in Web

E prima oară după mulţi ani când văd tot evenimentul. Prima sesiune pe net, apoi din sală. Am participat la sesiunea de dezbateri despre blogging, alături de Vali, Marian, Andreea şi Marius Pahomi (Conversion). Victor a moderat discuţia. Găsiţi înregistrarea aici, la Track A, după primele 2 ore începe partea de blogging. Mulţumesc, Cristi Manafu pentru invitaţie, a fost o plăcere.

Nişte idei răzleţe cu care am plecat de la eveniment. 

  • Multă lume, poate prea multă. Ce m-a mirat a fost că cei mai mulţi oameni au rămas pe tot parcursul zilei, doar câţiva au stat cât să bifeze prezenţa, spre deosebire de alţi ani.
  • Iar multe feţe noi. Abia mă obişnuisem cu alea de anul trecut. Cred că deja e cam valul 4 de bloggeri, ceea ce e bine. Mulţi oameni mai maturi care vor să facă ceva blog-related faţă de anii trecuţi, mămici, foste jurnaliste, oameni care vor să abordeze nişe mai serioase şi neexplorate.
  • Garda veche s-a împuţinat. Cred că anul viitor ar merge un eveniment paralel de remember, cu toţi oamenii care aveau blog acum 10 ani sau care erau pe la Webstock.
  • Au fost câţiva oameni care trăiesc din blogging, sunt permanent conectaţi, dar care nu şi-au făcut apariţia la eveniment. Mi se pare o greşeală să te consideri prea bun/ocupat pentru conferinţa asta. E un moment care n-ar trebui să lipsească din agenda niciunui om care activează în social media.
  • Panelurile inspiraţionale de dimineaţă rămân o idee excelentă. M-a impresionat Claudiu Butacu cu povestea EFdeN, n-o ştiam pe toată, cumva aveam impresia că au făcut proiectul Prispa şi cam atât. Dar e mult mai mult de-atât, o istorie cu ups and downs. Lucian Mîndruţă a fost puţin prea relaxat, e nasol când un speaker nu respectă suficient evenimentul la care participă.
  • M-a surprins foarte plăcut Şelly. Puştiul ăsta de 16 ani e mai matur decât o mulţime de bloggeri cu experienţă. Îmi pare rău că nu l-am găsit la pauză să-l felicit. 
  • Am înţeles, în sfârşit, de ce uneori nivelul discuţiei este atât de basic: asta cere sala. Manafu pregătise nişte topicuri legate de trenduri, Victor Kapra s-a documentat şi el şi a ridicat nişte probleme interesante, iar din sală întrebările au fost „ce e un podcast?”, „ce e marketingul afiliat?”. În primul rând, let me Google that for you. În al doilea rând, hai să ne obişnuim să căutăm repede pe net dacă nu ştim o chestie. 
  • Trebuie să învăţăm că panelurile de debate nu sunt o ocazie pentru ca noi să primim consultanţă de la un speaker. A fost o tipă care a pus nişte întrebări atât de specifice, aplicabile doar pentru situaţia ei, încât voiam să-i spun Andressei să-i taie factură la final. Deci când puneţi o întrebare încercaţi să vă gândiţi dacă are sens pe firul discuţiei şi dacă ar interesa pe mai multă lume. 
  • Mi-ar fi plăcut să discutăm mai mult despre cum fac faţă bloggerii „ameninţării” din partea influencerilor cu Instagram sau vlog, care sunt gestionaţi de agenţii precum Global. Cum reuşeşti să te vinzi de unul singur când cineva îţi face concurenţă 8 ore pe zi, în relaţie directă cu agenţiile. Mă rog, n-a fost suficient timp, din păcate.
  • Mariciu este total diliu. În decembrie (!) s-a gândit să o ceară pe Ioneasca lui pe scena de la Webstock, aşa că a pregătit proiectul „Cu Rulota”, l-a făcut, a plecat o săptămână prin ţară, a filmat, a montat, a înscris proiectul, a câştigat la campanii cu influenceri şi a cerut-o! În direct pe internet.
  • M-am bucurat pentru Gaben şi proiectul lui, „Tuna-ţi-as grătaru!”, care a câştigat locul 1 la Influencer Campaigns.
  • Nu-mi dau seama dacă Personalitatea Anului trebuie să fie o analiză calitativă sau cantitativă. Momentan se merge pe votul publicului, dar în fiecare an au câştigat cei cu comunitatea mai mare, nu neapărat cei care schimbă în mod notabil ceva. Manafu şi echipa Evensys au ascultat criticile din anii trecuţi şi au schimbat sistemul de vot, anul ăsta a fost foarte greu să mai aduni voturi duplicate. Câştigător a fost Ilie Bivol, băiatul care linge cactuşi. Sunt de acord cu Cristina, care zice că oamenii care schimbă cu adevărat lumea nu sunt neapărat cei apreciaţi de mase. În acelaşi timp, nu cred că un vot cu juriu ar schimba lucrurile în bine, oricum vor exista nemulţumiri, suspiciuni de blat etc. 
  • Rămân la părerea că premiul respectiv ar trebui stabilit prin votul celor din sală. Până la urmă vorbim de oameni care sunt interesaţi şi reprezentativi pentru mediul online, provin din mai multe domenii şi au preferinţe diverse. Cred că ar funcţiona bine un sistem cu nominalizări înainte de eveniment şi votul în ziua respectivă.
  • Nu în ultimul rând, cred că ar trebui să ne dea de gândit tuturor dacă la un eveniment dedicat la început bloggingului, la care participă preponderent bloggeri, câştigă de 3 ani la rând vloggeri. E un indicator foarte bun pentru cât de mică e bula în care ne învârtim noi, cu tot cu comunităţile noastre, în timp ce internetul se întâmplă în afara uşilor închise de la Marriott.

Toate înregistrările sunt aici, poza e făcut de Miruna.

10 comentarii. Leave new

  • A fost primul an in care particip la Webstock, am blogul de 6 luni. Nu stiu daca asta vreau sa fac la nivel profi, nu stiu incotro o sa duca asta, nu stiu. Am venit acolo, recunosc, gura-casca in cautare de inspiatie care eventual sa pice de undeva din cer. Ma asteptam la cu totul alt ceva. Speakerii, jos palaria. Unii invitati nu stiu ce cautau acolo. Sa ai tu blog si sa nu ai habar de niste lucruri basic? Eu refuz sa cred ca oamenii aia nu au dat la un moment dat un search dupa “cum sa facu bani din blog”, despre marketingul afiliat gasesti in toate rezultatele. Te astepti sa te citeasca lumea cand esti atat de ignorant? Si discutile de pe holuri, nu sunt eu marea invatata, insa nu mai e ca acum 10 ani sa cauti o informatie si sa nu o gasesti, te gasesc ele pe tine. De la discutia despre blogging ma asteptam la alt ceva, insa ala era nivelul majoritatii.

    De Andrei nu auzisem in viata mea. Cand l-am vazut efectiv ma simteam tradata ca mi-am luat o zi libera de la job sa ascult sfaturile unui copil care se prosteste pe net (ma asteptam sa fie gen tequila) M-a lasat fara cuvinte cand a inceput sa vorbesca, jos palaria in fata lui, baiatul asta cu siguranta stie mai multe decat jumatate din sala!

    Răspunde
  • […] Despre eveniment mi se pare că au tras niște concluzii bune și Andrei și Alex. […]

    Răspunde
  • Colegu’, nu mi-o lua in nume de rau, tre’ sa te contrazic. Eu fac blogging din 1998, dinainte de perioada in care Google cumparase blogger.com.

    La webstock, si la conferinte si workshopuri de acest gen, nu pot merge, din alte motive, nu pentru ca nu vreau, deci.. nu e o greseala, e o stare de fapt, la care nu prea am cum sa modific ce si cum sta.
    Ma bazez, ca si multi altii, pe cei ca tine, sau colegii din blogosfera care publica evenimentul sau parti din eveniment, pe social media.

    Legat de ce este important si ce nu pentru un blogger, sincer, la webstock, n-am ramas cu multe idei utile, din nici una din inregistrarile vazute. E prea multa vrajeala, si evenimentul *NU* este dedicat bloggingului, asa cum ar trebui, ci mai mult cresterii faimei speakerilor + 1…3 persoane prezentate, + 1…3 companii „sponsor”.

    Daca „reteta” evenimentului ramane asta, nu vad de ce as petrece timp acolo.
    Nu sunt doar cei prezenti acolo, bloggeri vechi, sau influenceri. Mai sunt si astia mai ascunsi, ca sa zic asa, ca mine.

    Si nu avem nevoie de TedX-uri si webstock, ca sa fim influenceri. Ochii care nu se vad, se uita, NU SE PUNE in cazul bloggingului. Ci se pune mai degraba.. „don’t mind the man behind the curtain”.

    My 2c.

    Multam pt articol, de altfel.

    Răspunde
  • Mă îndoiesc că ai citit articolul cu totul 🙂

    „Am înţeles, în sfârşit, de ce uneori nivelul discuţiei este atât de basic: asta cere sala. Manafu pregătise nişte topicuri legate de trenduri, Victor Kapra s-a documentat şi el şi a ridicat nişte probleme interesante, iar din sală întrebările au fost “ce e un podcast?”, “ce e marketingul afiliat?”. În primul rând, let me Google that for you. În al doilea rând, hai să ne obişnuim să căutăm repede pe net dacă nu ştim o chestie. „

    Dacă nu sunt relevante discuţiile pentru tine, nu înseamnă că nu sunt utile pentru alţi oameni, aflaţi la început de drum.

    Also, am zis de oamenii care se simt prea ocupaţi ca să vină, prea buni. Lipsa networkingului dăunează în zona comercială a onlineului, adică acolo unde se fac campanii cu branduri.

    Răspunde
  • Intrunirile astea imi aduc aminte de timpul cand umblam eu prin cenaclul de literatura SF…ce vremuri, ce betii trageam pe la revelionul scriitorilor! Adica sunt foarte bune aceste intruniri, foarte bune, o spune unul care face blogging de foarte multi ani si care nu a facut niciun ban din asta :))

    Răspunde
  • […] Câteva idei despre Webstock 2017 foarte bine sintetizate aici […]

    Răspunde
  • […] mai scris şi: Hoinaru, Cismaru, […]

    Răspunde
  • […] Alex – Câteva idei de la Webstock 2017 […]

    Răspunde
  • […] Hoinaru are 29 de ani (îi dădeam vreo 35) Acum înțeleg de ce-i zicea Vali, “ăsta micu” și i-e frică să se apuce de construit o casă. […]

    Răspunde
  • […] foarte interesante găsești și la Alex Ciucă, Zoso,  Andra Nistor, […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu