We Are Social și Hootsuite au lansat ieri Digital 2022, raportul detaliat cu diferite aspecte legate de lumea digitală.

Am embedat mai jos raportul, însă am extras și câteva chestii care mi-au atras atenția, în așteptarea raportului local, pe România, care urmează să apară la începutul lui februarie.

Tot prin februarie o să apară și Digital Recap 2022, apropo, într-o formulă nouă, super interesantă.

20% dintre românii între 16 și 64 de ani ascultă podcasturi săptămânal

Avem 88% din populație cu acces la internet. Să zicem vreo 16.7 milioane. 1.7 milioane or fi sub 16 și peste 64 de ani. 20% din asta ar însemna că 3 milioane de români dau play unui podcast săptămână de săptămână. Aici trebuie discutat ce înțelegem prin podcast, dar dacă mă uit peste cifrele vodcasturilor cu celebrități cred că e destul de corect. Ah, că nu este doar pe audio chestia asta e altă poveste.

Suntem abia la 10% în ceea ce privește dispozitivele smart home

Media internațională este pe la 14%, dar chiar și țările fruntașe abia trec de 20%. E loc foarte mult de crescut aici. Sunt sute de miliarde de dolari care se cheltuie în piața asta a dispozitivelor smart și abia a început distracția. Peste 5 ani probabil că frigiderul o să ne spună ce ar trebui să consumăm mai repede și ce a expirat, mașina de spălat o să ne trimită notificare pe telefon că n-am scos rufele, iar robotul aspirator o să ne întrebe dacă n-am vrea să-și facă repede treaba, cât suntem plecați.

Suntem la coadă în ceea ce privește folosirea aplicațiilor bancare

Ce să vezi, doar Rusia, Egiptul și încă vreo două țări stau mai prost decât noi la capitolul ăsta. Probabil că sunt 2 motive aici: 1. n-avem încă vreo mare educație financiară, abia am început să descoperim aplicațiile de investiții precum etoro și altele (bine, până acum câțiva ani oricum n-aveau prea mulți români bani pentru așa ceva) și 2. chiar și atunci când am vrea să folosim aplicațiile sau interfața web de la un serviciu bancar ne trezim că ori merge foarte prost, ori nu merge deloc.

Dincolo de asta 8% dintre românii cu acces la internet au cryptomonede, 1 din 4 caută pe net să vadă ce boală are conform unor simptome, 30% sunt preocupați de ce se întâmplă cu datele lor personale (puțin sub medie), nu prea folosim VPN-uri că nici n-avem ce face cu ele (e suficient de ieftin sau chiar gratuit accesul la mult conținut pe zona de sport, pe filme etc.).

Facebook engagement: Text, foto, video, linkuri

Păi cum, nu era video-ul rege? Sigur că Facebook va raporta milioane de afișări pe un clip, dar engagementul tot la statusurile cu text se face. Mai lungi, mai scurte, depide de pagină sau comunitate. Linkurile s-au dus în cap, nu degeaba s-a născut expresia ”Link în primul comentariu”.

Altfel, LooLoo Kids are în continuare un video în top 3 la numărul de vizionări all time, pe Instagram carouselurile au reach de aproape 3 ori mai mare decât o postare cu o singură poză, iar la folosirea TikTok suntem peste U.K.

Mai sunt și alte lucruri interesante, în special pe zona de eCommerce, dar vă las să le descoperiți. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu