Nu insist, fac de 12 ani articolele astea, v-ați obișnuit. Bun venit la un preview al Super Bowl 2022, cel mai important eveniment sportiv al anului din SUA: finala dintre cele mai bune două echipe de fotbal american din respectivul sezon.
Diverse
Meciul se joacă pe 14 februarie, începând cu 1:30 ora României (noaptea de duminică spre luni, la americani va fi 13, la noi e deja 14). E ediția LVI, adică 56, nu se transmite la TV în România, dar vă puteți uita pe streamurile oficiale pentru doar 1 euro. Link direct aici, include și Half time show. Nu sunt incluse reclamele, ceea ce e tare păcat.
Meciul e transmis de NBC, în baza sistemului de rotație prin care Fox, NBC și CBS au acces la această vacă de muls.
Cele două echipe care vor disputa finala sunt Los Angeles Rams și Cincinnati Bengals. Rams au mai fost ultima oară în 2018 la Super Bowl, când au luat bătaie, dar speră să câștige al doilea trofeu din istorie. Bengals au mai fost în 1981 și 1988 în poziția asta, dar n-au câștigat niciodată.
Stadionul este SoFi Stadium, pe care joacă Los Angeles Rams în mod normal. E interesant că și anul trecut stadionul s-a nimerit să fie al uneia dintre cele 2 participante la Super Bowl. Cred că echipele mai mici sunt extra motivate atunci când ajung să găzduiască un astfel de meci și fac tot posibilul să aibă avantajul terenului propriu. De data asta Rams sunt chiar favoriți să câștige.
Imnul va fi cântat de Mickey Guyton, o cântăreață de country.
Half Time Show
Pe lângă reclame, ce ne interesează din când în când este show-ul din pauza mare a meciului. De ce spun ”din când în când”? Pentru că am observat un tipar al americanilor în ultimii ani: investesc masiv în super show-uri la fiecare 2-3 ani. În 2020 a fost acela cu Shakira și J. Lo, chicas latinas, în 2018 a fost Justin Timberlake și toată lumea era fixată pe el pentru că se întorcea pentru prima oară după #NippleGate, înainte de asta au mai fost Bruno Mars și Beyonce cu Destiny`s Child.
Anul ăsta se anunță a fi din nou bombă. Dr. Dre, Snoop, Eminem, Mary J. Blige și Kendick Lamar. Promo-ul are deja 13 milioane de views! Probabil că showul va avea sute de milioane, dacă e atât de bun pe cât se anunță.
Reclame
Anul ăsta lucrurile au mers mai bine, vârful pentru un spot de 30 de secunde a fost la 7 milioane de dolari (în doar 10 ani s-a dublat!). Pentru prima oară în istorie reclamele vor fi văzute pe NBC, Telemundo și pe streaming, pe platforma Peacock. Sold-out-ul a fost anunțat pe 3 februarie, deci cu vreo 10 zile înainte de meci, ceea ce e un pic mai bine decât în anii precedenți. Iată cum au evoluat prețurile din 2006 încoace:
2006 – 2,5 milioane de dolari
2007 – 2,6 milioane de dolari
2008 – 2,7 milioane de dolari
2009 – 2,3 milioane de dolari – cu un maxim de 3 milioane
2010 – 2,5 milioane de dolari – cu un maxim de 2,8 milioane
2011 – 3,0 milioane de dolari
2012 – 3,5 milioane de dolari
2013 – 4,0 milioane de dolari
2014 – 4,0 milioane de dolari
2015 – 4,5 milioane de dolari
2016 – 4,9 milioane de dolari
2017 – 5,0 milioane de dolari
2018 – 5,0 milioane de dolari
2019 – 5,2 milioane de dolari
2020 – 5,5 milioane de dolari
2021 – 5,5 milioane de dolari
De urmărit
Coca Cola, Kia, Pepsi, Hyundai și Budweiser se întorc după ce au lipsit anul trecut, la fel și Avocados from Mexico (pregătiți-vă pentru un alt spot slăbuț, as usual).
Per total, reprezentanții NBC au zis că este mai mult pe caterincă ediția din acest an (din perspectiva reclamelor). A trecut gravitatea dată de Covid anul trecut, acum ne mai relaxăm și râdem.
De altfel, s-a văzut și prin spoturile care s-au publicat deja pe net, prin teaserele cu diverși actori.
BMW îl are pe Arnold în rol de Zeus, Planet Fitness a luat-o pe Lindsay Lohan, Toyota pe Tommy Lee Jones, Jim Carrey apare la Verizon.
Dintre companiile de tech avem: Google, UBER Eats, Squarespace (compania lui Tom Dorsey), Booking.com, E-trade.
Toate teaserele apărute sunt aici. După meci sper să am timp să revin cu un articol în care să vedem ce-a fost bine și ce nu.
Pentru super-pasionaţi: preview 2011, review 2011, preview 2012, preview 2013, review 2013, preview 2014, review 2014, preview 2015, preview 2016, review 2016, preview 2017, review 2017, preview 2018, review 2018, preview 2019, review 2019, preview 2020, preview 2021