Articolul tradiţional despre reclamele de la Super Bowl (şi nu numai). Al 13-lea an consecutiv pentru seria asta de articole. Avem tradiţionala finală dintre cele mai bune echipe din fotbalul american.
Diverse
Anul ăsta meciul se joacă pe 13 februarie, începând cu 1:30 ora României (noaptea de duminică spre luni, la americani va fi 12, la noi e deja 13). E ediția LVII, adică 57, nu se transmite la TV în România, dar vă puteți uita pe streamurile oficiale pentru doar 1 euro, au păstrat oferta de anul trecut. Link direct aici, include și Half time show şi reclamele, semn că oficialii de la Super Bowl mi-au citit blogul anul trecut, când mă plângeam de problema asta.
Meciul e transmis de Fox anul acesta, în baza sistemului de rotație prin care Fox, NBC și CBS transmit alternativ meciul.
Cele două echipe care îşi dispută supremaţia sunt Kansas City Chiefs şi Philadelphia Eagles. Şansele mai mari sunt la Eagles, dar cele două echipe au un parcurs similar (14 victorii, 3 înfrângeri) în acest sezon. Eagles joacă al 4-lea Super Bowl (l-au câştigat doar pe cel din 2017), Chiefs au două victorii în Super Bowl, 1969 şi 2019.
Stadionul pe care se joacă e State Farm Stadium, arena celor de la Arizona Cardinals. E un stadion de 63.400 de locuri, în mijlocul statului Arizona.
Imnul va fi cântat de Christ Stapleton, cântăreţ de country.
Half Time Show
Aici sunt modificări importante. Apple Music prezintă Half Time Show, după 10 ani consecutivi în care Pepsi a dat banii. Rihanna cântă în pauza mare, prima ei apariţie într-un concert live după 5 ani. Anul trecut nebunia de half time show a ajuns la 162 de milioane de vizualizări, cu Dr. Dre, Snoop, Eminem, Mary J. Blige, Kendrick Lamar şi 50 Cent. Îl puteţi revedea aici.
Probabil că Pepsi şi-a cheltuit bugetul pe următorii 10 ani cu atâtea nume mari, motiv pentru care au decis să ia o pauză.
Anul ăsta pare destul de chill, „doar” cu Rihanna. Nici promo-ul nu m-a rupt. Mă aştept, totuşi, la câţiva invitaţi speciali.
Reclame
În materie de reclame s-a strigat 7 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde. Ştirea e că au reuşit să ajungă la 7 milioane de dolari per spot chiar şi fără banii din crypto.
Nu zice nimeni că toată povestea cu crypto-ul e un scam, dar după falimentul FTX n-au mai vrut să promoveze crypto pentru că toate celelalte companii sunt afaceri legitime, desigur.
Sold out-ul de spaţii comerciale s-a anunţat pe 6 februarie, un pic mai devreme decât anul trecut (cu vreo 3-4 zile).
Notez mai jos şi cum au evoluat preţurile de când urmăresc eu asta. Preţul s-a dublat în ultimii 10 ani, ceea ce mi se pare incredibil, ţinând cont că audienţa a fost mai degrabă în scădere uşoară odată cu creşterea variantelor online. Anul ăsta e prima oară când se dau şi reclamele pe net în cadrul NFL Pass, în sfârşit!.
2006 – 2,5 milioane de dolari
2007 – 2,6 milioane de dolari
2008 – 2,7 milioane de dolari
2009 – 2,3 milioane de dolari – cu un maxim de 3 milioane
2010 – 2,5 milioane de dolari – cu un maxim de 2,8 milioane
2011 – 3,0 milioane de dolari
2012 – 3,5 milioane de dolari
2013 – 4,0 milioane de dolari
2014 – 4,0 milioane de dolari
2015 – 4,5 milioane de dolari
2016 – 4,9 milioane de dolari
2017 – 5,0 milioane de dolari
2018 – 5,0 milioane de dolari
2019 – 5,2 milioane de dolari
2020 – 5,5 milioane de dolari
2021 – 5,5 milioane de dolari
2022 – 6,5 milioane de dolari – cu un maxim de 7 milioane
De urmărit
Iar avem un an în care va fi plin de vedete prin reclame. Ceea ce mă face să am aşteptări destul de mici de la spoturile din acest an. Când se dau mulţi bani pe vedete, se cam taie din creaţie şi din producţie. Ozzy Osbourne, Billy Idol, Jack Harlow, Paul Rudd şi alţii.
Una dintre cele mai importante schimbări din acest an (pe lângă lipsa de crypto) e că vom avea mai multe branduri de băuturi cu reclame listate. Budweiser (de fapt, Anheuser-Busch, compania mamă) avea exclusivitate pe categoria de băuturi alcoolice încă din 1989. 30 şi ceva de ani în care s-au văzut doar brandurile lor de băuturi, înţelegere pentru care sunt convins că s-au plătit bani grei. Chiar şi anul ăsta Budweiser are 3 minute cumpărate, adică 6 sloturi de 30 de secunde, la un preţ de listă de 42 de milioane de dolari. Probabil că au negociat-o la doar 30 de milioane.
Dintre brandurile care mi-au atras atenţia avem Avocados from Mexico (care au lipsit, dar cărora nu le-am dus lipsa), la care mă aştept să fie slabi, ca de obicei; Booking.com, Pepsi, Google sau TurboTax. Găsiţi aici tot ce-a apărut deja.
Din toate articolele de PR pe care le-am citit până acum despre cum va fi un an despre umor şi voie bună mă aştept să multe glume scremute şi failuri.
Pentru super-pasionaţi: preview 2011, review 2011, preview 2012, preview 2013, review 2013, preview 2014, review 2014, preview 2015, preview 2016, review 2016, preview 2017, review 2017, preview 2018, review 2018, preview 2019, review 2019, preview 2020, preview 2021, preview 2022.
3 comentarii. Leave new
Nu sunt un fan al acestor halftime show-uri pentru ca asteptarea e prea mare sa fie ceva wow si nu poti sa fii si mai mare, si mai tare in fiecare an. In plus, artistii incearca sa inghesuie cat mai multe piese in 13 minute si se creeaza aceste medley-uri din care nu intelegi nimic.
Dar, de-a lungul anilor, au fost show-uri chiar interesante. Cel mai recent, in 2022, cu bunicii hip-hop-ului, care au creat cu adevarat spectacol. Poate de aceea au produs un documentar in jurul evenimentului (The.Show.California.Love.2022.1080p.WEB.H264-BIGDOC).
Recitalul Rihannei a fost la polul opus, cred ca e cel mai slab halftime show pe care l-am vazut vreodata. S-a chinuit saraca femeie, a chinuit si copilul ala. Inteleg ca sunt bani si ca e expunere, dar sa te faci de ras cu playback si dansat pe loc… Mai bine nu te bagi.
Daca inteleg ca Rihanna nu putea sa se miste prea mult, nu pricep coregrafia de sufragerie a dansatorilor pufosi. Au dansat pe metru patrat, parca pentru a nu umbri cantareata imobila. Rezultatul a fost un spectacol steril, un cabaret marca TVR de dinainte de ’90, ca si atunci cantaretele se miscau putin pe scena Televiziunii Romane.
In tot acest context, as fi urcat clipul Rihannei pe Youtube cu titlul „Daca doriti sa revedeti”.
Da, și mie mi s-a părut un show extrem de slab. Dar zici tu că a fost playback?
A fost vizibil in timpul show-ului, cel mai evident in timpul momentului „Umbrella”. Dupa show am dat un search si urla lumea ca daca tot face playback, macar sa puna mai mult suflet 🙂