Sursa foto

Mereu m-am întrebat de ce nu există şi în România mai multe restaurante de tip drive-through. Din câte ştiu, McDonald’s şi KFC sunt singurele restaurante de tip fast-food care oferă această facilitate (KFC are doar la Sibiu). De multe ori aleg să cumpăr de acolo doar din acest motiv. În Statele Unite modelul e răspândit pentru tot felul de branduri şi servicii. Dar să vedem ce-i cu acest tip de restaurant.

În primul rând trebuie să ştiţi că există o diferenţă între drive-in şi drive-through (sau drive-thru). Primul presupune să îţi parchezi maşina, să ţi se ia comanda şi să mănânci pe loc, fiind servit de tipe care de obicei se deplasează pe role. Cel de-al doilea reprezintă coada de maşini cu care suntem atât de obişnuiţi la McDrive. Drive-in este şi cinematograful de la Băneasa, care funcţionează vara (interesantă senzaţie, trebuie să încercaţi – măcar dacă aţi văzut ideea în filmele americane şi n-aţi avut ocazia să experimentaţi).

Servirea la un restaurant drive-in
Sursa foto

Conceptul de drive-in a apărut în 1921 şi a avut mare succes până prin anii ’70, când a fost înlocuit de restaurantele drive-through. În SUA există bănci, farmacii, stare civilă (în Las Vegas, desigur) sau oficii poştale – toate de tipul drive-through.

Nu se ştie exact când au apărut restaurantele drive-through, sunt mai multe branduri care susţin întâietatea. Oricum, primele restaurante au apărut în jurul anului 1950. Primul McDonald’s de tip drive-through a fost deschis în 1975 în Arizona. 10 ani mai târziu tot McDonald’s deschidea şi primul restaurant de acest tip din Europa, în Dublin.

Starbucks e un alt brand care oferă servicii drive-through, ba chiar experimentează în acest sens: au deschis un restaurant făcut din 4 containere suprapuse. Totul din dorinţa de a micşora costurile şi a proteja mediul.


Sursa foto

Cum ziceam, în România există mai multe restaurante drive-through McDonald’s şi unul singur KFC, la Sibiu. Mark Hilton, şeful brandurilor Yum (KFC, Pizza Hut, PHD) anunţă interesul sporit de dezvoltare în zona asta pentru KFC. Sper să apară cât mai repede un KFC şi la Bucureşti. Nu m-ar deranja nici un Burger King 😀 Pe Oddee găsiţi şi o listă cu cele mai ciudate servicii drive-thru.

Surse: 1, 2, 3, 4

2 comentarii. Leave new

  • La Starbucks (si toti ceilalti, de fapt) nu e vorba despre „dorinţa de a micşora costurile şi a proteja mediul”, ci de dorinta de a micsora costurile si a parea ca se vrea protejarea mediului.

    Mica diferenta.

    Răspunde
    • Si tu esti din ala cu protectia mediului? Tot mediul a fost creat pentru a servi omul. Punct.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu