Povestea asta mi-a adus aminte de o problemă pe care o urmăresc de ceva timp. Anii ’90 au avut un impact extrem de puternic asupra încrederii pe care o au consumatorii faţă de antreprenorul român. Pe vremea aia cam 8 afaceri din 10 încercau să tragă în piept pe cineva. Fie că era vorba de Statul român sau de consumator, cineva era păcălit astfel încât afaceristul să prospere. De-aia era şi folosit mult termenul de „bişniţar” (care de fapt îşi are etimologia de la  termenul foarte corect „business”).

Din păcate, au trecut 16 ani de la finalul anilor ’90, au apărut o grămadă de afacerişti oneşti, însă consumatorul român tot se simte tras în piept. 

*Disclaimer: nu-i cunosc decât tangenţial pe oamenii care au împărţit problema descrisă în postarea amintită mai sus, habar n-am cine are dreptate. Ce vreau să subliniez e tiparul de la care s-a pornit.

Chestia asta trebuie să se încheie. Nu mai trăim în anii ’90, nu e normal să plecăm de la premisa că antreprenorul e vinovat şi trebuie să-şi demonstreze nevinovăţia. Cunosc o mulţime de antreprenori corecţi şi mi se pare că trendul spre asta merge. Ne temem de găinării, dar astea au cam dispărut. Cei care se pretau la aşa ceva fac bani din chestii mult mai profitabile (hint: afaceri cu Statul), iar restul afaceriştilor pur şi simplu au descoperit că e suficient să munceşti şi să dai un serviciu decent.

Acolo unde serviciile sunt proaste vorbim fie de accidente, fie de neputinţă. Dar nu e nimeni tâmpit să-şi propună să construiască un business fraierind lumea cu hosting nasol. Dacă e nasol hostingul, poate înseamnă că omul e depăşit de situaţie.

Cei 25 de ani de capitalism ne-au învăţat şi ce-i ăla upsell, şi ce înseamnă politică de discount, şi cum recunoaştem un produs bun sau de unde vin reducerile. Aşa că ar fi timpul să renunţăm la suspiciuni şi să căutăm unul dintre oamenii oneşti care oferă servicii sau produse.

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu