Încă un an, încă un articol despre Super Bowl, al 11-a la rând pentru mine! Am început cu o analiză a reclamelor şi am ajuns să îndrăgesc evenimentul ăsta şi să aflu tot felul de informaţii interesante.

Diverse

Meciul se joacă pe 8 februarie, începând cu ora 1:30 ora României (adică noaptea de duminică spre luni) şi este ediţia LV (55). La fel ca în ultimii ani, nu transmite nicio televiziune din România meciul, însă cu siguranţă puteţi găsi tot felul de variante de streaming. Cea oficială este să luaţi un NFL Game Pass, care este 30 de dolari pe an sau 15 dolari pentru 31 de zile de acces. Mare atenţie, că nu sunt incluse şi reclamele care se difuzează în SUA.

Anul acesta meciul este transmis de CBS. Teoretic era rândul celor de la NBC (e acel sistem de rotaţie prin care o dată la 3 ani transmit, pe rând, CBS, Fox şi NBC), dar au făcut schimb pentru că NBC are şi Jocurile Olimpice de Iarnă din 2022 şi ar fi ceva suprapuneri.

Cele două echipe care se întâlnesc sunt Kansas City Chiefs şi Tampa Bay Buccaneers, noua echipă a lui Tom Brady. De Tom Brady probabil că aţi mai auzit, e cel mai bun quarterback (pasator) din istoria Super Bowl-ului cel puţin, dacă nu chiar din istoria NFL. Kansas City Chiefs sunt echipa pe val de vreo 2 ani, au câştigat şi anul trecut Super Bowl-ul (pentru prima oară în istorie).

Stadionul este Raymond James Stadium din Florida, care întâmplător este stadionul celor de la Tampa Bay. Şi cu toate astea tot Kansas City Chiefs sunt favoriţi.

Fun fact: Tampa Bay e echipa familiei Glazer, cei care deţin şi Manchester United.

Imnul va fi intonat de Jazmine Sullivan şi Eric Church (ceva cântăreţ de country). Showul din pauză va fi asigurat de The Weeknd.

Reclame

Chiar dacă e criză, chiar dacă au dispărut unele branduri, CBS a reuşit să vândă şi anul ăsta tot în jur de 5.5 milioane de dolari un spot de 30 de secunde. Diferenţa a fost că pe 25 ianuarie încă nu erau sold-out, ceea ce nu s-a mai întâmplat de mulţi ani. 

2006 – 2,5 milioane de dolari
2007 – 2,6 milioane de dolari
2008 – 2,7 milioane de dolari
2009 – 2,3 milioane de dolari – cu un maxim de 3 milioane
2010 – 2,5 milioane de dolari – cu un maxim de 2,8 milioane
2011 – 3,0 milioane de dolari
2012 – 3,5 milioane de dolari
2013 – 4,0 milioane de dolari
2014 – 4,0 milioane de dolari
2015 – 4,5 milioane de dolari
2016 – 4,9 milioane de dolari
2017 – 5,0 milioane de dolari
2018 – 5,0 milioane de dolari
2019 – 5,2 milioane de dolari
2020 – 5,5 milioane de dolari

Noutatea din acest an este că brandurile trebuie să dea 300.000 de dolari în plus ca să fie incluse în live streamul online.

Budweiser e unul dintre numele notabile care lipsesc anul ăsta, au declarat că îşi vor dona spaţiul de reclamă pentru spoturi pro-vaccinare.

Dintre brandurile auto Kia şi Hyundai au zis „pas” anul ăsta, Kia după 10 ani consecutivi de prezenţe la SuperBowl.

Altă absenţă surprinzătoare este Avocados from Mexico, deşi probabil că n-o să ne lipsească cu adevărat reclamele lor slăbuţe. Coca-Cola lipseşte din nou, în timp ce Pepsi sponsorizează pauza meciului şi va avea probabil nişte spoturi la Doritos.

De urmărit

E-trade şi Robin Hood sunt cele 2 aplicaţii care au cumpărat spaţii. La fel şi Uber Eats.

Dintre producătorii auto avem aşa: Jeep, General Motors, Cadillac.

General Motors a venit cu un spot amuzant cu Will Ferrel:

Cadillac are un spot drăguţ cu Edgar Scissorhands (jucat de băiatul ăla din Call me by your name), Jeep l-a luat pe Bruce Springsteen pentru un spot d-ăla super clasic, cu spiritul american, calul etc.

Deşi se zvonea că nu vor fi trailere din motive de Covid, marile studiouri au luat spaţii destule şi s-ar putea să avem trailere la Coming 2 America, Venom şi unele de la Disney.

Per total, din teasere şi reclamele care au fost deja difuzate, pare a fi un an slăbuţ. Mulţi care vorbesc despre reconstrucţie, unitate etc.

Dar o să vedem mai multe next week, în review. 

Pentru super-pasionaţi: preview 2011review 2011preview 2012preview 2013review 2013preview 2014review 2014preview 2015preview 2016review 2016preview 2017review 2017preview 2018review 2018preview 2019review 2019, preview 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu