmare, nu ai fi mers niciodata, pentru ca esti fan pe viata al festivalului tuicii de la Buzias?

    Răspunde
    • De-asta am zis ca oamenii respectivi mijlocesc doar interactiunea initiala. Problema e traseismul, nu ideea de media relations.

  • ai ceva cu mine, lasa ca stiu eu 😛

    Răspunde
  • in final tot ce conteaza este calitatea brandului

    Răspunde
  • sa caut prin beci

    Răspunde
  • evanghelizare e una, fidelizare e alta. si ambele au legatura cu cei care fac comunicare pentru produs, serviciu, eveniment.
    altfel, da, nu vad de ce ai renunta la un brand care’ti place, atata vreme cat ceea ce se schimba la el e DOAR omul de comunicare, nu valorile asociate si plus valoarea adusa de brand… si atata timp cat omul de comunicare care’ti place nu’ti pitchuieste, convingator, un produs concurent 🙂

    Răspunde
  • […] Hoinaru bine despre permutările care au loc în piață și endorsmentul făcut de unii bloggeri față de […]

    Răspunde
  • ruxa, e oarecum cu dus si intors. sa luam exemplul tau. ai lucrat la nemira. practic, din punctul meu de vedere, un punct in plus pentru brand, automat a castigat puncte simpatie in ochii mei. dupa care pleci la RAO sau Litera. Nu am de ce sa raman fan Nemira, cat timp e fix acelasi produs, cartea. ce ar putea face brandul sa ma fidelizeze? sa imi dea discount? nu sunt interesat de discount, ci de omul cu care comunic. este ca la un magazin de cartier. stiu ca pot lua mai ieftin de la hypermarket, dar prefer sa ma duc la magazinul din colt, unde il cunosc pe patron/vanzator, care imi este simpatic, care imi vorbeste frumos, care ma cunoaste.
    bottom point, in toata discutia asta branduri vs fidelitate se exclude maxim factorul uman, de cealalta parte a baricadei. doar noi ne simtim oameni, brandurile trebuie numai sa aiba factor de laicabiliti si sa ne faca sa le placem. cred ca placi un brand datorita omului din spatele lui. OMUL face brandul, OMUL transforma un produs intr-un factor de atractie, OMUL transforma un influencer intr-un endorser.
    my 2 cents

    Răspunde
  • da, si eu cred ca omul care se ocupa de un brand sau altul are un rol foarte important in a te face sa’ti placa o marca si a te pastra alaturi de ea. dar, in acelasi timp, sa’ti schimbi preferinta (si endorsarea, ca, de fapt, la asta imi pare ca se refera alex) pentru un produs/serviciu DOAR pentru ca amicul x nu mai lucreaza pentru el nu cred ca e in regula. nu atata timp cat valoarea produsului/brandului nu se schimba.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu